6 maanden hapjes opbouw

Discussie in 'Voeding' gestart door Vero0504, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Dochterlief is straks 6 maanden dus de wereld van smaken wordt weer wat groter. Wij kiezen bewust geen rapley, we snappen de methode maar voelen er ons gewoon niet happy bij. Ze heeft wel een fruitzuigzakje dat vinden we wat minder eng.

Ze eet prima groente met een lepel, potje 4+ gaat met veel plezier en gekraai leeg, de eerste zelfgemaakte gemalen groente hapjes gaan ook prima, fruit eet ze nog zelden maar dat trekt vast nog wel bij (tenzij ze last heeft van dr tandjes en we het ,heel vals, in de koelkast hebben staan).

Ze heeft twee tandjes onder al (nog niet volledig doorgegroeid maar al wel door) maar kan nog niet zelf zitten dus even nog aan een wippertje gebonden.

Heeft iemand tips met volgorde vanaf 6 maanden? De groentehappen gaan prima potjes en zelfgemaakt. Ik zit meer met de pap, brood, yoghurt etc.. Eerst granenpap, dan brood, dan prak mee aan tafel (indien goed kan zitten, nu nog niet van toepassing dus). Yoghurt (gewoon volle met wat zelfgeprakt fruit) lijkt me we wel erg vroeg om met 6 mnd te introduceren. Hoe en waarmee gingen jullie van start vanaf 6mnd?

Ze heeft nu nog geen rijstebloempap gekregen, ze zit al aan de jhbpm en dat er ook nog eens bij terwijl het niets toevoegt durfde ik niet aan ivm verstopping, bij frisolac2 proberen we die jhbpm weg te laten en hopelijk blijft het dan goed gaan.

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Rijstebloem hebben wij nooit gegeven. Wij zijn met 6 maand begonnen met pap 's ochtends, rond 7 maand met stukjes brood en met 8 maand met yoghurt. En ondertussen de groente en fruit steeds meer uitbreiden. Wij zijn ook begonnen met gepureerde hapjes en telkens als dat even goed ging, hebben we de textuur wat grover gemaakt.

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina