Hoi iedereen, Ik voel me al een tijdje enorm moe, heb het idee dat ik gewoon moe wakker wordt.. mijn borsten zijn ook gevoeliger en dus heb ik gisteren maar een zwangerschapstest gedaan die (evanals de test die ik vandaag weer heb gedaan) positief bleek te zijn. Nu heb ik alleen geen flauw idee hoe lang ik al zwanger ben, ik ben namelijk al bijna een half jaar niet echt meer ongesteld geweest, dit verweet de dokter (3mnd geleden) aan het feit dat ik ongeveer een half jaar geleden een morningafter pil heb geslikt. Zijn er meer dames zoals ik die al lange tijd voor de bevruchting niet meer ongesteld werden?
Ik denk dat de enige manier om erachter te komen hoe ver je bent, een echo is... Heb je al contact opgenomen met een verloskundige?
Jeetje wat lastig voor je. Ik zou inderdaad de een verloskundige bellen voor een echo. Als je niet weet hoelang je zwanger bent ne je weet nog niet welke keuze je moet maken is het wel handig om het zo snel mogelijk te weten. (ik ga er even van uit dat je niet zwanger wilde worden, gezien de morningafter pil die je had genomen. sorry als ik eht mis heb hoor)
Hoi MvS, heb nog geen contact opgenomen met een verloskundige nee.. Is het handig om dit via de huisarts te doen? Heb wel de clearblue digital zwangerschapstest net gedaan die hetvolgende aangaf: zwanger 3+ en hiernaast stond aangegeven dat de zwangerschapsduur bepaald door huisarts dan meer dan 5 weken zou zijn..
Je kunt inderdaad via je huisarts opvragen welke verloskundige je kunt bellen, maar volgens mij kun je er ook gewoon zelf één zoeken. Die bel je dan op om je situatie uit te leggen, en dan hoor je vanzelf hoe of wat. Was het je bedoeling zwanger te raken, of juist niet?
Ik zou heel graag een kleintje willen krijgen.. maar het was niet gepland.. de reden dat ik een half jaar geleden de morningafter pil heb geslikt was ook meer omdat ik toen nog maar net met mijn vriend ging (een paar maanden) nu ben ik natuurlijk nog maar een half jaar verder maar je kent elkaar beter en weet in elk geval al wel meer wat je aan elkaar hebt. Dus nogmaals, ik zou het erg leuk vinden maar ben gewoon erg verward, misschien omdat ik het niet echt verwacht had en er nog maar net achter ben... is het wel de goeie tijd? kan ik het wel? dat soort dingen..
hey ik ken het probleem ik was ook erg onregelmatig ongi, en was in aug 2008 voor het laats ongi geworden, en daarna niet meer. ik heb toen in dec posi getest, dus ik wist ook niet hoe ver ik was. heb toen gewoon de vk gebled, en moest toen 8 weken daarna komen. toen was ik al bijna 11 weken zwanger. dus zou gewoon een afspraak maken met de vk succes
Nou, dan zou ik gewoon lekker beginnen met een bezoekje aan de Vk, om te kijken hoe ver je bent. Daarna kun je nog rustig verder bekijken hoe en wat. Weet je vriend al wel dat je zwanger bent? Ook best belangrijk natuurlijk
hey, ik zou gelijk vandaag de vk bellen als ik jou was, je hebt al een hele tijd geen menstruatie meer gehad, de clearblue geeft 3+ aan, je zou dus al best even zwanger kunnen zijn. ik hoop dat je snel terecht kunt.
Nee mijn vriend weet het nog niet Heb het even eerst voor mezelf gehouden (en voor jullie ) om er enigzins aan te wennen, t is nog zo onrealistisch.. Ga t hem vanavond vertellen.. spannend En kan ik dan gewoon een verloskundige bij mij in de buurt googlen en die dan opbellen? Naiefe ik dacht altijd dat dat via de dokter liep. Hoop alleen niet dat ik dan net als Mik pas over 8 weken terecht kan
Ja je kan gewoon een vk in de buurt zoeken en bellen. Ik zou het als ik jou was zo snel mogelijk doen en ook aangeven dat je niet weet hoever je bent. Voor hetzelfde geldt ben je al 10 weken heen! Een echo kan je precies vertellen wat de huidige stand van zaken is.
succes! En inderdaad gewoon verloskundige bellen voor een termijn echo. Je kan inderdaad gewoon een verloskundige googlelen kijken op de website of het je aanspreekt enzo. En gewoon ff bellen. al is het gewoon voor wat informatie
Ik had het telefoonnummer van de assistente van de HA gekregen, maar had het ook zelf mogen opzoeken. Tegenwoordig hoeft het niet meer via de huisarts, omdat thuistesten gewoon goed zijn, en als je zwanger bent, moet je toch naar de verloskundige, dus kun je net zo goed rechtstreeks gaan Scheelt de HA ook weer tijd (dat zal de voornaamste reden zijn, hahaha) Als je uitlegt wat je situatie is, lijkt het me heel sterk dat je 8 weken moet wachten, hoor! En anders gewoon een beetje doordrammen (een brutaal mens heeft de halve wereld!). Succes, ook met vertellen vanavond...
zit ik er helemaal klaar voor... nrs gegoogled, telefoon bij de hand... blijkt de eerste verloskundige niet voor deze regio te werken en de 2e (wel voor deze regio) heeft alleen spreekuur tussen 09.00 en 09.30 naja.. een dagje wachten dan nog maar..
Das ook raar! Je moet toch gewoon kunnen bellen? Stel nou dat er wat aan de hand is..? Ik kan mijn vk de hele dag door bellen (behalve lunchtijd), ook om afspraken te maken of zo. Vreemd hoor!
@MvS: mijn vk heeft ook alleen spreekuur tussen 13 en 13.30 en 19 en 19.30 maar bij spoed mag ik altijd haar mobiele nummer bellen. afspraken kan je bij ons maken van 8.30 tot 11.00 uur. verschilt per vk denk ik