M'n gynae zei bij het begin van mijn zwangerschap dat ik niet zoveel fruit mag eten. Dat vind ik erg lastig, omdat ik nu echt zin heb in fruit en groenten! Nu ook net een fruitsalade gemaakt, die ik deel met m'n vriend. 1 banaan, 1 appel, 1 peer, 1 kiwi, 2 mandarijntjes & 30-tal druifjes. Is het zo erg dat ik veel fruit eet?
Goh, dat had ik nog nooit gehoord. Na googelen kan ik alleen dit er over vinden: Foliumzuur en zwangerschap: eet niet te veel fruit! | Mens en Gezondheid: Zwangerschap En verder... misschien denkt de gyn om de staat van je tanden (veel suikers)?
Nou nog nooit van gehoord. Ik heb juist heel veel fruit gegeten vooral pink lady appels en mijn meisje werd daardoor met een flinke bos haar geboren. De gyn zei dat ik er juist goed aan had gedaan haha
sorry maar denk dat dat echt een broodje aap verhaal is. Geloof echt niet dat als je veel appels eet dat je kind opeens veel haar krijgt. Hier 2 kids met veel haar en ik eet nooit appels.
Het gaat niet om de appels maar om het fruit. Veel fruit eten tijdens zwangerschap is goed voor vitaminen wat weer goed is voor haren nagels botten en dergelijke. Ik denk dat een gyn wel weet wat hij zegt toch? Och ja de een geloofd het wel en de ander niet. Toch! Ik was blij met dr 8 cm lange haar hahaha
Volgens mij ook onzin hoor haha, ook enorm veel fruit gegeten maar zit nog te sparen bij mn zoontje met zn inhammetjes.
Het klopt je mag idd ,maar, 3 stuks fruit max per dag ivm de fruitsuikers . Mijn gynaecoloog raadde het idd ten strengste af in beide zwangerschappen . Edith Mama van mees* en Juultje
Hahaha ik wed dat ik elke dag wel6stuks fruit at. Was er echt verslaafd aan ook aardbeien en kersen hmmm . Ben speciaal naar eindhoven met de trein gegaan om een swirl(softijs met kersen en aardbei) te halen om 23uur s'avonds hahaha
Vooral de druiven moet je mee opletten, t zijn suikerbommen!!! Ook natuurlijke suikers kunnen slecht zijn, als je er te veel van binnen krijgt in de zwangerschap.
Pfffff, nog ff en je mag niks meer eten als zwangere . Tegenwoordig is er bij al het eten wel iets aan te merken, als je er bevattelijk voor bent durf je niks meer te nemen. Behalve wat je echt niet mag, rauw vlees ed., moet je gewoon alles met mate eten. Iets wat je normaal ook al doet als het goed is.........
fruit is juist goed, waar je wel op moet letten is dat 2 stuks voldoende zijn, de rest zet zich om in suikers.
Ach, echt wat een onzin, je kan beter fruit eten dan chocola of chips. Geen tientallen stuks per dag, maar als zwangere heb je nou eenmaal gewoon vaak veel honger....dan is fruit een prima tussendoortje.
Natuurlijk moet je dingen met mate eten, maar je mag echt rustig fruitsalades etc eten hoor. En je hoeft echt geen druiven te gaan tellen of wat dan ook. Gewoon lekker eten En lekker variëren! Het is echt onzin dat je maar maximaal 2 stuks fruit op een dag mag.
Mijn verloskundige gaf inderdaad ook aan dat ik maximaal 2 stuks fruit of 1 glas vruchtensap per dag mag eten/drinken. Dit ivm de suikers in het fruit, als je veel fruit eet of vruchtensappen drinkt dan zou je een (bovengemiddelde) grote baby kunnen krijgen.
Ik zou t ook lekker eten. Hooguit kom je wat extra kilo's aan. Enige wat ik af zou raden is veel melkproducten gebruiken, dat heb ik de vorige keer gedaan en een dochter met KMA en soja-allergie. Daar let ik nu heel erg op.
geniet ervan, maar pas wel op hoor. Iedereen roept fruit is beter dan chips en ik genoot er ook echt van, ik was zeg maar verslaafd. Ik at echt 6 stuks op een dag (een klein handje druiven telt voor 1 stuk) en ik kreeg dus wel problemen met mn suiker. De vk waarschuwde ook hier niet te licht over te denken. 2 a 3 stuks is wel echt de max. qua grootte van de baby heeft het hier niks gedaan, ze was 2570 gram en 46 cm.
Oeps, ik eet meestal wel 2 á 3 kiwi's per dag en dan nog 2 á 3 glazen vruchtensap. Of ik pers een stuk of 4 sinaasappels uit en drink nog 2 glazen vruchtensap op een dag. Is dit nou teveel dan? Ik ga me nu toch een beetje zorgen maken, hoewel ik het bij m'n eerdere zwangerschappen precies zo heb gedaan en geen problemen ervan heb gehad. Ik sta echt te kijken van dit verhaal, dacht dat het altijd goed was veel fruit eten tijdens de zwangerschap?
Als je gyn dat heeft gezegd dan zou ik me daar aan houden. Neem aan dat ie dat niet voor niets zegt... wie zijn wij om daar dan aan te twijfelen? Bespreek het de volgende keer anders gewoon? Wat is te veel, aan welke hoeveelheden denkt hij/zij dan, waarom waarschuwt ie je daarvoor etc... Als je volgende afspraak nog te lang duurt, kun je natuurlijk ook even bellen om opheldering.
Dit is nieuw voor me... Ik eet minstens 300 gram per dag maar soms ook meer tot wel een kleinekilo ja haha erg! Maar dat dat kwaad kan is nieuw.... Zou het ook eens aan de gyn vragen...