Veel gedoe dat moeders voor moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stresskippetje, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik had een folder gekregen per post van de vk en heb meteen gebeld maar ze komen hier (buitengebied van prov. Groningen) waarschijnlijk niet ophalen volgens de telefoniste. Ze heeft mijn gegevens wel genoteerd en ik word nog teruggebeld maar het kan dus zijn dat ik niet mee kan doen. Ik dacht trouwens dat het alleen om ochtend urine ging, maar als het om urine van de hele dag gaat dan hebben ze waarschijnlijk ook niet veel aan mij omdat ik hele dagen werk.

2. jackisis

jackisis Bekend lid

20 jun 2008
    526
    0
    0
    vond het gedoe ook wel meevallen.. ik heb alledrie de keren mee gedaan.. het is voor zo'n goed doel! plassen moet je toch.. en het is maar voor een paar weken..
    hier werder de bussen ook achter het huis weggehaald.. dus geen probleem..

3. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Ik vind niet dat je egoïstisch bent als je niet mee doet aan MvM hoor! Ieder z'n eigen keuze! Een vriendin van ons heeft er ook lang over gedaan zwanger te raken en ook hormonen moeten gebruiken. Dus zij vroeg van de week of ik ook mee ging doen aan MvM. Maar ik weet ook nog niet of ik het ga doen.

Het is en blijft jouw zwangerschap en het is aan jou hoe je deze unieke periode in je leven door brengt.

Groetjes Cynthia

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ga ook meedoen.
    Ik heb zelf pregnyl spuiten gehad, dus nu vindt ik van mezelf dat ik verplicht ben om mee te doen.
    Ik vindt het eigelijk ook geen probleem.

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    viel reuze mee hoor. En die plessen verstopte ik achter de vuilnisbakken, zodat niemand ze zou zien staan.
    Alleen die lucht die eruit komt is iets minder, mar ik vond het goed te doen (10 weken)! En omdat ik zelf zwanger ben geworden mede dankzij hun...kleine moeite

6. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Het is helemaal geen gedoe. Of je je plas nu opvangt of je laat het in de WC vallen. Als je een ander kan helpen met deze kleine moeite moet je dat doen vind ik. Niet iedereen kan van geluk spreken dat het binnen een paar maanden raak is, zo ook wij niet en door MVM ben ik zwanger geraakt, dus het een gedoe noemen vind ik ook een beetje raar.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb nu 2x meegedaan. Gisteren de laatste flessen ingeleverd. Het is geen gedoe, maar echt relaxed plassen vind ik het niet. En die geur daar kon ik pas de laatste weken weer tegen. Zooo vies. Maar ja, alles voor het goede doel gedaan!

Pim

8. Trees

Trees Niet meer actief

Het ligt er maar aan wat je een gedoe vindt. Het lijkt me nog meer een 'gedoe' als je afhankelijk bent van onze urine en je grootste wens zonder onze hulp niet uit kan komen. Daartegen afgezet valt het gedoe van plassen in die flessen in het niet in mijn ogen.
    Overigens had ik wel een soort ritueel voor ontwikkeld, wat je zou kunnen beschouwen als gedoe. Ik moest namelijk elke keer overgeven bij het openen van de flessen en de geur van mijn eigen urine. Ik had een theedoek met wat zwitsalbabylotion bij de hand en die bond ik voor mijn neus voor het plassen. Het openen van de flessen en het overgieten van mijn urine deed ik buiten. Had ik meteen wat frisse lucht te pakken :). Niet onbelangrijk het hielp tegen het overgeven!

9. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Ik heb 6 weken meegedaan en vond het totaal geen gedoe. Je vangt alleen de urine die je thuis plast op in een maatbeker en giet dit over in een fles. Dus kleine moeite, of je nu in de wc plast of in een maatbeker..
    1x per week wordt het opgehaald of je brengt het weg. Ik heb ervoor gekozen om het weg te brengen. Woon in een bovenwoning en anders moest ik het op straat op de stoep zetten, vond dat niet zo'n fijn idee. Gelukkig kon ik het in mijn woonplaats bij iemand van MvM afgeven, dus dat was prima te doen.

10. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Bij de eerste had ik meegedaan. Nu bij de tweede dacht ik ook van pffft daar begin ik niet meer aan aan dat "gedoe" . Aangezien ik weer het geluk had om in 1 keer zwanger te raken, vond ik dat ik het niet kon maken om niet mee te doen. In mijn omgeving helaas voorbeelden waarbij ze die urine zoooo hard nodig hebben...

11. lien123

lien123 Niet meer actief

Ik had me aangemeld maar ze belden 2 keer 's avonds maar dan werk ik, heb teruggebeld maar toen namen ze niet op, nu hoor ik niets meer? Echt raar, ben inmiddels bijna 12 weken en kan dan niet meer meedoen...ik dacht dat ze zo blij waren met elke aanmelding?

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het geen gedoe. Maar ik neem het dan ook niet mee naar mijn werk. Thuis plas ik altijd netjes in een potje. Heb ook geen last van de stank. Maar je kunt heel makkelijk ook je adem inhouden. Potje nog dicht, maatbeker ernaast. Diep inademen. Potje open, overgieten, dop erop, en klaar. Deed ik in het begin, voor de zekerheid. Voordat ik er achter kwam dat het niet stonk.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik had mezelf opgegeven via de website hihi. (misschien een tip voor meiden die mee gaan doen)

14. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik doe ook mee en 's nachts is het wel eens een gedoe want dan wil ik plassen en weer mijn bed in en door het overgieten word ik veel wakerder. Ik word nu ook erg misselijk van de geur van het conserveermiddel in die flessen maar ik zet 'vrolijk' door.
    Voor mij is het meer gedoe omdat de flessen hier niet thuis worden opgehaald en ik dus om moet rijden om ze weg te brengen na mijn werk, maar ik doe het graag voor vrouwen die het geluk van het natuurlijk zwanger worden niet kennen.

Laatst wel een ongelukje. Ik was een dagje naar mijn ouders en dacht ach dan neem ik wel een fles mee. Helaas is die omgevallen in de auto en ondanks dat de deksel er goed op zat is die gaan lekken... zooitje dus.

15. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Meiden, zet door! Heb vandaag voor het laatst, na 10 weken, mijn flessen ingeleverd en het geeft een zeer voldaan gevoel dat ik dit voor anderen heb kunnen doen!

Zelf vond ik de geur van het conserveringsmiddel op een gegeven moment best lekker hihi...

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik vind de geur eigenlijk ook wel lekker :oops: !

Doe nu al 7 wken mee en ben eerlijk gezegd wel blij als ik klaar ben. Op zich is het niet echt een gedoe, de flessen worden elke week opgehaald. Zet ze gewoon voor de deur neer.

Kan alleen niet echt goed uitplassen met die maatbeker maar vul de fles en blijf dan rustig nog even zitten.

Kleine moeite, voor een ander een groot geluk.

17. Maia

Maia Niet meer actief

ik vind die geur van dat middel (en ook de urine) dus elke dag steeds erger worden en ga er ook flink van over mijn nek helaas maar ik doe mee en dan doe ik ook gewoon mee. Adem inhouden als ik aan het overgieten ben enzovoorts en dan is het wel te doen maar pffff...

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meiden, namens alle MMM-dames: super bedankt voor jullie deelname!

Zelf heb ik ook regelmatig Pregnyl gebruikt, dus ik vond het niet meer dan mijn plicht mee te doen. Dat doe ik dus ook netjes en... het valt me heel erg mee. Plassen moet je toch, dus het maakt me niet uit of dat nu in een opvangbeker moet ;).

Gelukkig heb ik geen last van de lucht uit de potten. Zoals sommige dames hier zeggen vind ik het zelfs wel lekker ruiken :oops:. Ja, ik weet het... het is stom, maar ik ruik nu ik zwanger ben toch ineens hele rare dingen.

Groetjes,
    Josien

19. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Haha, wat grappig dat meer meiden het wel lekker vinden ruiken :oops:

Fijn dat er hier veel meiden zijn die dit voor een ander over hebben!

Aantal domme opmerkingen die ik in mijn omgeving hoorde:
    - MvM: wat is dat?
    - Pfff, ik geef wel geld.
    - Deze zwangerschap wil ik alleen maar genieten.

Waaaaghhhhh!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    1) Ik kende het ook niet tot ik bij de huisarts zo'n foldertje vond... Misschien wordt het bij hun in de buurt nog niet goed gepromoot?
    2) Da's niet dom, da's egoïstisch. En lui.
    3) Ik zou dat soort mensen bijna een erge kwaal toewensen. Zoals iedere dag kotsmisselijk voor 9 maanden lang. En? Lekker aan het genieten? :evil:

Dames, IEDERE DRUPPEL is bruikbaar!

Deel Deze Pagina