Langzame drinker en niet meer willen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Soulva, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soulva

Soulva Lid

5 mei 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo

Ons kindje van 5 weken (ook 5 weken te vroeg geboren)dus nu eigenlijk 40 weken oud. drinkt nu 8x 50-60 ml. Vorige week ook best vaak 70 maar nu ineens niet meer. Het duurt ook vaak 30-45 min en moet altijd tussendoor best veel boeren.het is net of hij de aandacht er niet bij kan houden.
    Gewicht is bijna 3kg. Volgens mij is dit niet helemaal genoeg 3x150=450 en daar zal het om hangen.

Kan het kloppen dat ze een terugval krijgen en hoe snel moeten ze naar 'meer'?

Verder slaapt hij veel maar is ook op wakker momenten gezellig en moet af en toe huilen. Dat is vrij normaal denk ik.

Ben gewoon onzeker of het allemaal genoeg is eten=groeien denk ik dan

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Die 150ml per kilogram is een gemiddelde. Als jij rond de 400/450 zit is dat dus prima. Ene kindje drinkt gewoon meer dan de andere. Hier hebben we ook een slechte drinkster maar ze groeit goed:)
    Belangrijkste is het groeien, poep- en plasluiers waar je op af kan gaan.

3. Soulva

Soulva Lid

5 mei 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Is 150 gemiddeld? Had begrepen dat het tussen de 150 en 200 moet zitten.

Heb de indruk dat kindje best tevreden is misschien ben ik te bezorgd

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zat in het begin ook alleen maar naar cijfertjes te kijken. Dat maakte mij zooooo onzeker! Op een gegeven moment heb ik dat gewoon losgelaten en nu gaat het gewoon goed:) geen grote drinker maar ze is gezond en groeit. Wat wil je nog meer:)

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    150ml is idd het gemiddelde. Het moet tussen de 120 en 180 zitten.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je geen grotere speen zoeken? Meer dan een half uur is best lang, misschien kost het haar te veel energie om de melk eruit te zuigen?

En inderdaad, 120 is minimum, 150 is aangeraden, 180 maximum.

7. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Zolang hij inderdaad goede luiers produceert en lekker groeit, krijgt hij genoeg binnen. De ene baby heeft nou eenmaal wat meer nodig en de ander wat minder ;)

Maar hij doet er best lang over. Wat voor fles heb je? Wij zijn gestart met difrax, maar dat ging hier te snel. Kreeg ook teveel lucht binnen. Daarom overgestapt op dr Brown en dag werkt perfect. Dus misschien eens een andere fles proberen?

8. Soulva

Soulva Lid

5 mei 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gebruik nu de d'r Brown is prima fles. Heb het gaatje nu iets vergroot en lijkt prima oplossing.

Hij heeft nu niet elke voeding alles op maar het loopt wel veel soepeler. En alles op hoeft ook niet wil hem ook niet overvoeden.

Kan je ook teveel geven? Of bestaat dat niet? Honger laten hebben lijkt mij ook niet goed

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, je kan te veel geven. Vandaar die 180 ml per kg als maximum.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kan idd overvoeren.

Als de fles minmaal 15, maar liever 20 minuten duurt is de kans op overvoeren veel minder groot dan korter dan 15 minuten.
    Het lichaam moet eerst het signaal kunnen geven 'ik zit vol' voordat een mens stopt met eten. Dat kan het lichaam pas rond die 15 minuten. Als een baby dus een fles binnen zeg 5 tot 10 minuten opdrinkt gaat er sneller te veel in. Met evt gevolgen. (Krampen, reflux klachten etc)

Als je zoontje nu zo'n 20 minuten over een voeding doet is dat mooi. Hoe verder de richtlijn in je achterhoofd. 150cc is overigens wel (bereide) voeding en niet alleen het water wat je gebruikt.

Daarnaast geef je aan dat hij veel moet boeren.
    Het beste om een voeding te bereiden is;
    - 1/3 tot 1/2 heet water, net van de kook af, in de fles
    - poeder erbij
    - rustig roeren met een vork (nooit schudden!)
    - restant (dus 2/3 of 1/2 deel) koud water erbij en indien nodig nogmaals roeren.

Je zoontje zo rechtop mogelijk en de fles zo horizontaal mogelijk, zonder lucht in de speen.
    Je zoontje zelf laten aanhappen aan de speen.
    Boeren komt door te veel lucht in de maag, boeren zelf is niet erg, maar als niet alle lucht uit de maag komt levert dit krampjes op in de darmen.

Deel Deze Pagina