16 maanden.. eten en drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door Tiinkerbell, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiinkerbell

Tiinkerbell Niet meer actief

mijn dochter is 16 maanden en eet en drinkt het volgende:

9:00 wakker, water drinken
    9:30 1 boterham met water of halfvolle melk
    12:30 1 boterham , stuk fruit of een cracker met halfvolle melk
    13:00 naar bed
    15:00 water met een koekje, soms een cracker , ontbijtkoek enz
    soms een cracker en een koekje ( van die Maria koekjes)
    18:00 avond eten met soms een toetje, dat doen we hier niet altijd
    19:00 naar bed

ze drinkt dus niet zo heel veel melk, ik probeer het wel aan te bieden maar ze laat het vaak staan en wilt dan water drinken.

ik heb vanmiddag ontdekt dat ze melk in een flesje wel wilt drinken maar niet uit een tuitbeker dus ik hoop vanaf morgen dat ze dan meer melk drinkt.

is dit zo goed of te veel?

mijn dochter weegt nu 12 kg en is 82 cm..

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Mijn zoon is ook 16 maanden en eet meestal wat meer dan je dochter. Is denk ik op deze leeftijd ook lastiger te vergelijken. Hij is denk ik iets lichter en minder lang dan je dochter, dus qua gewicht zit je denk ik wel goed. zolang ze haar eigen lijn gewoon lekker volgt is het volgens mij prima.

Zijn schema:
    8 uur; ontbijt, 1 a 2 boterhammen met melk
    10 uur; fruit
    12 uur; 2 boterhammen met water/ thee/ sap/ melk
    13-15 uur slapen
    15.30; uur koekje/ rozijntjes ofzo
    17.30; avond eten + toetje (meestal yoghurt)
    19 uur; flesje melk

De 'avondfles' zijn we aan het afbouwen, deze komt langzaamaan te vervallen.
    Qua het niet willen drinken van melk, volgens mij is dit niet supererg, als ze maar voldoende zuivel 300ml per dag krijgt. Dit kan ook door met yoghurt etc. aan te vullen.

Dus volgens mij doe je het prima!

3. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter eet veel meer op een dag!

Ontbijt: bord of fles (ligt er aan hoeveel tijd er is) pap 250ml
    Tussendoor: fruit, 2 stuks
    Lunch: 2 boterhammen met kaas of vleeswaren, beker melk
    Tussendoor: yoghurt met fruit en granen
    Einde middag: koekje met thee
    Avond: flink bord avondeten en water

Ze is 85cm en weegt 11,5 kilo.

Kan je geen yoghurt geven ergens tussendoor voor de zuivel? En anders de melk een beetje warm maken. Mijn dochter drinkt t ook niet graag koud :)

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ik ben terug onder een ander account ivm een mee-lezer :D.

oh dus dat valt nog best mee dus,
    ja ze groeit nu niet zo heel hard meer, maar als ik andere zie die eten het 3 dubbele en komen bijna niet aan dan denk ik doe ik iets verkeerds?

we hebben qua eten en aankomen in het verleden heel wat problemen gehad, mijn dochter had reflux maar dat wisten we niet of tenminste wij eigenlijk wel maar het cb wilde ons daar niet in steunen.
    Doordat het zuur steeds omhoog kwam wilde mijn dochter continu eten en toen groeide zn 2kg per maand. Met 7 maanden kwam de ka er achter en moesten we per direct stoppen met bijvoeding geven en werd ze opgenomen omdat haar slokdarm er heel slecht aan toe was.
    met 10 maanden kreeg ze toen voor het eerst weer bijvoeding, en op advies van de ka ook alles rapley. Nu sinds een week kan ze dan met een vorkje eten.

Sinds dien is ze gelukkig maar 3 kg gegroeid. ze zit nog wel steeds op haar eigen lijntje en volgens de ka gaat dit nu heel goed.
    maarja door dat gebeuren begin je dan toch beetje aan jezelf te twijfelen, je wilt ook niet dat je kind modder vet word..

ze eet ook gevarieerd op brood, smeerkaas,boterhamworst,kipfilet,pindakaas enz
    gewoon van alles wat..

ja soms eet ze 2 koekjes , maar volgens de ka komt ze echt geen kg aan van twee maria koekjes..

@Lieketb
    yoghurt ga ik inderdaad proberen , misschien dat ipv een boterham in de ochtend, ze is altijd laat wakker dus vaak kom ik ook in de knoei met de lunch.
    Yoghurt met muslie of fruit kan toch ook als ontbijt? tenminste ik eet dat zelf wel regelmatig als ontbijt.

5. meelezer

meelezer Niet meer actief

Ik mis fruit?

15 maanden hier en het volgende:
    Ontbijt: boterham met karnemelk OF brinta met water en sowieso 1/2 stuk fruit
    Tussendoor: koekje, ontbijtkoek met drinken
    Lunch: 1,5-2 boterhammen met karnemelk OF thee
    Tussendoor: stuk fruit met drinken
    Avondeten: alles vers of een prakje uit de vriezer als wij bijv pizza eten. Toetje is afhankelijk van hoeveel karnemelk ze heeft gedronken. Na het eten nog wat water.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    In de eerste post kun je kezen dat ze rond half 12 fruit krijgt bij der boterham of op haar boterham.
    Om dit sochtends te doen redden we vaak niet aangezien ze altijd pas laat wakker is.
    Denk dat ik ook wat fruit door haar yoghurt doe :)

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou geen yoghurt gaan geven ipv een boterham...
    Volle franse kwark/Griekse yoghurt kun je ook gewoon als tussendoortje geven!
    Verder kun je haar dan ook af en toe een plakje kaas geven oid.

Niet te krampachtig gaan doen met het eten, als snap ik dat het moeilijk is gezien 'het verleden'. Maar zolang je haar normale dingen blijft geven (brood, fruit, zuivel, avondeten) zal ze echt niet extreem aankomen.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou dan ipv de koekjes s middags een tweede fruitmoment doen...hier eten ze ook allebei 2 keer fruit.

Deel Deze Pagina