Hoi hoi, Wanneer gingen jullie kindjes naar een peuterbed? Ik denk dat ik het voorlopig niet kan doen. Mn dochtertje gaat nog vaak staan en blijft niet in bed liggen denk ik als ze in een peuterbed ligt. Daarbij draait ze enorm veel.. Soms ligt ze overdwars, achterste voren .. geen idee wat ze allemaal wel niet doet.. Ben toch wel benieuwd naar jullie ervaringen enz. En nog iets.. Slapen jullie kindje bij de wat koudere dagen wel onder een dekbedje? Mijne wil absoluut geen dekbed over haar heen.. zelfs geen lakentje...
Toevallig is dochter 3 weken geleden over gegaan, dus met 2j4m. Was meer uit praktisch oogpunt. We hadden vakantie en vriend werkt normaal 's nachts. Mocht het dan drama worden en ze vaak eruit zou komen, had hij er geen last van. En als het echt nog niet zou werken, hadden we nog tijd weer om te bouwen tot ledikant. (Groter ledikamt waar je peuterbed van kan maken) En de volgende keer dat we langer vakantie hebben is pas zomer volgend jaar. Het ging in 1x goed. Zij helemaal trots! 0x eruit gekomen en nog steeds wacht ze 's ochtends in bed en roept ze als ze wakker is dat ik dr kan halen. Zij ging ook hele bed door in slaapzak, maar slaapt nu gewoon onder een lakentje zonder problemen.
Hier dekbedovertrekjes met 4-seizoenendeken trouwens, geen dekbed. Maar nu geen deken in overtrek, maar ook dat ging dus in 1x goed.
Wij hebben een iets andere oplossing omdat we nr2 verwachten.. Maar mocht je je dochter toch over willen leggen en zeker weten dat ze in bed blijft liggen.. gebruik dan de snoozzz is een erg fijn ding die je zelfs om een 1 persoons matras nog netjes omheen krijgt.
Hier beide met ruim 1,5 jaar (precies weet ik niet meer). Ging vrijwel direct goed. Met oudste toen wij op vakantie gingen. Ruimte bleek te klein voor campingbed (deur kon niet meer open). Toen in gewoon bed gelegd met allemaal kussens op de grond en hem helemaal tegen de muur gelegd. Bleef keurig liggen (ging soms wel naar het midden). Middelste ging uit bed klimmen met slaapzak en al toen ze volgens mij bijna 2 was. Was ook niet veilig dus. Omgebouwd en ging gelijk goed. Hier een dekbed toen. Goed geiosoleerd en werd niet kouder dan 16 graden. Nu op zolder en in het nieuwe huis uit de jaren '60 minder goed geisoleerd. Kinderen hebben nu een 4 seizoenendekbed (behalve de jongste natuurlijk)
Ik ben zelf van de; hoe later hoe beter. Zolang ze niet uit hun ledikant barsten of serieuze klimpogingen doen, lekker laten liggen. Mijn dochter ging dan ook pas na haar derde verjaardag over, toen vroeg ze er zelf om; ze had het grote bed van haar nichtje gezien. Meestal gaan kinderen wel minder woelen in een groot bed, maar anders kan daar ook prima de slaapzak.
ja ze woelt heel erg.. is heel onrustig en wordt snachts vaak heel angstig wakker na een drukke dag.. staat dan in haar bedje te krijsen echt... maar soms hoor ik dat ze beter slapen in een groter bed en dat ze er dan makkelijker uit kunnen en minder snel bang worden.. maar toch ben ik ook bang dat ze er dan uit klimt of uit valt en niet terug gaat..
Mijn zoon wordt in sept 3 jaar. Hij is vorige week overgegaan naar een gewoon bed. Ik had me ingesteld op een hoop gedoe. Uit bed gaan, keten, vroeg wakker worden etc. en wat denk je? Niets van dat alles. Meneer vindt het heerlijk. Hij vroeg eergister uit zichzelf of ie al naar bed mocht. Nou, dat mag in de krant hoor!
Mijn dochter was 3 jaar en mijn zoontje ging 2 maanden geleden over denk ik toen was hij 2jr9mnd. Ze bleven allebei keurig in hun ledikant liggen dus ik heb het lang uitgesteld. Nooit problemen gehad met uitvallen of er om de haverklap uit komen. Mijn zoontje komt nu nog niet zijn bed uit. Hij roept mij of zijn vader ' s morgens dat hij wakker is.
Hier zijn ze rond hun tweede verjaardagen overgegaan naar een eenpersoonsbed. Ging gelijk heel erg goed!
Hier ging de oudste over na zijn 2 e verjaardag ging prima. Direct naar een 1 persoonsbed. Tegen uit bed rollen heb je bedhekjes. En ipv een dekbed kun je nog gewoon een slaapzakje aan doen zolang ze die nog passen.
Met 2 jaar en 2 maanden heb ik de kamer van de oudste veranderd. Had het ledikantje en de commode in de andere (toekomstige babykamer) kamer neergezet en diezelfde maand kwam ik erachter dat ik zwanger was van de jongste.
Dochter zal met 21 maanden overgaan, zodat het ledikant vrij komt voor de kleine. Dat zal rond kerst zijn omdat ik dan verlof krijg en vriend dan vakantie heeft. Mocht het een paar nachten drama zijn dan kunnen we overdag in ieder geval rustig doen.
Nooit gedaan. Vanaf 3 jaar beide kinderen vanuit ledikant gelijk naar een gewoon eenpersoonsbed gedaan.
Met 16 m over op een 1 pers bed, bed hekje er bij 2 x er uit gevallen zonder bedhekje dus. oja was een hele lage bed
Wij hebben sinds 2 maanden de zijkant van der ledikant eruit gehaald. Op de eerste week na (uit bed vallen) gaat het nu prima. Rond der verjaardag krijgt ze een 1persoonsbed. Wij kopen geen peuterbed.