in de war wb flesvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sandhya, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Onze zoon, ruim 10 maanden, is erg energiek en wilde dan ook nog zn nachtfles en 2 flesjes overdag. Volgens CB was dit goed omdat hij zo ontzettend druk was, daarnaast kreeg ik fruithap, groentehap, brood.
    het schema zag er ongeveer zo uit:

7.00: 200 cc ha
    9.00: bordje pap
    11:30: fruithap (heel potje) en brood
    14.30 fles voor t slapen
    16.30 groentehap
    19.00 avondfles
    23.00 avondfles

nu heeft hij astma en daar tobben wij erg mee. zn fles door de slijmproductie, komt er 9 van de 10 keer weer uit..wij geven hem dan warm water of diksap..maar daar groei je niet op nu heb ik het idee dat wij hem tekort doen..dit is zn schema nu als hij 'ziek' is ong 5 van de 7 dagen
    7.00 80 cc ha (probeer soms wat fruit of yoghert te geven)
    12.00 0.5 potje fruit soms een liga
    15.00 pap
    17.00 groente met toetje (gaat er met gemak in)
    19.00 fles (komt dan de helft er weer uit door t hoesten hij heeft dan toch honger dus dan water of diksap)
    nachtfles, door moeite met slikken geeft hij ook snel op. maar dan ook water of diksap..
    volgens mij krijgt hij dan veel te weinig binnen. ik probeer hem wel van alles te geven maar bijv zn favoriet vrood met smeerkaas komt er door de slijm dan ook weer uit door dpugen, erg zielig! want hij is er zo gek op.

sorry voor t lange verhaal.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat je kindje zo ziek is. Gemiddeld krijgt een kindje van 10 maanden nog 500 ml opvolgmelk per dag. Soms helpt het bij slijmvorming, om direct na het flesje wat slokjes water aan te bieden. Er zijn ook toetjes op basis van opvolgmelk, misschien is dat makkelijker te verwerken voor je kindje. Of je kindje te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, kan alleen je consultatie bureau je aangeven, omdat zij de groei van je kindje volgen. Is er al eens gekeken of je kindje niet allergisch is voor koemelk? Een kindje kan ook allergisch reageren op een hypo allergene voeding.

Succes ermee,

Groeten Eveline

3. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt voor je reactie. ik zal het voorleggen bij het CB.

groetjes

sandhya

Deel Deze Pagina