het is een dwarsligger en het blijft...

Discussie in 'De bevalling' gestart door friezinne82, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    een dwarsligger!

Inmiddels ben ik (morgen) 39 weken zwanger. Sinds een week of twee ligt onze spruit overdwars, met de voetjes naar beneden...

Vandaag weer voor controle geweest en de gynaecoloog gaf aan dat het hele team over mij overlegd had (hoezo overdreven...) omdat ik tenslotte wel hóndérd-dér-tíg kilo weeg en ze dan liever geen keizersnede doen. het is nu wachten tot de weeen beginnen en dan meteen naar het ziekenhuis voor een liggingsecho omdat ze verwachten dat beeb dan nog wel óf met het hoofd óf met de kont naar beneden gaat liggen. Ik ben erg zenuwachtig en heb er echt last van dat ik niet weet wannéér en hoe het gaat beginnen!

Meer mensen met een baby die een instabiele ligging heeft/ had? Wat was het protocol bij jullie?

2. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja,die van mij ligt ook dwars met de neiging iets meer naar stuit! Ik krijg een geplande keizersnede, was geen twijfel over! Ook omdat de beentjes naar beneden wijzen.....!

3. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider

Heb jij ook last van overgewicht? misschien dat dat het verschil maakt? Wel fijn dat je weet waar je aan toe bent... :)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat raar! Mijn eerste lag lang in stuit of dwars en dat was gewoon een ks geworden als hij niet was gedraaid! Ik woog toen 124 kilo, maar ben wel heel lang dus sowieso al zwaar. (mijn ondergrens is 90 kilo)

5. Rono

Rono Niet meer actief

Hier was lucas met 39 weken in ene keer dwars gaan liggen met de voetjes naar beneden. Draaipoging gehad en mislukt. Toen nog 3 dagen afgewacht of ie zelf zou draaien.. Dit gebeurde niet dus werd er 2 dagen later een keizersnee gepland! Ik woog bij de keizersnee 112 kilo. Dit was ook mijn 2e keizersnee.. Dochterlief daalde bij de eerste bevalling niet in. Ik mocht dus bij de 2e onder geen beding een stuitbevalling doen.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb 2x een KS gehad en 2 keer met behoorlijk overgewicht, kind moest er toch uit he?!
    is er bij mij trouwens ook nooit een opmerking over gemaakt.

7. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Nou inderdaad, het kind moet er toch uit! Ze zeggen in het ziekenhuis dus dat de kans groot is dat het vanzelf nog goed gaat liggen als de weeen beginnen.

Morgen eerst maar weer voor controle. ik heb een hele verbouwing gehad in de buik, dus misschien ligt het nu al goed (schreef zij hoopvol...) Als de baby nu weer helemaal overdwars ligt, dan ga ik denk ik zeggen dat ik het risico wel neem en dat ik graag een keizersnede wil. Ik vind het gewoon te spannend!

Deel Deze Pagina