Veel drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door CindyJessie, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hallo!
    Ik heb een prachtige meid van bijna 7 maanden oud.
    Nu zit ik een beetje met het volgende en ik hoop dat je eventueel een tip hebt.
    Mijn dochter krijgt fv en ze krijgt nog steeds 5 voedingen, 4 van 180/6 en 1 van 150/5.
    Daarnaast eet ze elke ochtend fruit (bijna een heel stuk) en rond 17:30 krijgt ze aardappelen/rijst en groente. Hoeveelheid weet ik niet precies, ongeveer een 4 maanden potje groenten en diezelfde hoeveelheid aardappelen of rijst.
    Om ong. 19:00 heeft ze een voeding met 3 schepjes rijstebloem.

Om 22:00/22:30 krijgt ze een voeding. Ze slaapt dan echter maximaal tot 6:00 uur. Vanmorgen was het 4:40 toen ze wakker werd en ze wilde drinken. Eerst nog wat water geprobeerd, maar ze wilde echt een voeding. Daarna slaapt ze meteen weer door tot een uur of 8.

Ik wil zo graag dat ze "normaal" tot een uur of 6:30/7:00 uur doorslaapt. En die late voeding wil ik er ook graag af, maar hoe?

Is het een idee om haar toch meer voeding gedurende de dag aan te bieden?
    Ik vind het zo raar dat ze na een late voeding om 4:40 uur al weer honger heeft!
    Wat vindt jij?

Groeten en alvast bedankt!
    Cindy

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Cindy,

Je geeft qua hoeveelheid opvolgmelk eigenlijk al iets teveel. Je zou maximaal 4x180/6 mogen geven. Dat is dus de hoeveelheid die je nu geeft, min die avondvoeding.

Wat je eventueel zou kunnen doen, is de hoeveelheid water die je toevoegd iets groter maken. In plaats van 180 ml, zou je 200 ml mogen geven. Dan zit haar buik iets voller. De hoeveelheid maaltijd/groentenhap zou je wat op mogen bouwen en je zou een andere papsoort mogen kiezen, bijvoorbeeld een met fijne granen vanaf 6 maanden. Die vallen wat zwaarder. Hopelijk lukt het dan om de avondvoeding af te bouwen. Succes!

Groetjes Linda

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hoi Linda,
    Erg bedankt voor je reactie.
    Omdat ze nog zo veel drinkt zijn we nu pas langzaam aan het over gaan op opvolgmelk.(vergat ik te zeggen)
    De tip van het water kan ik proberen.
    Sinds we overgaan op opvolgmelk (nu een paar dagen) zijn we geen late voeding meer gaan geven. Dit om inderdaad dicht bij die 800 ml te blijven.Ze krijgt nu 4 voedingen.
    Als ze 's nachts komt, krijgt ze een klein flesje. (bijv. 90/3, dit is 1 keer gebeurd. Ze komt nu rond 5en)
    Bedankt voor je tips!
    Het zal vanzelf een keer overgaan...:)
    Groeten!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Cindy,

Klinkt goed! Als je helemaal over bent op opvolgmelk zal het al wat beter gaan, die valt wat zwaarder.

Succes!

Groetjes Linda

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Erg bedankt voor je tips! Fijn om zo een vraag te kunnen stellen!
    Groetjes!

Deel Deze Pagina