Hallo, Weten jullie of het voor de kleine kwaad kan als je nog maar 6 weken zwanger bent en echt snotverkouden bent? Dus niezen, hoesten, etc. Is het hoesten bijv. niet schadelijk? En mag je hoestdrank? Groetjes.
het kan geen kwaad hoor ik ben zelf ook hele tijd verkouden en het komt doordat de weerstand nu lager is en je sneller verkouden kan worden bij nij is het zelfs zo dat ik een koortslip heb omdat mijn weerstand nu zo laag is gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer te genieten gr viktoriya
Nee kan geen kwaad hoor. Was zelf ook flink verkouden en beroerd toen ik net zwanger was! Maar niezen, hoezen etc is absoluut niet schadelijk. Je kindje zit veilig hoor! Of je hoestdrank mag, moet je even op het etiket kijken. Dat zou ik zo niet weten. Ik kijk vaak even de bijsluiter na en als ik twijfel, bel ik voor de zekerheid even de doktersassistente. Die weten dat wel. Beterschap en geniet van je zwangerschap!
Verkouden zijn en hoesten etc.. kan idd helemaal geen kwaad voor je kindje. Je kindje zit daarbinnen goed ingepakt . Of je een hoestdrankje mag, weet ik ook zo niet. Wellicht even info vragen bij de apotheek.
Hier ook de afgelopen 3 weken een verkoudheid... Enige hoestdrankje dat ik van de apotheek meekreeg, was obv plantenextract, rest mocht ik niet nemen zeiden ze. Hou sowiso al niet van medicijnen, dus vond het niet erg.
Was ook zo enorm verkouden rond 6 weken (en zat nog wel in een subtropisch klimaat, nog net meegenomen van onderweg/meer noordelijke plaatsen). Dat ik mn stem kwijt was was nog niet eens t ergste, maar ik kon niet slapen van het vele hoesten. De apotheek raadde mij inderdaad ook aan om van alle verkoudheids-combipreparaten en hoestdrank af te blijven, en adviseerde dingen met menthol, zoals pepermuntjes, en een speciale kruidenthee... hielp redelijk inderdaad, en een verkoudheid gaat na een paar dagen vanzelf weer over. Voor een heel nare kriebelhoest wil gorgelen met zout water (ja het is wel heel smerig) ook wel helpen voor een paar uurtjes.
Ik ben vanaf week 8 tot dat ik bevallen ben toen verkouden geweest. Heeft ook iets te maken dat door zwangerschap de slijmvliezen in je neus kunnen opzwellen. Bij mij was het 2 dagen na de bevalling pas over. Kan geen kwaad. En als je hoestdrank wil, kan je die gewoon bij de apotheek halen, Dan kijken ze even na of het kan met zwangerschap.
Ook hier lekker aan de snotter, ik slik in overleg met de verloskundige echina force forte, een tablet per dag, doet mij erg goed voor de algehele weerstand. Groet Eva
Nee hoor, ik ben met 16 weken vreselijk verkouden geworden en dat werd een voorhoofds/bijholteontsteking waar ik nogsteeds mee thuis zit. Ik heb uiteindelijk zelfs antibiotica gekregen. Niet leuk, maar de baby voel ik dagelijks trappelen, en die schijnt nergens last van te hebben. Toen ik hoge koorts had, moest ik wel de verloskundige op de hoogte houden. Maar snot en hoesten - rustig aan doen, goed stomen (met kamille of zo'n capsule van dampo), tijmsiroop, zoutspoelen/sprayen... en als je pijn of koorts hebt kan je veilig paracetamol gebruiken (max. 6 per 24 uur).
Meestal als je zo vroeg in de zwangerschap zo verkouden bent dan worden de kinderen zonder kleine teen geboren. Maar dat is niet zo erg hoor want die kleine teen heb je toch niet erg hard nodig.
Okee velen zijn het ernover eens dat TS zich niet zo druk moet maken... Maar dit is ook weer niet nodig toch
Ja sorry hoor maar ik geloof er niks van dat deze vragen serieus bedoeld zijn. Volgens mij worden we keihard voor de gek gehouden en zit er een puistige tienerjongen zich helemaal gek te lachen achter zijn scherm.
Tsja wie weet.. Maar goed.. Of wij het nu eens of oneens zijn doet er niet toe Vond het alleen wel een beetje gemeen... Iets minder kan wel
ik heb haar gemeld, ook als je een serieus antwoord geeft krijg je geen reactie en ze blijft topics openen
Ik blijf helemaal geen topics openen, want ik heb na het topic over de tandpasta niets meer geopend en de andere zijn al veel eerder geopend, kijk maar naar de data. Maar goed, laat maar. Ook voor het openen van dit topic maak ik mijn excuus. Als ik het allemaal van tevoren geweten had wat een vraag allemaal teweeg zou brengen aan negatieve reacties, dan had ik ook dit topic niet geopend. Ik vind het echt treurig hoe iemand belachelijk gemaakt kan worden na het stellen van een paar vragen die in een ander z'n ogen misschien onzin zijn. Ik stop nu echt met reageren...............Het is klaar zo. Zal jullie niet meer lastig vallen met m'n vragen. Jammer hoor dit alles............