Hoi! Ik heb 19 mei bloed laten prikken. Nu werd mij verteld dat als er iets zou zijn (ernstigs) dat ik gebeld zou worden. Het is nu 2 weken later en ik ben nog niet gebeld. Nu heb ik vroeger altijd gerotzooi gehad met mijn ijzergehalte en ik had verwacht dat ze hier wel voor zouden bellen. Maar tot nu toe niets. Kan ik er van uit gaan nu dat er niets aan de hand is en mijn bloed goed is? Of kan de uitslag langer duren?
Bij mij werd aangegeven dat ik binnen 10 werkdagen iets zou horen, als er iets te melden viel. Niets gehoord, behalve bloedgroepbepaling. Toen kwam ik bij de VK en was alles goed, maar ik kan me met jouw achtergrond voorstellen dat je meer wilt weten. Ik zou ook zelf even bellen als ik jou was, dan heb je zekerheid!
Ik denk geen bericht is goed bericht maar als je er niet gerust om bent zou ik ook even bellen inderdaad! Ik heb vroeger ook veel bloedarmoede gehad dus ik was ook wel benieuwd naar de uitslag. Ik hoorde ook niks dus ben er van uit gegaan dat het allemaal goed was en bij de eerst volgende controle kreeg ik het formulier met alle uitslagen en inderdaad was alles goed! Mijn HB was nog nooit zo hoog geweest Hopelijk is het allemaal goed bij je!
hangt er helemaal vanaf waar je op geprikt bent. Als het alleen je HB is dan had je huisarts of vk allang gebeld als dat niet goed was. Sommige dingen moeten op kweek staan en kan langer duren. Maar gewoon een standaard bloedonderzoek gaat heel rap hoor. Je verkeerd vast in goede gezondheid Gr, Paula
De uitslag hebben ze de volgende dag al....ik moest bij de VK komen...bloed geprikt en bij mijn volgende bezoek kreeg ik het formulier mee en daar stond de dag erna op dat ik geweest was. Ze bellen alleen wanneer er iets aan de hand is...en geloof me dat doen ze ook echt wel want anders is het niet goed voor jou en de baby. Ik zou me dus nergens druk over maken alles is goed
Eventjes zelf bellen, dan weet je waar je aan toe bent. Dat doe ik ook telkens. Mijn bloedwaardes zijn door ziekte in het verleden erg slecht geweest en dat is voor mij best een graadmeter, die ik graag zelf een beetje mee in de gaten houd. Met een week moet het echt wel bij de vlos liggen en dan kun je al wel bellen. Bij mij heeft de vlos de laatste keer nog een keer extra hb geprikt . Ze vroeg (rekening houdend met mijn voorgeschiedenis) of ik dat prettig vond. Dus dat was wel erg aardig. Dat was met zo'n apparaatje voor alleen je hb hoor, maar toch. Stelde me inderdaad wel wat gerust. Ik zit nu op 7.0 . Voor mijn doen erg laag, maar voor een zwangere keurig netjes. (ik kom van 8.9 voor de zwangerschap , naar 7.9 , naar 7.4 en 7.4 en nu dus 7.0 --> wel een reden voor mij om weer even wat vaker roosvicee ferro en m'n gravitamon te pakken, daar ben ik wat slordig in )