Plat achterhoofd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by linda84, Aug 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mijn zoontje heeft tot hij 4 maanden is in een zijligkussen gelegen en had tot die tijd dus een mooi rond koppie. Nu is zijn hoofd de laatste maand opeens heel plat geworden. Nu vraag ik me af ben ik te laat om er naar te laten kijken. 1 Julia zijn we nog bij de kinderfysio geweest en zij vond zijn hoofdje niet te plat. Bij het consultatie bureau zij ze dat hij wel plat was maar dat hij nog wel een bultje (ja hoe leg je dat uit:() onder op zijn achterhoofd had wat een goed teken is.
    Nu ligt hij altijd op zijn rug te slapen met zijn gezicht recht omhoog kijkend.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,812
    9,319
    113
    Gelderland
    Ik denk dat je het beste kan vragen aan de fysio of ze een meting willen doen. Krijg je een beter beeld van de situatie. Misschien kun je hem ook weer op de zij laten slapen gesteund met een opgerolde handdoek in zijn ruggetje.

Groetjes Luna

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn dochter heeft ook een plat achterhoofd. Bij het CB zeiden ze dat we ons daar niet druk over moesten maken, omdat dat straks vanzelf wegtrekt als ze gaat zitten ed. en dus niet meer de hele dag ligt.

4. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Bij ons was het zo dat hij met 8 maanden een helmpje op zn hoofd moest hebben anders had het geen zin meer. Wij moesten wel helemaal naar tilburg want dat was het enige ziekenhuis dat op latere leefdtijd nog helmpjes maakte. in rotterdam moesten ze die al met 6 maanden hebben. Die bult is inderdaad een goed teken omdat het daar alweer aan het opbollen is. Als je al bij een fysio geweest bent dan denk ik dat die wel al aan de bel had getrokken als het nodig was geweest. Tim heeft nog steeds een plat achterhoofd en geloof dat dat nog zeker tot zijn derde jaar kan bijtrekken. Hij ligt nu regelmatig op zijn buik. En ik moet zeggen dat het veel minder is geworden. Hij heeft trouwens zijn helmpje nooit gedragen want had elke keer drukplekken op zijn hoofdje. We moest elke keer terug om het bij te laten slijpen en dan was het weer niet goed. Na zo'n 6 keer terug te zijn geweest in 2 maanden hadden we zoiets van nou hier gaan we niet mee door. Overigens na een aantal maanden ik geloof tot 8 maanden vervormd het hoofdje nog heel erg en daarna gebeurd er vrij weinig met de vorm. Althans dat is wat mij verteld is!

Succes,

Groetjes Kylain

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    Hier vond ik het hoofd van mijn zoontje ook erg plat. Fysio heeft meting gedaan en... viel eigenlijk mee. Nu twee maanden later trket het bijna weg.

Succes en als je het niet vertouwt gewoon fysio weer bellen.

Share This Page