Kunnen jullie in procenten weergeven hoeveel jijzelf en je man/vriend doet? Dan heb ik het over het hele plaatje: Huishouden, verzorging kids, uitjes, etc. Hier geldt ongeveer; ik 70% en mijn man 30%. Maar ik ben thuisblijf mama en hij werkt. Ben erg benieuwd8)
Moeilijk uit te tellen in procenten. Mijn man doet veel (hadden het er toevallig net over) maar ik doe wel meer, maar ik werk parttime en hij fulltime. Ik denk ongeveer80% bij mij en 20% bij hem. Maar dan heb ik het alleen over het huishouden. De zorg voor onze zoon is redelijk goed verdeeld, bijna 50-50. En vergeet niet, mijn man doet alle klusjes in en rondom huis, ik ben niet handig. Al met al mag ik niet klagen hoor!!!
Ik werk 32 uur waarvan 8 uur thuis (die thuisuren kan ik redelijk zelf indelen). Manlief werkt 40 uur minimaal en één papa dag (thuiswerken). Hoe is bij ons de verdeling? Ik denk 50% 50% maar dat komt vooral omdat mijn man een enorme neuroot is qua schoonmaken en opruimen. Hij kan niet zitten voordat werkelijk alles aan de kant is. Dat vind ik prima maar ik wil dingen graag in mijn eigen tempo doen (ik ben ook behoorlijk schoon en netjes maar hij spant de kroon ) Maar dat betekent wel dat hij wat vaker schoonmaakt en opruimt e.d. Nu ik weer zwanger ben, doet manlief ietsjes meer maar dat hangt erg van de dag af. De afgelopen week hadden we vakantie en toen heeft manlief erg veel gedaan (wat betreft verzorging van de kleine man). Ik kook wat vaker, manlief poetst. Ik doe de administratie, manlief het vuilnis. We wassen beide, ik vouw. Hij doet vaker de afwasmachine uitruimen. Ik doe de dingen die niet dagelijks hoeven: ramen lappen, koelkast schoonmaken, binnenkant kastjes schoonmaken, hij stoft en stofzuigt, hij doet boodschappen (weekend), ik geef zoontje te eten 80% van de tijd en hij doet nu meer poepluiers (ben nogal snel misselijk). Ik bedenk wat er gegeten moet worden, hij plakt banden / vult ruitenvloeistof bij / klusjes e.d. etc etc. Ach, we hebben het leuk verdeel met z'n tweeën. Ik moet wel helemaal bedenken hoe het met de routines van zoontje en straks dochtertje moet. Dat vindt hij te ingewikkeld maar als ik het dan voor hem opschrijf, dan houdt hij zich er wel aan Wat betreft weggaan, ik moet eigenlijk alles bedenken en aan mijn kant zitten ook de meeste gezamenlijke vrienden. Manlief is niet erg creatief en spontaan maar vindt het wel leuk om mee te gaan e.d. Hij is heel makkelijk in gezelschap.
Mooi verdeelt Sweetamber! Mijn man doet ook genoeg met de kinderen hoor ik mag ook zeker niet klagen! Klusjes in en om het huis doe ik ook wel maar hij toch meer.
tja ehhhhhhhhhhh nou hij doet alles rondom het huis, dat kan ik niet meer. ik doe bijna alles in huis (hij doet de afwas savonds) en kwa verzorging van onze dochter is het 70% voor mij en de rest doet hij. maar ik heb werk aan huis (oke bij mijn ouders) dus ik verzorg haar bijna de hele dag, hij doet vaak de laatste fles(7 uur) en in het weekend de ochtend flessen, en de maandag is hij vrij en doet hij haar bijna de hele dag
ik werk 12 uur nu en mijn man 80 uur, ik doe het hele huishouden en mijn man niks dus, ook doe ik 90% van de verzorging van ons moppie. mijn man vindt het ook vreselijk dat het nu even zo moet, het ziet ernaar uit dat hij binnenkort meer tijd over heeft, dan gaat het ook veranderen, als hij een zaterdag of zondag wel vrij heeft dan helpt hij me ook gelijk hoor
Ik werk niet, mijn man wel fulltime en vaak nog extra voor zijn eigen zaken. Denk daarom dat het ook als 95% op mij en 5% op mijn man aakomt.
jee, moeilijk! Ik werk niet, maar ben niet heb een lichamelijke aandoening, waardoor hij wel veel voor me doet. Maar met ons zoontje, zou hij van mij wel weer meer mogen doen! Hij is veel thuis, maar doet dan werk op zijn laptop en doet dan niets met hem, en dat irriteert wel eens. Ook zou ik wel meer in huis willen doen dan ik weer kan. Ik doe wel zoveel mogelijk en als ik een goede dag heb alles in huis en met Luca. Ik denk dat het op: ik 60- en hij 40 uitkomt gemiddeld, omdat ik met Luca natuurlijk veel doe. Maar het grote probleem is altijd, dat hij alleen wat doet, nadat het hem gevraagd wordt!! Uit zichzelf kan kennelijk niet.
Mijn man werkt full time Ik werk 24 - 32 uur. Als ik thuis ben, doe ik uiteraard zo veel mogelijk (dus ook proberen het huis een beetje bij te houden). Op dagen dat we samen thuis zijn, is het zo'n beetje 50/50. Hij stofzuigt meestal, ik doe altijd de was. Ik kook, hij ruimt af. Ik ga in bad met Lena, hij houdt Eskil bezig. Of andersom. Ik doe vaker 's avonds nog wat, bijvoorbeeld een wasje. Hij is in het weekend dan weer zo nu en dan aan de klus terwijl ik lekker op de bank hang... Beetje wisselwerking dus.
Eigenlijk doet mijn mannetje bijna alles . Als ik thuis ben doe ik Sam bijna helemaal (en nu is dat nog fulltime, maar vanaf morgen werk ik zelf fulltime). Mijn man is thuisblijfpappa en zorgt dus straks fulltime voor Sam en voor het huishouden. De weekenden zijn straks echt quality time is de bedoeling. Liefs, Josien
Chapeau voor je man! Vind dat toch erg knap zo een thuisblijfpapa. Dat hoef ik hier niet te vragen!!!
Op dit moment ben ik helaas werkeloos. Dus het huishouden komt grotendeels op mij neer. De zorg voor de jongens ook. Maar als mijn man gewoon thuis is ( hij werkt 5-ploegen) dan doet hij ook veel met de jongens. Van eten geven tot de gehele verzorging. We hebben een 2-ling dus eigenlijk hebben we de verzorging altijd veel samen gedaan als we beiden thuis zijn.
ik ben lekker thuis bij mijn kinderen en mijn man werkt heel veel met een eigen zaak.. denk dat het huishouden 80% voor mij is maar dan hebben we wel een schoonmaakster die alle grote klussen doet zo af en toe.. verder als mijn man thuis is in de weekenden en savonds helpt hij graag een handje mee en hij doet alle klusjes hier in huis! heb een erg handige en lieve man.. met de meiden doet hij wanneer hij thuis is erg veel, speelt met ze, stoeit lekker met ze.. gaat met ze in bad of onder de douche.. zoals net waren ze lekker buiten in de sneeuw aan het donderjagen zodat ik even alle was kon wegwerken en strijken.. nu is onze oudste weer even met papa mee in de auto de boormachine aan het ophalen bij de garage.. hij hielp me net nog mee met de was opvouwen en gaat zometeen weer wat dingen ophangen voor me.. heeft ons hele huis verbouwd in een jaar tijd, en een extra slaapkamer gebouwd+ een serre en een stuk bij de keuken aan... als ik hem vraag mij even een handje te helpen dan neemt hij alles van me over en doet het met plezier.. ook als ik eens een middagje voor mijzelf wil dan kan ik dat van te voren met hem plannen en dan gaat hij smiddags wat met de meiden doen en ik lekker even de stad in of naar een vriendin... ik mag zeker niet klagen we hebben het goed verdeeld zo...! we leven erg makkelijk met elkaar denk dat dat ook wel meetelt... we doen niet zo moeilijk over wie wat hoort te doen maar hij springt gewoon bij wanneer dat nodig is en andersom...
Ik werk 2 dagen, man 4 dagen en 1 dag school. Ik doe het meeste huishoudelijke werk, hij maakt wel de badkamer schoon en zet de vuilnis buiten. In het weekend doen we alles samen. Verzorging van ons meisje doe ik overdag. We doen haar 's avonds meestal samen in bad en hij droogt haar af en speelt met haar voor het slapen gaan. In het weekend doen we het samen en hij neemt wel eens een dag vrij op mijn werkdagen zodat hij haar lekker een dagje voor zichzelf heeft. Ik mag niet klagen denk ik .
Ik werk full time (36-45 uur per week) en mijn vriend ook. Thuis komt bijna alles, denk 95% op mij neer helaas. Krijg hem echt niet aan het werk thuis...
Bij ons is het goed verdeeld. Hij werkt 40 uur van ma-vrij. Ik werk 24 uur onregelmatig. Ik ben iets meer met Thijs bezig en doe iets meer in het huishouden. Maar als ik in het weekend werk doet mijn man alles!
Vind een thuisblijfvader eigenlijk niet knapper dan een thuisblijfmoeder....je doet toch hetzelfde...
Hahahaha, dat zegt mijn man ook altijd. Toch wordt het nog altijd niet als 'normaal' beschouwd dat hij thuis blijft. Terwijl als een moeder het doet, het dan wel weer voor gewoon wordt aangenomen. Ach, zo zijn er wel meer vooroordelen, toch? Hier roepen ze op het CB als je binnen mag komen nog altijd 'wil de mamma van ... komen?'. Mijn man zegt ook standaard 'mag de pappa ook of is die niet goed genoeg?' Helaas helpt het nog steeds niet...
Hier is het echt 50-50.. Zowel in het huishouden en met de kids is het zeker heel eerlijk verdeeld. Ik kan zelfs zeggen dat hij er 's nachts vaker uitgaat, bv voor een speen bij Dean...