Dag, Mijn dochter was vanaf een maand of 3 al niet zo'n held qua drinken, maar het lijkt steeds erger te worden. We beginnen ons nu wel een beetje zorgen te maken of ze wel genoeg voeding (vitamines etc.) binnenkrijgt. Sinds ze 6 maanden is drinkt ze veel slechter, maar het vaste voedsel daarentegen kan ze geen genoeg van krijgen. Zou je met ons mee willen kijken naar haar schema! Misschien heb jij nog tips? 8.30 fles 150 cc 10.30 fruit (1 stuks. 12.30 90 cc + halve boterham met margarine 16.30 groente +/- 130 gram (vers!) 17.30 150 cc (of als ze echt slecht drinkt: 90 cc + 100 Gr. Fruitkwark) 20.30 200 cc Papfles (rijstebloem) We bieden haar de hele dag flessen van 180+6 aan, maar zoals je ziet gaat eigenlijk alleen de laatste fles leeg. Ik durf ook niet zo goed terug naar 3 flessen (advies consultatiebureau) aangezien ze zo slecht drinkt Edit: we bieden haar ook ander drinken aan: diksap, watr, thee, maar ook daar drinkt ze niks van. Het lijkt een beetje alsof ze helemaal klaar is met flesvoeding, want ze weigert de fles heel resoluut en duwt hem met veel kracht weg als ze genoeg heeft gehad. Als het groentehapje of fruithapje op is wordt ze boos. Haar luiers zijn overigens wel "normaal" ze heeft gewoon plasluiers misschien niet overvol, maar wel duidelijk geplast. Ik hoop dat je nog wat tips hebt voor ons. In ieder geval alvast bedankt!
Beste Julia81, Op dit moment krijgt je kindje wel voldoende opvolgmelk binnen: 500 ml per dag is het minimum. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Daarnaast heeft ze natuurlijk ook nog vocht nodig. Aangezien je aangeeft dat ze dat helemaal niet wil is het wel belangrijk daar aandacht aan te besteden. Leg uit aan je kindje dat drinken heel belangrijk is als ze groot wil worden. Biedt het dus regelmatig aan. Een goed moment is bij de tussendoortjes dus in de ochtend bij het fruithapje en wellicht in de middag rond 3 uur. Maak het gezellig en geef zelf het goede voorbeeld door samen iets te drinken. Probeer wat extra water toe te voegen aan het groentehapje of een beetje sap aan het fruithapje. Gaat het niet beter maak dan even een afspraak met het consultatie bureau om het te bespreken. Groet, Saskia