Veel drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ramoontjuh82, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Ons zoontje van bijna 1 jaar die drinkt ontzettend veel. Ik geef hem diksap, thee, water. Hij drinkt soms wel een stuk of 6 flesjes op een dag leeg van 125 cc. Is dat niet te veel. Zou het kwaad kunnen dat hij zoveel drinkt.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hmmm, het lijkt me wel veel. Of het kwaad kan? Tja, dat weet ik niet. Sorry

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Onze dochter drinkt ook 1.5 tot 2 liter per dag.
    Zolang ze gewoon heel goed plassen en levendig zijn kan het geen kwaad volgens het CB. Je moet je pas zorgen maken als ze hangerig en moe zijn , dat kan nl op suikerziekte wijzen

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Klinkt ergens wel goed. Ik zou alleen wel opletten of je kindje daarnaast goed blijft eten. Want ze hebben natuurlijk wel de voedingsstoffen heel hard nodig. En zoals je misschien zelf ook wel merkt is dat wanneer je net veel gedronken hebt, je minder trek hebt in eten. Maar als dat geen probleem is, zou ik me daar niet druk over maken.

Groetjes Mariska

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier nog zo eentje die zeker 1.5 liter tot 2 liter per dag drinkt...
    Heb mezelf er ook onwijs druk over gemaakt & heb hem toen laten testen op suiker! Dat was het niet dus nu vind ik het wel prima :) het is zeker ideaal zodra ze ziek worden... ze drinken dan veel minder als normaal, maar aangezien ze normaal echt véél drinken is het dan nog voldoende :)

6. tulip

tulip Niet meer actief

idd, als het plassen goed blijft gaan en het maagje niet vol raakt waardoor hij minder eet, zal het wel meevallen. Je geeft ook gezonde dingen, dus prima denk.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid dronk op die leeftijd ook zoveel. Maar sinds ze niet meer uit flesjes drinkt is het wel minder geworden. Daarentegen is ze wel meer gaan duimen. Naar mijn idee dronk ze dus niet aleen om het drinken/dorst, maar ook voor troost. Het was voor haar een soort speen.
    Als hij verder nergens last van heeft en goed eet, lekker laten drinken hoor!

8. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    #8 pixiehollow, 6 aug 2010
    Laatst bewerkt: 6 aug 2010
    Als hij goed groeit en je niet de indruk hebt dat hij liever vloeibaar voedsel heeft, en ook niet extreem prikkelbaar is, dan zou ik me geen zorgen maken.

9. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Wat ik ooit egren shad gelezen is dat als ze zoveel drinken ze uiteindelijk minder gaan eten, omdat ze vol zitten van het drinken. Hierdoor kunnen ze achter blijven met groeien of afvallen en da kan het wel kwaad.

dat van de speen klinkt ook erg logisch.

10. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    schiet mij net naar binnen, misschein las van tandjes en dat ze op de speen kunnen bijten om de pijn te verzwachten, zou ook nog een optie zijn.

Deel Deze Pagina