veel drinken, weinig plassen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door woman1988, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Veel zwangere dames moeten juist vaak plassen, ik moet juist weinig plassen! Ik drink echt voldoende. Drink bij het ontbijt een flesje water (halve liter) leeg. Op het werk begin ik met een kop thee en vaak om 10.00 uur ook weer 2 koppen thee. Vandaag ging ik tegen 11 uur naar de wc en dan komt er gewoon echt bijna niks. Inmiddels ben ik aan mijn 4e flesje water bezig, maar ben echt weinig naar de wc geweest (ochtendplasje, om 11 uur, rond 15.00 uur en nadat ik uit het werk weer kwam rond 17.00 uur, maar telkens maar kleine beetjes).
    's avonds is mijn buik ook echt veel dikker dan 's avonds en doet mijn buik ook pijn. heb dus ook echt het gevoel dat ik 's avonds vol zit..
    's nachts moet ik er vaak 1 keer uit om te plassen en dan komt er wel een redelijke hoeveelheid.
    Heb vandaag al urine laten controleren op blaasontsteking (ook omdat ik regelmatig een harde buik heb). Waren wel wat witte bloedlichaampjes gevonden, maar ze kon niet van ontsteking spreken.
    Heb ook erg veel dorst (ondanks 2 liter water, meerdere koppen thee en 2 glazen melk), dus huisarts adviseerde mij om voor de zekerheid ook nog maar weer eens op suiker te laten prikken.
    Iemand die deze klachten herkend? Moet donderdag voor controle naar verloskundige, dus dan daar ook maar eens voorleggen.

2. Koshi

Koshi Lid

3 feb 2015
    38
    0
    0
    Weet niet of t te maken heeft met hoe lang je zwanger bent maar de eerste 18 weken had ik dat ook.
    Na die 18 weken (ongeveer) begon het veel plassen pas.
    Denk omdat t kindje dan groter wordt en op je blaas drukt.
    Dat gevoel van vol zitten en avonds een dikkere buik hebben heb ik ook.

3. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Hier precies hetzelfde verhaal. Geen suiker en ijzer ook in orde. Er schijnt geen rede voor te zijn. Hoort erbij...

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Klinkt mij eigenlijk als vocht vasthouden. De plekken waar je het vasthoudt gaan ook echt pijn doen, bij jou wellicht je buik? Ook omdat die veel dikker is avonds. Extra controle voor suiker is niet verkeerd overigens.

Deel Deze Pagina