Tijdens mijn vorige zwangerschap de laatste weken dronk ik liters vocht, vooral melk. Nu sinds een paar dagen merk ik dat dat weer begint. Dinsdag hebben we 14 liter melk gehaald, er liggen er nu nog 6. In slechts 4-5 dagen is er dus 8 liter doorheen. Is dit een kwaaltje? Kom ik ergens iets tekort en vul ik dit op deze manier aan? Ik heb echt een ongelooflijke zin in melk, vooral 's avonds. Wie herkent dit?
Dacht dat ik de enige was haha wat grpig. Sinds 2 weken ofzo heb ik zo dorst!! Ik leef op karnemelk en thee. Drinken is al op voordat ik ga eten. Zelfs snachts word ik wakker dat ik ineens behoefte heb aan karnemelk. Zal er dus bij horen
Ja! Ik heb het ook! Onverzadigbaar gewoon! Toevallig vertelde een vriendin van mij dat ze het ook zo had tijdens haar zwangerschap. Ik denk een kwaaltje dus! En ik ben pas 13 weken en het begint al...
Melk/karnemelk etc. zou te verklaren kunnen zijn. De baby heeft in het laatste trimester meer behoefte aan calcium en daardoor zou een vrouw meer melk willen drinken. Of het waar is weet ik niet . Maar keam het laatst ergens tegen. Kan net zo goed een bakerpraatje zijn
Ik heb het ook, vanaf het begin van mijn zwangerschap. Heel veel appelsap eerst, maar nu heel veel water omdat ik de appelsap niet goed verdraag door maagzuur. Soms drink ik zoveel water dat ik er echt vol van zit
Melk en yoghurt gaan hier in grote hoeveelheden doorheen. Zal er wel bij horen denk ik, als ik bovenstaande verhalen lees
Voordat ik wist dat ik zwanger was had ik al enorme dorst. Nooit geweten dat dat een kwaaltje/symptoom kon zijn. Maar het is gebleven, gelukkig wel gewoon water.
Hier kocht ik normaal een pak melk per week. Dat was voldoende. Nu koop ik zo'n groter pak en moet halverwege de week weer melk kopen! Ik hrb er ook meer zin in! Maar liters drink ik niet. Drink twee a drie glazen melk per dag. Eet wel ook meer yoghurt en kwark.
Ja hier ook! En ook melk En snachts anderhalve liter Spa rood. Ik moet toch al veel plassen en nu komt er tenminste wat uit De gyn vertelde dat dit geen probleem was omdat je nieten een opdonder schijnen te krijgen en dat je lichaam zo "automatisch" regelt dat het extra gespoeld word als het ware! Klonk mij wel logisch! Dus ben blij dat k gewoon lekker zoveel kan blijven drinken! Normaal drink k veel te weinig dus is het nu welgoed!
Ik las weer dat als je teveel drinkt je lichaam geen kans krijgt om de vitamines etc eruit te zuiveren en je alles te snel doorspoelt. En je overbelast je waterafvoering. Maar er was geen bepaald aantal liters vastgesteld. Omdat ieder lichaam anders is moet je dat voor jezelf bepalen. Donkere urine is te weinig vocht, Licht gekleurde urine is goed. Word het waterig dan drink je blijkbaar teveel volgens dat artikel.
Extreem veel dorst kan ook een teken van een te hoge bloedsuiker zijn. Nu heb ik zelf ook best veel dorst en werk ik zelf in t ziekenhuis. Ik heb toevallig laatst mijzelf even geprikt en was prima. Volgens mij komt dat ook pas later in de zwangerschap voor. Vanaf week 24 ofzo. Voor de zekerheid zou ik bij de verloskundige even een keer een bloedsuikertje laten prikken. Groetjes!!
Toevallig moest ik met 27 weken prikken. De suiker was toen prima. Maar het lijkt idd aan de reacties te lezen dat het een kwaaltje is. Niets om me zorgen over te maken gelukkig. Ik zal het nog wel even aan de verloskundige vragen van de week, maar het zal wel loslopen.
Die extra dorst kan ook komen omdat de placenta op een bepaald moment in de zwangerschap enzymen afgeeft die het ADH hormoon neutraliseren. Ik weet dit toevallig omdat ik diabetes insipidus (ook wel dorstziekte genoemd) heb en deze hormonen niet zelf aanmaak. Dit heeft niets met suikerziekte te maken, deze hormonen regelen de werking van de nieren.