Veel dorst

Discussion in 'Gezondheid' started by DotjePK, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi Ladies

Ik heb al een aantal dagen veel dorst. Ik probeer nu op de dag ook voldoende te drinken, maar 2 liter op een dag/avond is niets. Moet ik me zorgen gaan maken over zwangerschapssuiker of kan het ook wat anders zijn.
    Of is het helemaal normaal????

Dank!

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb t zelfde. Geen idee of t van suiker kan zijn.... Verder ook klachten of niet?
    Ik heb alleen s avonds en s nachts enorme dorst :) verder geen klachten dus maak me niet druk...

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Nee verder nergens last van eigenlijk:D

4. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Ik heb het ook. Veeeel dorst. Ik drink liters melk weg..
    Verder geen klachten dus het zal er wel een beetje bijhoren..,)

5. Rubi

Rubi Actief lid

Aug 16, 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met zwangerschapsuiker, maar heb wel type 1 diabetes en waar van daaruit dat veel dorst hebben een teken van hoge suikers is. Weet niet hoe dat met zwangerschapsuiker zit, maar als je twijfelt zou ik het voor de zekerheid gewoon even laten prikken.

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier nog iemand. Overdag liters melk. En s avonds en vooral s nachts veeeeeeeel dorst!!

7. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Dank, ik wil het ook bij de volgende controle even melden. Ik ken het namelijk vooral als symptoom van DM.
    Maar het stelt me wel gerust dat ik niet de enige ben en dat er ook dames zonder DM zijn met veel dorst. Ik wacht mn controle over twee weken wel even af ;)

Anyway dank voor de reacties

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb ongeacht de zwangerschap altijd al veel dorst - en 'standaard' hormonale problemen. Wellicht is het de hormoonschommeling waar je last van hebt? Mijn suiker wordt om de zoveel tijd geprikt in verband met gelijkwaardige symptomen maar blijft altijd goed.

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Had ik vorige zwangerschap ook! Terwijl ik normaal eigenlijk heel weinig drink. Had geen suiker.

10. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,140
    0
    0
    Ik zou het op je volgende controle even aangeven bij de vk/gyn.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt! Ik had en heb ook vaak dorst, nog steeds.
    Heb dit gemeld bij de gynaecoloog en die liet mij toch een glucose intolerantietest doen.

Niks aan de hand overigens gelukkig.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb al mijn hele zwangerschap onwijs veel dorst.
    De hele dag door drink ik en tijdens het avondeten drink ik in mijn eentje 1/1,5 liter melk weg.
    Heb geen suiker of iets, volgens mij hoort het er gewoon bij maar als je er niet gerust op bent zou je het even kunnen aangeven.

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Meer dorst is op zich normaal. Vooral veel water drinken, dat houdt ook je stoelgang op gang. Als je het toch niet vertrouwt, is een glucose tolerantietest natuurlijk de manier om erachter te komen of het diabetest is. :)

14. Brynn

Brynn Actief lid

Jun 15, 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink ca 2 liter water op een dag, excl fris etc. Ook megadorst! Maar stoelgang wordt er ook beter door merk ik:)

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb ook wat meer dorst dan normaal hoor! Ik denk dat het ook komt doordat je kindje ook het e.e.a. aan energie aan je "onttrekt". Net als dat je ook meer honger krijgt :) Zou het inderdaad even melden bij de verloskundige.

16. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben inmiddels eens een beetje kritisch gaan kijken en echt eens gaan bijhouden hoeveel ik drink op een dag.
    :( Was dus gewoon te weinig.... daarom heb ik savonds enorme dorst.

Ik let nu op dat ik overdag, tijdens het werk in elk geval een litertje water binnen krijg... en suprise! Ik heb s avonds veel minder dorst :D

Maar dank voor het meedenken en ik meld het alsnog even aan de VK, kunnen ze het wel ff checken;)

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Whehehe. Ja, je drinkt al snel te weinig. Handige tip misschien om een 1.5/2 literfles drinken in de koelkast te leggen met als doel dat 'ie aan het einde van de dag leeg is. Dan weet je zeker dat je voldoende drinkt :)

Wat goed trouwens dat je er zelf zo achter bent gekomen!

18. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb het hier ook hoor, drink vooral 's avonds heel veel. Volgens mij ook om het een beetje in te halen van overdag.
    Heb 's nachts ook veel een droge mond.

19. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Misschien gewoon een op handen zijnde keelontsteking? Of behoefte aan water. Kan ook he ;)

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook dorstig. Alleen in de nacht minimaal al een halve liter en soms een liter. Er zijn zelfs tijden geweest in het begin dat t nog meer was.
    Op de dag drink ik ook minimaal wel een liter of 3/4. En nog zegt de vk. Wel genoeg drinken!!! Geen suiker of angst daarvoor. Gewoon lekker dorstig.

Share This Page