Ventolin

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emma2, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hallo,

Vanmorgen ben ik met Mick naar de huisarts geweest omdat Mick 's nachts en 's ochtends zoveel hoest de laatste tijd. En hij heeft van die rode blosjes op zijn wangen, net of hij koorts heeft, maar dat heeft hij niet.
    Nu denkt de huisarts aan bronchitis en hebben wij Ventolin meegekregen met zo'n grote toeter waarmee hij de pufjes kan inhaleren. Het zou kunnen zijn dat hij net als mijn man ook astma heeft. Maar ik hoop zo ontzettend dat het niet waar is....

Heeft iemand ervaring met deze inhalers en het toedienen van Ventolin? Lukt dit een beetje? Ik ga het namelijk vanavond voor het eerst proberen. Dan is mijn man er namelijk ook en dat lijkt me makkelijker.
    Ik zag dat die inhalers voor kindjes van 2-5 jaar zijn. Wij hebben het voor ons kindje van 5 maanden gekregen...Ben benieuwd of er iemand in dezelfde situatie zit....Vindt het zo naar voor mijn lieve mannetje...

Groetjes, Emma

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hai,

heb je een babyhaler of een volumatic erbij gekregen? Een babyhaler is echt voor de kleintjes en dat wil wel. Het is even priegelen in het begin maar uiteindelijk als je kleintje doorheeft dat het 'oplucht' gaat het bijna vanzelf.
    suc6

wup

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hoi Emma

ventolin mag ook voor baby's gebruikt worden.
    Je kunt hem het beste even met de toeter laten spelen, zodat als hij het straks op zijn gezichtje krijgt er niet voor schrikt.
    Laat hem spelenderwijs zien wat de bedoeling van dat rare ding is en plaats het al een paar keer over zijn neusje en mondje zonder de ventolin.
    Als je dan vanavond met medicijn gaat gebruiken probeer dan eerst of het je alleen lukt. Niet meeten in de houdgreep vast houden ;)
    Druk de ventolin 1 x in en plaats de toeter over het neusje en mondje. Laat hem een paar seconden inademen.
    (als je 2 pufjes moet geven, doe dat dan in 2 x. Niet ineens 2 keer op de ventolin drukken dan krijgt hij nog teweinig binnen)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Suc6 vanavond. ;)

groetjes Chantal

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    IK heb het voor het eerst voor Elena gebruikt toen ze 2 weken oud was, met de babyhaler. Ik heb haar er niet aan laten wennen ofzo, ik dacht eerder gewoon in eenkeer toedienen en klaar, in plaats van op het mondje en weer eraf en weer erop..

Elena protesteerde er wel tegen, maar ik hield met mijn ene hand haar hoofdje vast en met de ander de babyhaler en ik telde tot 15. Dat ging wel goed, ze kreeg het binnen in ieder geval.
    Als ik het zo opschrijf, klinkt het heel wreed zeg..

Succes ermee!

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Haha. Ja dat klinkt wel wreed ;) , maar goed een beebje van 2 weken kun je er ook niet zo goed aan laten wennen dus dan moet het maar zo hè ;)

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Volgens mij is het ook niet lekker voor kinderen, ik zou nog als tip mee willen geven daarna iets te drinken te geven. Al is het maar een slokje water om het mondje te spoelen!

Dat doen wij op het werk!

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ventolin zelf smaakt nergens naar. ik gebruik het zelf, het enige vervelende is dat je echt last van je maag kan krijgen als je je mond niet spoelt daarna, dit is voor die hele kleintjes heel lastig. maar het beste is spoelen ipv doorslikken.

ik gebruik ventolin als sinds ik heel klein ben.

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wat wij deden op het kdv met baby's die dat gebruikten, ik telkens hetzelfde liedje zingen zodat ze wisten wanneer het liedje afgelopen was, de inhaler van de mond ging. Dus herkenning in de handeling.

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi,

Toen Sarah een maand of 3 was kreeg ze ook ventolin.

Je moet je nog geen zorgen maken of je kindje misschien astma heeft. Dat kunnen ze pas zeggen als ze een jaar of 4 zijn (dat hebben meerdere kinderartsten tegen me gezegd). De eerste maanden hebben kinderen zo luchtweginfecties, omdat de luchtwegen nog zo smal zijn.

En Sarah heeft er ook nog voor in het ziekenhuis gelegen maar vanaf een maand of 6 is ze helemaal opgeknapt en gebruik ik de ventolin zelden!

En het toedienen, ja, dat was hier de eerste week een ramp, gillen, schreeuwen... maar dat is even doorzetten en ze wennen er vanzelf aan, echt waar. En als je ziet dat ze er van opknappen weet je weer dat het het beste is... sterkte ermee hé!

10. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    bij keira waren de eerste weken een ramp, nu speelt ze ermee en vind ze het niet erg meer:)wel met zo een babyinhaler

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Hai allemaal!

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Het heeft me erg gerustgesteld! Ik ga mijn mannetje er denk ik eerst even mee laten spelen inderdaad. Dat zeiden ze ook bij de apotheek. Mick ligt nu lekker te slapen. Daarna gaat hij lekker even in de box met de inhaler om te wennen.

Bedankt ook voor de uitleg van het gebruik! Ik snap 'm nu helemaal! Fijn dat ik nu ook weet dat het echt ook voor kleine baby'tjes kan. Ik las namelijk de bijsluiter en ging ineens twijfelen.

Ik las ook dat er een andere smaak aan kan zitten doordat het drijfgas is vervangen door milieuvriendelijk drijfgas. Dus ik denk wel dat ik hem daarna even de borst geef ofzo. Al is het maar voor troost ;)

Ik laat nog wel even weten hoe het is gegaan!

Groetjes, Emma

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Oja, hoe lang moet ik de inhaler nou tegen zijn mondje aanhouden? 15 seconden?

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    10 seconden is afdoende.
    Schudt de inhaler nog wel even goed, voordat je hem in de babyhaler doet!

14. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Amsterdam
    Thanx!
    Nou, het ging eigenlijk hartstikke goed! Hij ademde alles heel rustig in en raakte niet van streek. Hopelijk gaat het de komende keren ook goed!

Groetjes Emma

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    fijn dat het zo goed ging meid
    ons eerste zoontje heeft het ook even gehad voordat hij 1 was
    gelukkig niet lang

16. chantalk