Hallo dames, ik zit met een vraag. Ik ben nu bijna 29 weken zwanger. As vrijdag precies. Mijn bh's wat ik nu heb 80C/D beginnen mij nu niet meer lekker te zitten. Is het verstandig om nu al voedingsbh's te kopen? Zo ja, in de zelfde maat of groter ivm groeien van de borsten? Of toch nog wachten tot wat later in de zwangerschap? En is het dan verstandig met of zonder beugel? Bedankt x
Ik heb hem al twee weken aan puur omdat deze het lekkerst zit.. En ik had ze al van mijn vorige zwangerschap Ga wel passen !! Ik heb een anita bh waar ik echt van schrok lelijk ding en duur maar ik draag hem iedere dag !! Ik heb daarnaast nog wat goedkope en nog een anita die mooier was, maar zit ook niet lekker... Ik was dus s'nachts dan snel in de droger en weer aan. Ik heb normaal altijd met beugel nu zonder.
Ik lees even mee. Mocht iemand n goed advies voor bh's hebben, graag. Ik wil zelf geen bv gaan geven en vraag me af of andere vrouwen die geen bv geven wel een voedings bh dragen gewoon voor t comfort.
Ik draag hem ook al weken, puur omdat het veel fijner zit nu. Merk wel dat ik nu wel weer toe ben aan een maatje groter, maar als ik ergens niet tegen kan is het wel een slecht passende en niet comfortabele bh, op naar de winkel dus weer. Ps, ik heb die van de noppies, was 28 euro, dus niet heel schrikbarend.
Vroeg in zwangerschap heb ik snel in opruiming gewone bh van paar maten groter gekocht omdat alles zo erg knelde... voedingsbh durfde ik nog niet zo, geen idee hoeveel het nog zou groeien... Heb er laatst eentje gekocht bij borstvoedingsvoorlichtingsavond, van Carriwell, meen 33 euro. Draag die nu constant, even wassen en weer aan, zit veel lekkerder dan mn gewone bh. Ik droeg altijd met beugel, maar dat zit niet zo lekker meer en schijnt met bv ook niet zo goed te zijn ivm mogelijk afknellen van melkkanaaltjes. Deze is dus zonder beugel, maar ondanks grote cupmaat heb ik er genoeg steun aan. Hij rekt lekker mee en er zit verlengstukje bij, dus ik denk wel dat ik het ga redden met deze maat. Zitten pads in, vind ik wel prettig, maar omdat ze er los in zitten kan de cup nog wel goed meerekken. Haal er na de bevalling als bv goed loopt en hij nog steeds goed past nog wel 1 of 2 bij. Volgens mij heeft hema of h&m ook wel goedkope meegroei (?)/ voedingsbh's, dan is het niet zo erg als hij straks niet meer zou passen. Helaas niet met mijn cupmaat alleen
Fijn om dit allemaal te lezen! Ik denk dat ik er ook maar eens naar opzoek ga. En dat ook zeker voor het comfort. Want het zit nu gewoon echt niet lekker meer. En als ze echt nog erg gaan groeien kan ik er altijd nog wat bij halen Er zijn natuurlijk meer verhalen welkom!
Poeh, wanneer ben ik de mijne gaan dragen??? Ik denk dat het rond de 30w was... Ik had eerst de meegroei BH's met beugel van de Prenatal, maar ik las dat het beter is voor je borsten om op een gegeven moment zonder beugel te dragen. En toen heb ik de voedingsBH's van Medela gekocht. Heerlijk! En de zwangerschapsslips van Medela vind ik ook een uitkomst!
Ik paste mijn BH's al heel snel niet meer. Ik ging van B naar bij 12 weken C en bij 20 weken D. Maar toen zaten die gewone BH's echt niet lekker meer en heb toen voedingsbh's van de HM gekocht. Ik heb er nu 3 in 80C en die zitten tot nu toe lekker en zijn betaalbaar. Hopelijk blijven ze passen en anders bestel ik gewoon nog een paar bij de HM als ze toch te klein worden.
Ik heb een gewone grotere bh gekocht omdat die toch meer steun geven, in een voedingsbh zit namelijk geen beugel... ik doe die van mij aan na de bevalling.
Ik heb een meegroeibeha gekocht van Anita toen ik rond de 25 weken was denk ik.. Maar dat is met beugel en dat kan ik niet meer goed verdragen.. Dus ik draag nu vaak sportbeha's Een voedingsbeha van Mammae (Zonder beugel & niet voorgevormd, geven goed mee) heb ik gekocht toen ik 35 weken was, ze raden aan om dit zo laat mogelijk of pas na de bevalling te kopen! Na de bevalling ga ik mij de duurdere voorgevormde kopen, zodat ik zeker weet dat ze mooi passen
Voedingsbh lelijk en niet handig (had dure Triumph en noppies). Met beugel en zonder. Koop gewoon bh groter maat. Ik had het ook ervoor gekocht en na bevallen aan gehad. Omdat ik thuis en snacht zoiezo geen bh draag vond ik dat zooo belemmert.. Had voor nacht lillypads. Uiteindelijk maar 2wk bv gegeven en 3wk afgekolfd dus amper gedragen. Wel mijn borsten bleven maar C ipv maar B
Ik draag al voedingsbeha's vanaf het begin van de zwangerschap. Zit heerlijk! Ik heb Anita voedingsbeha's met beugel. Bij de oudste twee had ik dezelfde beha's.
Heb/doe ik ook. Van D naar F gegaan, wilde echt goede ondersteuning tijdens de zwangerschap met beugel. Heb een paar bh's gekregen van m'n schoonzusje. Ik kijk even aan hoe m'n borsten dan zijn en kijk of ik dan nog nieuwe nodig heb. Ik dacht overigens dat alle voedingsbh's zonder beugel zijn?
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Je zou een meegroeibh kunnen kopen of een paar voedingsbh's en het risico lopen dat je straks nog een andere maat moet aanschaffen. Denk dat het vooral belangrijk is dat het nu comfortabel zit voor je. Het lastige is, dat je gewoon niet van te voren weet welke cupmaat je straks hebt. Ik ben in mijn hele zwangerschap een halve cupmaat gegroeid en na de stuwingsperiode was die halve cupmaat ook weer afgenomen. De lactatiekundige adviseerde mij destijds om de eerste periode, als je voed, geen beugelbh's te dragen, dan kun je eerder verstopte kliertjes oplopen.
Ik draag nu sinds een paar weken voedingsbh (is meer een soort topje) van Carriwell. Echt een verademing!! De maten zijn ook niet zo nauwlettend als bij een gewone bh (niet 80D maar gewoon M/L/enz) Naadloze Padded Voedingsbeha - Carriwell
Toen ik ging voeden. En nu weer. Heb voor nu gewone bh's (leuke) in een 2 maten groter gekocht. Ik weiger m'n voedingsbh's al te dragen. Die dingen was is na 11 maanden voeden zo beu! Vormloze, sexyloze stomme dingen.