Hoe verhogen jullie het bed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door geluk2009, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    Wij hebben twee losse boxspring bedden en nu moeten we die straks als we thuis gaan bevallen verhogen.
    Nou is het natuurlijk zo dat je het kan verhogen met bedklossen, maar 1 geval is dat mijn partner niet lager wil liggen dan mij en dan betekend dat dus dat je er 12 nodig hebt en ik denk niet dat je er zoveel mee krijgt.
    ook denk ik dat als wij er klossen onder stoppen dat er ruimte tussen onze bedden komen.
    heeft iemand anders soms een idee om dit op te lossen?
    We dachten zelf ook wel aan kratten bier maar ja hij drinkt eigenlijk nooit bier....
    Ik hoop dat iemand hier nog meer oplossingen hebben wij weten het even niet.

groetjes geluk2009

2. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb mijn bed verhoogd door een extra matras er onder te leggen.
    Maar dat zal bij jou ook wel lastig zijn aangezien jullie een boxspring hebben.

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @geluk wij hebben ook dit probleem en ook nog geen oplossing bedacht dus ik blijf mee lezen hihi

4. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Kraambed beneden geen optie? Gratis bij de thuiszorg, goed op hoogte, plastic matras. Bij ons verplicht trouwens, de verloskundige wil niet dat je boven bevalt. Maar het scheelt wel gedoe met klossen!

5. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    kraambed beneden is wel wat lastig is gelijk je woonkamer zo vol......

6. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik ga zelf (als alles mee zit) in een bad bevallen. Die komt ook in mijn huiskamer te staan. En die zou ik wel al klaar moeten hebben staan. Dus heb ik een bad in mijn huiskamer voor max. 5 weken.
    Het is even niet anders.... Maar het zal wel een hoop oplossen. Dan maar even een paar weken een vollere huiskamer

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik heb kratjes besteld bij de supermarkt hier in het dorp. Ik hoop dat ze er maandag eindelijk zijn...maar dat is een ander verhaal..
    Het zijn lege bierkratjes want mijn vriend drinkt nooit bier.
    We leggen op ieder kratje een plankje(anders zakt je bed er door heen) en daar komt dan het bed op.

8. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    ja dat is ook wel zo maar heb hier ook nog twee honden lopen en twee katten ........... wil toch eerst even kijken of er geen andere oplossing is..

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hier is inderdaad een kraambed ook geen optie. en volgens mij zijn er meer mensen met een boxspring tegen woordig dan met een gewoon bed, ach ik heb nog even de tijd, kan het wel aan de vk vragen als ik op controle moet hihi

10. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    doen ze dat dan bij een supermarkt lege bierkratjes verzamelen voor je? je zal vast de statie geld ervoor moeten betalen maar ja dat krijg je toch weer teug

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    zelfs als je in z'huis bevalt moet je voor de kraamhulp je bed ophogen, ik dacht dus mooi hoef ik niet aan die klossen te beginnen, nou jammer wel dus...zucht.

oh sorry ik heb geen antwoord voor je vraag trouwens

12. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Beetje off topic maar wat leuk dat jij ook in bad gaat bevallen! Wij hebben net het bad opgehaald, je hoeft het niet op te zetten hoor wij hebben de onderdelen bij elkaar in de box gezet. Wel aan te raden van tevoren te testen want er komt nog een hoop bij kijken. Maar de verloskundige wilde dus ook nog een bed erbij... nou ja dat staat ook gewoon uit elkaar tegen de muur. Al met al weinig extra ruimte in beslag maar het ziet er wel wat rommelig uit hier nu.

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben een tweede matras op mijn kant gelegd, was geen probleem, mijn kraamhulp was toevallig zo makkelijk dat ik dat matras achteraf niet hoefde te gebruiken ;)

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mymircale daar zat ik ook aan te denken ons bed in opzich al hoog maar net niet genoeg wat hun willen dus ik hoop dat ik het er ook zo vanaf kan brengen

15. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    je kunt gewoon meerder klossen bestellen hoor bij de thuiszorg. Is geen probleem!

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De poten van ons bed zijn te breed voor de klossen van de thuiszorg. Ik heb bij onze supermarkt lege kratten gehaald (je betaalt dan alleen het statiegeld op de kratten). Inderdaad een plankje op de krat en daarop het bed. Gaat prima. Maar ik denk dat je best om 12 klossen kunt vragen hoor.

Pim

17. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Wij hebben ook een boxspring. Ik leg er gewoon extra matrassen bovenop en een topdek. Ik hoop dat dat hoog genoeg is.

18. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier gaan we weer voor lege kratjes :)
    Meeste supermarkten kun je wel wat afspreken over lege kratten (idd tegen betaling statiegeld)
    En anders ff aanvragen bij de thuiszorg, die krijgen die vraag wel vaker en stellen dan ook wel extra klossen beschikbaar.
    Succes!

19. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik heb 11 klossen met extra verhogerstukjes bij de thuiszorg gehaald. Was geen enkel probleem, zijn ze wel gewend.
    Ik heb 5 voor het bed boven en 6 voor het logeerbed beneden.
    Ik ben ook van plan om in bad te bevallen, maar in de buurt van je bad moet je ook een bed hebben, voor het geval je er toch uit moet en op bed moet bevallen en meestal willen de vk's dat je de placenta op bed geboren laat worden ipv in bad. En ik wil ook niet mijn kraamperiode beneden liggen, dus boven ook op klossen.

20. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij gaan klossen halen bij zo'n groene kruiswinkel.. We hebben 5 nodig.. Maar ik wil ze niet hoger hebben dan 25 cm.. Dan is t bed ( matras) op 80 cm en dus op hoogte.. Bij 80 cm heb ik al een opstap nodig.. Als t hoger is wellicht een polsstok:D;)

Deel Deze Pagina