Veel gedoe dat moeders voor moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stresskippetje, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vond het geen moeite. komende week laatste keer en heb dan de volle 10 weken meegedaan. als het langer had gekund was dat ook geen probleem geweest.

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nog 2 weken en dan ben ik ook klaar. Ik heb dan 10 weken lang meegedaan. Ik had me gelijk aangemeld nadat ik positief getest had.

Ik vond het geen moeite iig. Ik werk 2 dagen dus die 2 dagen is het misschien iets minder maar in de avond haal ik het wel in. Ik pies me een ongeluk :) . Maar wat ik niet doe is 's nachts mijn urine opvangen dat gaat me te ver. Doe het licht niet eens aan, wil gelijk verder slapen.

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik vond het ook geen probleem, je bent er zo aan gewend ;)

4. Kaatje1980

10 okt 2008
    87
    0
    0
    Ik vond het ook geen probleem, vorige week maandag zijn de flessen bij mij opgehaald. Je raakt er helemaal aangewend en ik had echt het gevoel dat ik iets goeds deed voor de medemens zegmaar. Sommige meiden worden misselijk van het goedje wat onder in de flessen zit om de urine te conserveren zegmaar, maar ondanks dat ik echt goed beroerd ben geweest werd ik daar nou nooit misselijk van, haha! Ik zou zeggen doen, je doet er veel mensen een plezier mee en je bent er zo aan gewend het wordt gewoon routine! En je kan elk moment stoppen hoor, tenminste dat hadden ze tegen mij gezegd van MvM, vind je het toch teveel worden zegmaar!

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ach, ik vind het wel een beetje een gedoe om elke keer je urine op te vangen, maar het is best te doen. Met de stank valt het reuze mee, bij mij zit er een klein beetje conserveringsmiddel in die flessen. Een keer in de week wissel je de kratjes om en klaar..

Alleen vind ik het niet leuk dat MvM overkomt als een liefdadigheidsinstelling terwijl het gewoon een supercommercieel bedrijf is, die heel veel geld verdient met het maken van die medicijnen.

Maar goed, het voelt wel goed om een ander te helpen. Maar hoewel ik niet echt negatief ben zou ik, als ik heel eerlijk ben, (en ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot) het de volgende keer niet weer doen.
    Vind het toch wel irritant en heel moeilijk om voor vrienden / familie je zwangerschap geheim te houden omdat je altijd zit met die flessen en die kratjes.

6. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik vind "dat gedoe" niks vergeleken met wat mensen moeten doorstaan die geen kinderen kunnen krijgen. Dus ik wil graag iets doen voor anderen. En wat moet je nou helemaal doen. In een kannetje plassen en het in een bus doen en aan het einde van de week de bussen voor de deur zetten.
    Die bussen voor de deur valt ook wel mee, aangezien je die in de ochtend gewoon weg kunt halen.

Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

7. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    heb beide keren meegedaan, 1 keer brachten we ze weg, nu werden ze opgehaald. De stank vond ik de 1 e keer meevallen, maar deze keer pff werd er nog misselijker van dan ik al was. Maar toch door gegaan, je kan er andere mee helpen en het is niet zo dat je het voor de rest van je leven moet doen...het is maar tijdelijk he

8. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik vond het echt geen gedoe hoor. Gewoon doen!

Liefs Inger

9. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik heb vanaf het eerst mogelijke moment tot het laatste moment meegedaan met Moeders voor Moeders omdat ik het een kleine moeite vond.

In ons dorp worden de flessen overigens niet opgehaald dus dit betekende wel dat ik elke week naar een nabijgelegen stad moest om ze weg te brengen maar dit had wel als voordeel dat niet jan en alleman al van je "toestand" op de hoogte is.

Ik vond het een kleine moeite voor het geluk dat je andere mensen hiermee hoopt te brengen.

Het enige nadeel vond ik: 's morgens / 's nachts in die kan plassen..... dat ging nog wel eens mis maar ach.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat een onzin! Ik had mijn kratjes op de badkamer staan. Daar komt niemand. En de eerste twee keer heb ik het zelf weggebracht. Ik heb het niet meegenomen naar mijn werk, omdat ze het daar nog niet mochten weten en omdat ik dagelijks een uur in de trein zit en dan ga ik geen flessen meesjouwen naast mijn gewone spullen. Da's dan wel zonde van de urine, maar ik doe het in ieder geval 's ochtens(!), 's avonds en in het weekend.
    [/quote:1kfy99qs]
    Er wordt nergens gezegd dat ze aan liefdadigheid doen en ze komen er eerlijk voor uit dat ze commercieel zijn. Ik vind het nogal naïef om te denken dat het liefdadigheid is.

Maar of ze nou winst maken of niet, dat hormoon kan alleen maar uit urine van zwangere vrouwen gehaald worden en Moeders voor Moeders is de enige manier waarop dat verzameld wordt. Je moet het helemaal zelf weten hoor, of je meedoet of niet, maar ik vind het behoorlijk egoïstisch dat je niet dat kleine beetje moeite wil doen. Wat als je straks dat medicijn nodig hebt? Dan lach je ons zeker vierkant uit.

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Bij mij komen ze vanavond, maar ik ga het ook echt niet meenemen naar mn werk hoor! Ik doe het gewoon zo veel mogelijk thuis en hoop dat ik hiermee andere vrouwen kan helpen!

12. aafjes

aafjes Lid

16 feb 2009
    15
    0
    0
    Ik doe ook mee , en met liefde en plezier hoor maar toen ik van de week een super verwende kak trut hoorde over dat ze weer ging afvallen met dezelfde injecties kreeg ik toch wel even de neiging om haar........ :evil:
    Kijk dat organon commercieel is ,prima , maar dat ik voor noppes in een potje zit te piesen omdat sommige mensen te lam zijn om iets te doen om af te vallen vind ik dan weer minder... maar ja je kunt niet alles hebben...ik probeer me maar te focussen op die moeders die ik zo hoop te helpen...

13. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ LadyXochi

Niet iedereen heeft een 2e toilet....

Ik vind het overigens ook totaal geen moeite! Ik doe nu sinds een week mee en heb de flessen gisteravond voor het eerst weggebracht! Gewoon meedoen!

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dat hoeft ook niet...de ochtend urine alleen al vinden ze super ;)

Mee gedaan..en met week 16 had ik het wel ff gehad...maare doe het de volgende keer weer. Vriendinnetje moet het spul van MvM spuiten om zwanger te worden...het is toch al triest dat je een kindje wil en dat het dan gewoon echt niet vanzelf gaat...dus ik doe het zo weer...Maak er mensen zo gelukkig mee ;) wat wil een mens nogmeer?

Deel Deze Pagina