hallo allemaal, er zit me iets dwars mischien zie ik het helmaal verkeerd hoor maar ik ben na 11 dagen overtijd vandaag ongi geworden met helder rood bloed en veel buikpijn (vanochtend) ik ging vanmiddag naar de wc en veloor een soort "klont"(sorry voor het taalgebruik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen) zou dit komen doordat ik erg lang overtijd ben geweest of zou het een hele vroege miskraam kunnen zijn geweest ps ik had nog niet positief getest maar bij mijn eerste teste ik pas positief na 4 weken en was toen al weken zwanger bleek later \ kan iemand me uit deze onzekerheid halen X
Niemand kan je hierin zekerheid geven. Stolsels verliezen kan altijd bij een ongi, dus dat hoeft niet meteen op een miskraam te duiden. Je geeft wel aan dat je de vorige keer ook pas laat + testte. Maar hoe is je cyclus normaal? Is die normaal onregelmatig? Dan acht ik de kans klein dat het een miskraam was.
ik heb altijd een perfecte cyclus van 28 dagen al een jaar ... en verlies met ongi nooit zule stolsels?
Tja het zou natuurlijk een hele vroege miskraam kunnen zijn, maar denk dat je daar helaas geen antwoord meer op krijgt. Sterkte! gr vruchtje
bloedonderzoek in ZH kan uitsluitsel geven Zo ontdekte ik mijn eerste miskraam ook ruim 3 jaar geleden
Kan zijn, maar als er verder niks geen vreemde dingen waren behalve die stolsel...? Uitsluitsel is dan moeilijk te geven.
Waarschijnlijk kunnen ze dat zien bij een eventueel volgende zwangerschap, want een mk /ma laat altijd een litteken achter. Bij mijn schoonmoeder hebben ze dat ook ontdekt toen ze opnieuw zwanger was van 1 van haar kinderen. Ze had blijkbaar daarvoor een mk gehad want dat konden ze zien omdat ze daar nog een litteken van had. Zelf heeft ze daar niets van gemerkt, maar ja vroeger testen ze ook pas als ze een week of langer overtijd waren. Dat is heel anders als nu. Dus je kunt wel gissen maar daar schiet je niets mee op ik zou zeggen succes in de volgende ronde. xxx Joyce
Mmmm.. ik ben pas bij de dokter geweest omdat ik de laatste keer ook zo'n groot stolsel had verloren (ik dacht aan cystes/vleesboom o.i.d.). Hij vroeg gelijk HOE het stolsel eruit zag. 'Gewoon' rood? Dan is het niet meer dan een stolsel. Maar ik verloor ook gewoon een stuk van de slijmlaag (het was gelig). Toen zei hij dat hij denkt aan een vroege miskraam. Maar zeker weten doe je het nooit. Er zijn inderdaad heel veel vrouwen die een vruchtje verliezen voor of net na het innestelen en het nooit hebben geweten.
Als je het zeker wil weten vraag dan je huisarts z.s.m. om een bloedtest voor HCG. Als het een miskraam was, dan zitten daar nog zeker sporen van in je bloed, niet meetbaar met een zwangerschapstest, maar wel met een bloedtest. Bij mij heeft dit hormoon nog ruim 4 weken in m'n bloed gezeten (mk bij 6 wk en 2 dg)...