Erge buikkrampen

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Bailief, Jun 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben 9 weken zwanger en heb sinds vanavond ineens erge buikkrampen die komen en weer gaan. Als ze er zijn zit ik bijna krom van de pijn en eigenlijk kan ik wel huilen van de pijn. Gelukkig stopt het ook weer snel, maar toch.

Het voelt niet aan als menstruatie krampen en het is echt van mijn onderbuik tot aan mijn ribben zeg maar. Ik zit nu met een kruik op de bank en ik heb al even geen krampen gehad, maar ik vraag mij wel af of dit normaal is of dat ik morgen beter even de verloskundige kan bellen.

Ik heb trouwens geen bloed- of bruin verlies.

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zou de vk bellen met zulke krampen, zij kan dan nakijken of er wat is en je geruststellen.

Sterkte!

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm toch wel he?
    Ik had stiekem gehoopt op herkenning.

Dankje!

4. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Als ik jou was zou ik toch even de vk bellen.
    Ik herken het niet. Wel een zeurend gevoel in je onderbuik dat te wijden is aan een groeiende baarmoeder maar geen krampen zoals jij het beschrijft.

Sterkte! Laat even weten hoe het verder gaat!

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Doe ik, dankje justxme. Het is nu al zeker meer dan een uur weg. Maar toch vind ik het vreemd. Morgenochtend ga ik bellen, vanavond heeft toch geen zin denk ik. Hopelijk laten ze mij morgen even komen voor een echo. Mijn volgende echo is pas over 3,5 week. Dat vind ik nu wel heel erg lang...

6. 25012010

25012010 Niet meer actief

Bah de pijn zitten we niet op wachten ...morgen vk bellen meid hoop dat je echo krijg en dat de vk kan zeggen dat niks aan de hand is...ik had vandaag ook bijkpijn/krampen maar niet hoe jij bescrijf huilend en krom zitten vind wel zielig voor je meid maar gelukkig is het weg getrokken xxxsu6 voor morgen meis

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Lief dat je reageert meid. Ja het deed echt pijn. Vriend wilde gelijk al de dokter bellen maar dat vond ik ook al zowat. Als ik morgen meer weet dan laat ik het weten.

8. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Mocht het nou vanavond of vannacht terugkomen, schroom niet om een arts te bellen. Ze zijn juist eerder blij dat je belt, dan dat je met pijn doorloopt.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 3 keer in het SEH beland.
    En dan was in mijn eerste drie maanden. Ze vonden het juist heel goed dat ik langs kwam, meestal geeft pijn/krampen toch aan dat er iets is. Hoop echt dat het niet meer terugkomt.

Sterkte!

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm daar heb je ook wel een punt. Ga ik doen, maar hopelijk blijft het weg.

Heb jij ook krampen gehad waardoor je op de SEH kwam?

Dankje!

10. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik had hele erge krampen. Ze hebben mij ongeveer 6 urenlang op de SEH gehouden. Ook continue het hartje in de gaten gehouden.

11. Regenboogmuts

Jun 2, 2013
    19
    0
    0
    Grafisch vormgever, coupeuse, huismoeder
    Nieuwegein
    Hoi Bailief,

Dit klinkt mij heel erg bekend! Alleen heb ik er niet meerdere op 1 dag, maar de afgelopen twee weken totaal iets van 5 keer. Ik zit nu bijna aan de 9 weken (eerste zwangerschap) en vroeg me ook af of ik de vk moest bellen. Normaal ben niet niet zo van dokters ed, maar ivm mn kleine monstertje weet ik nu niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb volgende week dinsdag mijn eerste echo, dus besloot ik eerst te googlen en dit is wat ik vond:

"Bandenpijn
    Vanaf ongeveer de zesde week kan er bandenpijn ontstaan, een stekend gevoel wanneer je plotseling opstaat, moet hoesten, niezen of er andere druk op je buik ontstaat. Het is alsof er een scherpe naald in je buik word geprikt, of je voelt een stekende pijn door de hele buik. Deze pijn is van korte duur en trekt snel weer weg. Er is geen bloedverlies."

Bron: Zwanger en buikkrampen | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

En daarom besloot ik eigenlijk om gewoon de afspraak van volgende week af te wachten. Maar als jij morgen gaat bellen zou ik graag willen weten wat de vk zegt!

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh kwekkie4u, daar schrik ik wel van. Ik heb geen kramp meer gevoeld tot nu toe maar jouw verhaal laat des te meer zien dat het belangrijk is om te bellen. Morgen om 8 uur hang ik aan de telefoon.

Regenboogmuts, vervelend dat jij er ook last van hebt! En dankjewel voor de info. Helaas is het volgens mij geen bandenpijn. Die steken heb ik ook al mogen ervaren namelijk. Vandaag heb ik bijna niks gedaan en veel geslapen. De krampen kwamen toen ik rustig op de bank zat. Ik laat morgen weten wat ze ervan zegt.

13. Regenboogmuts

Jun 2, 2013
    19
    0
    0
    Nieuwegein
    Bailief, ik heb het ook terwijl ik juist lekker in bed lig of rustig in de keuken een glas drinken inschenk. Maar aangezien het eerder niet direct terugkwam heb ik er niet verder over nagedacht. Zojuist voor ik jou bericht las had ik het weer, dus nu neem ik het een stuk serieuzer! Ben benieuwd naar wat je vk morgen zegt!

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Heb je steken of krampen?
    Ze zeggen vaak dat krampen zonder bloedverlies niks betekend, maar zo erg lijkt ne nu (achteraf...) niet normaal.

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

En heb je het ook echt over je hele buik?

16. Regenboogmuts

Jun 2, 2013
    19
    0
    0
    Nieuwegein
    Voor ik jouw bericht las had ik heel even hele erge steken in mijn buik, precies wat jij ook zei, vanaf mijn lies tot mijn ribben. En gelukkig geen bloedverlies, anders had ik al gebeld, want is geloof ik nooit een goed teken. Inmiddels is dat weer helemaal over en heb ik nergens meer last van. Maar ik zit nu wel te twijfelen of ik niet beter ook even kan bellen morgen :S

17. Bodien

Bodien Fanatiek lid

Mar 15, 2013
    1,613
    165
    63
    Heb zelf ook al aantal x last gehad van zulke krampen....bel dan gewoon de vk zodat ze me het hartje kan laten horen

18. Senn

Senn Bekend lid

Oct 22, 2010
    713
    0
    16
    Bij de eerste ook een paar keer in het begin gedacht dat het mis zou gaan ivm hevige buikkrampen. Dat is allemaal goed gegaan. Mijn zus had 3 maanden lang krampen, ook allemaal goed gegaan. Nu heb ik weer geregeld krampen, maar ik probeer me niet meer zo druk te maken. In je buik gebeurt vanalles en je darmen moeten plaats maken enzo. Bel morgen even de verloskundige en zij kan je vast geruststellen en evt voor de zekerheid een echo maken.

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gelukkig is het ook herkenbaar voor sommigen!

Ik heb net gebeld, de assistente dacht aan bandenpijn maar ze zei in eerste instantie: bandenpijn zit onderin bij je schaambot. Dus ik vertelde dat het echt over mijn hele buik was, toen had ze het ook nog over bandenpijn maar ze gaat overleggen met de verloskundige en ik word in de loop van de dag terug gebeld. Zij had het ook over steken bij bandenpijn maar dit waren echt geen steken, wat ik haar gelijk al vertelde. Ligt het aan mij of word er nu gelijk heel makkelijk over gedacht door die assistente? Nouja, ze gaat in ieder geval overleggen.

Regenboogmuts, het was niet mijn bedoeling je ongerust te maken ;) wat heb jij nog gedaan?

20. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ben heel benieuwd. Laat je het nog even weten?

Share This Page