Bij mij was het niet medisch, ik belde om me aan te melden zeg maar en ik mocht een paar dagen later langs komen.. Was toen rond de 7 weken, daarna met 9 weken en toen met 13 weken een echo gehad.. Met de 20 weken een echo, daarna met 25 weken en afgelopen dinsdag weer.. 21 januari mag ik voor de laatste keer en deze laatste is, omdat afgelopen dinsdag is geconstateerd dat haar beentjes alleen 4 weken voor op de groei liggen terwijl de rest rond het gemiddelde is. Dus ze wil dan even kijken hoe het er dan voor staat met die lange benen haha. Met 17 en 30 weken zelf nog pretecho's gedaan.
Ik heb een medische indicatie. En ik heb vanaf week 6 tot 13 elke week een controle echo gehad in het ziekenhuis. Ik ben nu 16 weken zwanger, en nu kom ik om de 4 weken op controle voor een echo bij mijn gynaecoloog. Met mijn eerste had ik dit ook.
Het is nij mij ook medisch ivm meerdere miskramen dit jaar. ik heb nu sinds dat ik weet elke week een echo gehad, soms 2 x per week. maar is echt medisch. Deze worden door mijn verloskundige ook niet gedeclareerd.
in mijn eerste zwangerschap heb ik heel veel echo's gehad om medische redenen. Voor mij waren die altijd een bron van stress en angst. Ik heb dus het begrip "pret-echo" nooit echt begrepen, omdat ik alleen maar bloednerveus kon worden van een echo in het vooruitzicht. Gelukkig gaat het deze zwangerschap beter en heb ik deze keer mogen genieten van een echte pret-echo