droge huid!

Discussion in 'De lounge' started by zilvervosje, Feb 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

In de hoop dat hier wat meiden die meer weten van huid en probleempjes. Mijn huis komt zo ongeveer los door de droogte! Ik drink veel water en kruidenthee, heb een luchtbevochtiger, smeer trouw mijn dag/nachtcreme, een keer per week een voedend masker... en toch heb ik allemaal droge plekken in mijn gezicht die na het douchen zelfs rood en branderig zijn. :( Het lijkt bijna exceem, maar dat heb ik nog nooit gehad.

Iemand een gouden tip? Ik ben die trekkerige schilferhuid zo zat!

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik lees mee want hier hetzelfde

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Mijn man heeft echt een extreem droge huid dat ik hem in begin leerde kennen noemde ik hem wel eens schuftie:):D Hij had echt alles geprobeerd.

Nu gebruikt hij de resceu lijn van vaseline nou echt wat een wonderspul:$ hij heeft in zijn gezicht geen schilfertje meer zitten hij smeert het sochtends op en savonds na het douche. Het duurde wel even voordat het begon te werken maar nu echt een wereld van verschil.
    Maargoed wat voor de 1 werkt hoeft voor de ander niet te werken natuurlijk.

Succes ermee

4. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,660
    1,419
    113
    Hier dus pas een buzzer pakket gekregen van de nivea repair en care, en zelf gebruikt en bij mijn zoontje, die heeft al vanaf een paar maand oud zo'n droge huid al van alles geprobeerd en niks hielp dus uiteindelijk gestopt me alle sproberen want werd alleen maar erger maar dit hielp bij mij goed en dacht weet je smeer zijn wangetjes ook eens in, de volgende dag al een wereld van verschil dus nu een paar dagen gesmeerd en ken zijn huidje niet meer, nu ook begonnen op zijn buikje en eindelijk sinds gisteren krabt hij niet meer op zijn buikje omdat het zo jeukt, tijdens het verschonen, dus ik ben erg enthousiast alleen de geur vind ik minder maarja als het helpt prima toch, misschien die eens proberen, je kunt via Facebook een gratis sample aanvragen dus dat is voordelig testen ;)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    hier hetzelfde
    bij mij jeukt het ook verschrikkelijke en zitten er schilfers en bultjes
    na het douchen is het nog erger en in de nacht jeukt het verschrikkelijk...
    bij mij is het zwangerschapsjeuk en zou het na de bevalling moeten verdwijnen, maar het lijkt inderdaad erg op eczeem

momenteel smeer ik er wat sudocrem of een Vaseline cetomacrogol creme (verkrijgbaar bij apotheek) op
    maar echt een wondermiddel heb ik ook niet voor je

6. mom23

mom23 Fanatiek lid

May 19, 2010
    1,389
    0
    0
    Ik heb het ook......... smeerde er wat sudocreme op en het was bijna weg op maar nu is hetw eer terug (plekje op mijn neus) en nu heb ik via de huisarts een soort hormoonzalf gehad en is super!

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dit dus

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier ook het zelfde probleem, alleen jeukt het niet. Wel schilferig en dat ben ik ondertussen ook wel spuugzat. Vriend heeft ook het zelfde probleem, nog wat erger als ik want bij hem zijn de plekken indd vuurrood en ze jeuken. Dus ik lees even mee voor dé gouden tip :).

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ook hier giga last ervan en sinds vorige week de buzz kit van nivea care en repair en al onze huidjes zijn weer gewoon gezond. heerlijk spul.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn onderbenen zijn zo droog dat ik het steeds open krab. Het jeukt als de pest. Mijn hakken drogen ook helemaal uit. Zo erg zelfs dat ik afgelopen week een snee kreeg doordat mn huid gewoon kapot knapte.

En mijn handen zijn nu ook zo droog. Ik heb allemaal smeersels geprobeerd. Repair zalfjes en cremepjes... Van alles.
    Voor mijn handen heb ik nog geen oplossing. Gisteravond met 'op de wangetjes' van Zwitsal ingesmeerd ter experiment, maar dat is ook geen oplossing ;)

Voor mijn benen en armen gebruik ik nu bio oil. Dat werkt voor mij het beste... Maar mijn handen... Ai... Ze zijn zo droog dat het gewoon begint te bloeden. Mijn huid knapt steeds open...

Ik overweeg om ze flink in te vetten en dan met handschoenen aan te gaan slapen. Dat schijnt ook wel eens te kunnen helpen.

11. Alita

Alita Niet meer actief

HA bellen en vragen om vaseline cetamacrogol...is een vette zalf! Ik gebruik m dagelijks voor mijn eczeem....maar kan ook fijn zijn bij een droge huid alleen.

12. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier laatst ook openscheuren tot bloedens toe. Ik heb laatst ook een nachtje met handschoenen aan geslapen.
    Stevig insmeren met bepanthen en dan een nachtje slapen met van die latex wegwerphandschoenen aan. Werkt prima, alleen een minpuntje... als je weer vrolijk de hele dag je handen gaat wassen is het effect snel teniet gedaan.
    Als je wast dan moet je erop letten dat je dus alleen je handpalmen wast en niet de rug van je handen.

Als je naar buitengaat absoluut niet zonder handschoenen, want kou droogt uit. Net als handen in afwaswater, handen wassen met middelen die daar niet voor bedoeld zijn (shampoo, afwasmiddel, etc), e.d.

Hier is het nog steeds gortdroog, maar geen bloed meer en het doet ook geen zeer meer.

13. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    hahaha, je typfout, mijn huis is zo droog.:D vond hem wel leuk.

wat hier helpt is vaseline, mijn huid springt open zo droog is hij.Maar vaseline helpt hier goed

14. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb dit jarenlang gehad!!! Mijn huidige remedie die ook echt goed helpt:

Gezicht:
    Alle producten die ik gebruik zijn van Clarins, op natuurlijke basis.
    Reinig voordat je crèmes gebruikt met de daarvoor bedoelde producten! Dan staan je poriën namelijk het meest open voor ontvangst van crème o.d.
    In de ochtend gebruikt ik
    - Serum voor hydratatie
    - Oogcrème voor hydratatie
    - Hydraterende gezichtscrème voor een droge huid
    In de avond gebruik ik een olie voor de droge huid die speciaal voor het gezicht is

Body:
    Ik wissel body crème af met body olie (beiden van Clarins)

Handen:
    Neutrogena!! 's avonds voor het slapen gaan smeer ik ze heel goed in, sindsdien amper droge handen, daarvoor tot bloeden toe.

Lippen:
    Neutrogena heeft nu ook een hele fijne lipbalm.

Verder om je handen te beschermen handschoenen dragen tijdens poetsen en afwassen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, want ik weet hoe vreselijk het is om zo'n droge huid te hebben. Ik had het geluk dat ik een tijd in een drogisterij/parfumerie zaak heb gewerkt en dus had ik de mogelijkheid veel soorten producten uit te proberen en te zoeken naar de voor mij perfecte producten.

Succes!!!

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik zit nu met een wit gezicht van de Sudocreme achter de pc- wie weet helpt het :D. Van het weekend ga ik wel even kijken of ik zoiets van care & repair of die lijn van Vaseline kan vinden. Ik merk dat mijn biotherm producten het gewoon niet oplossen.

Met de rest van mijn huid heb ik weinig problemen, maar ik heb de gewoonte om me na het douchen - voor het afdrogen - in te smeren met olie van Weleda. Dat voelt echt heerlijk!

Nu mijn gezicht nog, ik zal het laten weten als iets de gouden tip blijkt te zijn!

16. Bastet

Bastet Niet meer actief

uierzalf of crème.
    bij de action gehaald, werkt als een tierelier!
    En heel weinig per keer nodig.

17. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    pure nertsolie van mylene! Superspul echt waar!!! Heb zelf psoriassis dus ook een extreem droge huid en sinds ik dit smeer zijn mijn problemen grootendeels weg!!! Niet zo schilferig en droog...

18. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb de ongeparfumeerde versie hiervan en desondanks bijt dat spul :( Hier staat het dus te verstoffen in de kast.

19. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voor mijn handen handcreme van mylene, enige wat helpt..

Op mijn benen en gezicht smeer ik vaselline-parafine van mijn dochter ;)

20. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    vaseline houd de huid vet, dat is wel fijn maar het zorgt er niet voor dat de huid gevoed word waardoor de droogte aangepakt kan worden.

Ik zou een handmasker aanraden, olijfolie kun je ook een tijdje laten inwerken, en daarnaast heeft Sabon een organische lijn waar een handcreme bij zit, deze is ook heel fijn voor de schilferige of zelfs kapotte huid!

Daarnaast zo min mogelijk met je handen in het water zitten (handschoenen aan bij afwas en poetsen) en handschoenen aan als je naar buiten gaat.

Meer tips kan ik helaas niet geven

Share This Page