Afgelopen woensdag uitgangsecho gehad en toen werden er 28 follikels geteld. Vandaag 1e follikelmeting gehad en er waren er minstens 30 nu (volgens mij zelfs over de 35), enkele waren al rond de 13mm en veel kleinere. Nou gaf de arts aan dat ik rekening moet houden dat er misschien geen verse tp wordt gedaan ivm groot risico op overstimulatie omdat ik zoveel follikels heb. Nu ben ik benieuwd hoe dit bij anderen is gegaan? Wie had er ook veel follikels en had wel of geen overstimulatie en wel of geen verse tp? Ik merk dat het me best nerveus maak dus ik hoor graag ervaringen van jullie
Hier ook te maken mee gehad. Ik had dreigende overstimulatie en bij mij is de verse terugplaatsing niet door gegaan. Heb 2 maanden moeten wachten eer mijn lichaam weer hersteld was voor een cryo terugplaatsing. Wel meteen zwanger de eerste keer. Bij de punctie hebben ze 24 eicellen gepuncteerd. Er was nadien veel vocht in de eierstokken. De arts beschreef het als kissing ovaries. Had er zelf eigenlijk geen klachten van. Met het aantal bij jou moet je er denk ik ook vanuit gaan dat je geen verse terugplaatsing gaat krijgen. Veel succes verder in het traject!
Jeetje zeg, wel fijn dat je er zelf niet veel last van had dan. maar het lijkt me wel moeilijk om weer 2 maanden te moeten wachten. Ik hou er idd maar rekening mee dat een verse tp niet zal gaan lukken
Ik had ook heel veel Follikels. Ze hebben er 35 aangeprikt . Op de dag van tp moest ik eerst bloedprikken en werd een echo gemaakt of mijn eierstokken niet boven de norm waren wat acceptabel was. Ik mocht voor een verse tp gaan! Veel drinken en goed je gewicht in de gaten houden. Heb na de punctie wel aantal dagen echt een hele gevoelige buik gehad . Dus je moet wel echt rustig aan doen ☺️
Wow jij had er ook zoveel Veel water drinken dus? Daar kan ik wellicht alvast mee starten haha En ik lees dingen over rust houden en genoeg eiwitten eten ? Ben benieuwd, we gaan het merken, ik duim voor een verse tp maar als het echt niet verantwoord is dan houdt het op
Ja ze zeiden meteen al bij de punctie dat ik daar rekening mee moest houden dus toen dacht ik ook al het is klaar, geen verse. Was even een domper inderdaad. Maar moet zeggen die maanden heb ik extra goed benut door lekker nog alles te doen wat niet meer mag als je zwanger bent. Een schrale troost zeg maar.
60 eicellen, ik kreeg wel een punctie want ze dachten dat het rond de 40 zou zijn... geen verse tp en wel veel pijn gehad maar ik heb een week op bed gelegen en hoefde gelukkig niet met ernstige OHSS klachten opgenomen te worden. Ik ben echt een uitzonderlijk geval geweest... ziekenhuis had nooit meer dan 53 follikels gezien in 25 jaar tijd.. het was voor mij beter ze eruit te hebben. Ik zou een verse tp ook niet doen met veel follikels, laat je lichaam echt herstellen!
Wauw dat zijn er veel @xTamx! Ik had 18 eicellen (dus veel minder!) en ben na de punctie in de gaten gehouden op overstimulatie en heb wel een verse tp gehad. Toen deze poging niet gelukt was, dacht ik achteraf ook wel dat mijn lichaam nog zo aan het herstellen was. De arts gaf aan dat dit per persoon heel verschillend is en sommige vrouwen beter af zijn bij een cryo tp. Andersom ziet ze ook. Er wordt nu ook onderzoek naar gedaan. Misschien kan deze gedachte je wel helpen indien je geen verse tp mag: Hoe moeilijk dat wachten ook is, als je lichaam nog zo aan het herstellen is van een punctie met veel eiblaasjes dan kun je je afvragen of het klaar is voor een goede innesteling. Dan kun je beter de embryo’s ‘bewaren’ voor als je weer hersteld bent.
Hier dreigende OHSS. Mijn kliniek vertelde dat ze vaak de grens van 15 follikels hanteren bij een punctie ivm OHSS, bij de punctie kwamen ze op 21 follikels, ging gelukkig toch door. Daarna opgevolgd met bloed prikken en echo's, er zat wat vocht in mijn buikholte, echt op de grens zeg maar want bloedwaardes waren wel goed. Ondanks veel drinken en rustig aan doen geen verse tp, maar gelukkig wel genoeg cryo's. Een tp durfde ze niet aan, mocht er een zwangerschap ontstaan geeft dat een enorm risico op een toename van OHSS en dan valt er weinig te doen. Plus dat het voor je lichaam ook niet de ideale situatie is. Ik ben blij dat ze deze keuze hebben gemaakt, denk dat ik zelf ook had gekozen voor uitstel, hoe dubbel dat ook voelt. Als je fysiek fitter bent geeft het gewoon meer kans. Maand er op wel een dubbele tp en zwanger.
Ja, 63 eicellen follikels aangeprikt hier en 48 eicellen eruit gehaald. Ik heb een rolstoel gehaald voor de weken (2) na de punctie. Ik had op 2 oktober de punctie en ging 8 oktober naar de efteling Lopen was de eerste week drama, kleine stukjes en dan moest ik weer bijkomen. Ik had strikte bedrust van het ziekenhuis, de week voor en de week erna. Sportdrankjes drinken omdat die beter opgenomen worden. In Gent keken ze trouwens niet eens raar op, ja het waren er veel maar dat was geen probleem. Hier geen ohhs gehad. Oh en ik had een maand later op 10 november de terugplaatsing
Net FM2 gehad. Er zijn nu zo'n 15 eicellen goed aan het groeien en in de race voor de punctie vrijdag Wat er met de rest is gebeurd geen idee haha, maar die zijn in elk geval niet mee gegroeid.
Mooi aantal hoor! Liever iets minder follikels met een veel kleinere kans op OHSS en grote kans op verse terugplaatsing!
Bij mij waren er 18 follikels aangeprikt. De verse tp ging door maar kort daarna heb ik OHSS gehad. Het duurde “maar” 2 weken. Had enorme buikpijn en een super opgezette buik! Lopen deed pijn, ademen deed soms zelfs pijn. Maar ik heb 3 liter water per dag gedronken en 2 weken helemaal niks gedaan (letterlijk alleen op de bank gelegen). Na 2 weken is het weggegaan en ik ben zwanger! Achteraf toch wel blij dat de verse tp door is gegaan.
Gefeliciteerd Kan me goed voorstellen dat je heel blij bent, wel heel vervelend dat je 2 weken zo zoveel last heb gehad... Ik moet het gewoon afwachten, op dit moment is er nog niks aan de hand, maar goed, dat zou ik sowieso pas vrijdag bij de punctie horen dan denk ik
Afgelopen vrijdag de punctie gehad, werden 18 eicellen gevonden waarvan er 15 geschikt bleken om te injecteren. Daarvan zijn er 12 bevrucht, en zonet 2 top embryo's 10 cellig terug geplaatst. Dus ondanks de vele follikels mocht de tp doorgaan Ik had gisteren wel erg veel napijn maar niet "overstimulatie" gerelateerd en vandaag zagen mijn eierstokken normaal en rustig uit. Nu de wachtweken door en alsnog in de gaten houden dat ik geen overstimulatie krijg natuurlijk maar tot nu toe lijkt alles goed af te lopen
Super fijn dat het door heeft mogen gaan en ik ga voor je duimen dat het mag lukken . Zet hem op in de wachtweken!