een klein slokje water

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hooiii..

ik heb een vraagje..als je bv gaat geven of "gewone" voeding..is dat dan het enige dat je kindje naar binnen krijgt of geef je daarnaast ook nog een ienimnie slokje water.( niet uit de kraan).

De een zegt dat dat kind het nog niet mag de ander is er juist een voorstaander van...

Ben benieuwd naar de antwoorden en waarom wel of juist niet.
    Ik zou de baby wel een heel klein slokje water geven na het eten.

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik lees mee, ben wel geintresseerd.
    Maar waar is dat slokje water dan goed voor?

3. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    daar ben ik idd ook benieuwd naar, waarom zou je water geven?

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja idd waar is dat slokje water goed voor?
    alles wat een baby nodig heeft zit toch in bosrtvoeding?
    zowel voeding als vocht geloof ik maar ik kan het ook mis hebben hoor!

5. lennylenn

volgens mijn zus blijft er van dat melkaanslag in babys mondje plakken en dat verootzaakt spruw. een klein beetje water gaat dat tegen.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou heb niet het idee dat water spruw tegengaat hoor. spruw is gewoon een schimmel en maakt dus neit uit of je spoelt met water lijkt me. want baby die lurkt toch tijdje aan de borst en dan kan schimmel zich ook wel nestelen. dus lijkt mij niet echt logisch.

als het in zomer erg warm is kun je wel extra water geven na een voeding maar is niet nodig en alleen als het erg heet is. dan heb je zelf ook meer behoefte aan vocht.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mjah, ik heb baby's vanaf een bepaalde leeftijd wel met een fles water gezien. Volgens mij wordt het ook gedaan om wat meer vocht naar binnen te krijgen. Melk ligt toch zwaarder op de maag.

Maar waarom dan niet uit de kraan? Mineraalwater is toch juist met veel meer zouten en mineralen er in? Kraanwater lijkt me heel ongecompliceerd...

Ik zou het trouwens na een paar maanden wel doen als je kindje het lekker vindt om nog wat extra te drinken. Verder niet echt..

8. lennylenn

ik weet dat spruw schimmel is maar goed..ze heeft 3 kindjes dus ze zal wel weten waar ze het over heeft.
    ik geef het straks wel maar was benieuwd naar jullie antwoorden.

9. lennylenn

van wat ik van iedereen hoor is dat kraanwater vaak darm/buikkrampen veroorzaakt bij een baby. dit is ook maar mijn eerste kindje hoor dus neem me niet kwalijk dat ik vaak zeg " ik heb gehoord" of " ik heb gelezen dat.."

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb ook al een kleine en bv gegeven en er heel veel over gelezen ed. wij hebben nog nooit spruw gehad en ook geen extra water gegeven.

het kan best dat je zus denkt dat dit hierdoor komt. maar niet iedereen krijgt spruw tis een veel voorkomend kwaaltje maar hoeft niet als je bv geeft dus is ook niet gezegd dat dit dan persee van dit slokje water komt.
    het zoul geen kwaad kunnen maar of het er ook echt tegen helpt. dat denk ik niet. maar als jij dat gelooft moet je het doen.

en zover ik weet kun je in ned best het rkaanwater nemen maar dan wel eerst koken net als bij flesvoeding. maar ook mineraalwater moet eerst gekookt worden.
    bij ons in dld gebruiken we alleen maar flessenwater en koken het nog altijd. dr is zelfs speciaal babywater hier maar toch altijd eerst koken.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Er heeft hier een keer een topic gestaan en daar stond in dat het niet nodig is omdat je kindje dan zijn maagje vult met iets waar geen voedingsstoffen inzitten...en dus geen honger krijgt...en daardoor dus geen BV drinkt...

Zit denk ik wel een kern van waarheid in...als je zelf veel water drinkt in je maag ook helemaal gevult en heb je ook geen trek meer!

12. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ok, maar dan denk ik weer... 1 slokje water of desnoods 3 zullen het babymaagje niet helemaal vullen..

Als ik 1 glas water drink heb ik nog net zo veel honger.. Drink ik meerdere glazen water dan trekt het hongergevoel langzaam weg.

13. lennylenn

yup daar zie ik ook wel iets van waarheid in zitten..want dat ervaar ik zelf ook tijdens het avondeten.

maar als je nadat de baby heeft gegeten een slokje geeft..want net als wat er hier stond..in de zomer is het mischien wel handig omdat het dan warm is.. ik ben in juli uitgerekend.

Zit nu te twijfelen wel of niet doen...

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Water kan na het voeden opzich helemaal geen kwaad maar heeft geen enkele toegevoegde waarde... behalve als je wilt dat je kindje leert drinken uit een flesje bijvoorbeeld. Je geeft dan volledige BV en als je kindje uitgedronken is geef je nog een beetje water na. Goeie kans dat hij / zij daar helemaal geen zin in heeft maar als hij / zij wel een beetje wil, is dat niet erg.
    Tegen spruw helpt het in ieder geval niet (zoals eerder gezegd: dat is een schimmel). De verhalen over kraanwater verschillen (hier wordt gewoon kraanwater gebruikt en dat gaat prima. Pas op met fleswater ivm het soms hoge zoutgehalte).

PS: ik zou de eerste drie weken je kindje niets anders aanbieden dan de borst om tepel-speenverwarring te voorkomen

15. lennylenn

dames bedankt voor alle antwoorden en tips..

ik lees vanavond weer verder want ik moet me klaarmaken om te gaan werken :(:(:(

WIE VERZINT NOU ZOEITS! WERKEN OP ZONDAG GRRRRRRRRRRRR!

16. Het koken van water voor de flesvoeding hoeft niet meer hoor, Als je flesvoeding maakt, mag dat gewoon met water uit de kraan die je dan via kraan op juiste temperatuur hebt.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    NErgens voor nodig om water extra te geven, tenzij in het begin je bv niet goed op gang komt en je kindje dreigt uit te drogen, misschien.
    Ik kan me wel herinneren dat mijn zoontje de tweede dag een heel klein beetje water uit een bekertje heeft gedronken, op advies van de kraamverzorgster. Mijn bv liep nog niet, hij had urine-kristallen in zijn luier (teken van uitdroging) en hij was heel misselijk van ingeslikt vruchtwater, waardoor hij veel overgaf.

Maar als alles eenmaal goed loopt, is het niet nodig en zelfs niet wenselijk. Je kind vult zijn maag dan met iets waar totaal geen voedingsstoffen inzitten en ze drinken toch al zo weinig als ze nog maar net geboren zijn. Wat er dan ingaat, moet wel z'n nut hebben, zeg maar.

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    meen je dat nou, ik zou het dus eht niet doen maar goed. had er nog niet van gehoord. ligt er miss ookaan waar je zit want het kraanwater is niet overal hetzelfde.

19. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    miss zal ik af en toe ook een klein beetje water geven maar niet per se na de bv.. eerder als het echt warm is en ik die dat de kleine erg zweet dan zal ik miss wat water geven, maar ik denk dat ik kijk wat tegen die tijd me gevoel me ingeeft.

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Spruw wordt veroorzaakt dor dat de bacterie gehalte in de mond te laag is zodat de schimmels de overhand krijgen en dat is nooit en nimmer weg te krijgen met een slokje water... Hoe komt je zus daarnou bij :(: Melk aanslag? ook zo iets...wat moet dat dan zijn?

Deel Deze Pagina