Hi, mijn kleine ventje heeft een enorme bos haar! Prachtig, maar ook een dikke laag berg, dus dat ziet er na een dag al supersmerig uit... Vet en vol korsten, vooral als ik de dag ervoor ge-olied heb, want dat krijg je niet zo maar weer vetvrij... Heb al geprobeerd te kammen, borstelen en met olie maar het gaat niet over. Het blijft er gewoonweg vies uitzien.... Hebben jullie tips?
Mijn zoon had het ook en ik heb er niets aan gedaan. Eerst wel maar toen viel zijn haar ook uit daarna nooit meer iets aan gedaan. En hij is nu 3,5 en heeft nog steeds berg. Je ziet het alleen niet omdat hij zoveel donker haar heeft.
mijn meisje heeft ook berg, ik doe er ook niks aan. als je er wel wat aan wilt doen dan kan je het eruit kammen met olie maar of je kindje dat kan waarderen? ik denk het niet het kan geen kwaad in ieder geval en gaat vanzelf weg, het ziet er alleen een beetje naar uit.
Ik lees even mee, mijn dochter is 11 jaar! en heeft nog steeds berg, al sinds ze een maand of 3 is...... Elke keer zeggen ze bij de kapper of bij de luizencontrole, wat heeft zo toch op haar hoofd? We hebben al lotion en speciale shampoo gehad, niks helpt.
echt?? ik dacht dat het voor het 4e jaar weg zou zijn, mooi niet dus en jouw dochter komt straks in een leeftijd waarbij dat soort dingen een gevoel van schaamte kunnen geven, nergens voor nodig maar pubers zijn daar gevoelig voor.
Ook hier een kleintje die last heeft van berg.. Ik haal het af en toe (1x per maand ofzo) weg. Op advies van het cb smeer ik wat olijfolie op de plekken (bij ons achter op het hoofd en bij de wenkbrauwen) en daarna strijk ik met een stukje karton erover heen. De berg komt dan los. Vervolgens een badje of washand over dr bolletje en alles is weer weg. Olijfolie klinkt misschien raar, maar dat is niet schadelijk voor haar oogjes. Madame heeft absoluut geen last van het weghalen, want ze blijft gewoon spelen en doen.
Dit deden wij ook toen ze een baby was, maar als je veel haar hebt en berg dan kun je het niet meer goed eraf halen....
Mijn meisje heeft heel weinig haar én last van berg. Dat is ook niks hoor, want dan zie je het zo goed HEt komt hier wel steeds terug. Ik haal het wel weg, maar "trek" dan ook wat haartjes mee...hoe voorzichtig ik het ook doe. Ik wacht dus ok op een tip
Ons zoontje had ook berg, en wat bij ons het beste hielp was consequent het haar naspoelen met water zonder badolie/badzeep/whatever je gebruikt om te badderen. De resten van dat spul verergerden de berg. We zijn gaan naspoelen (gewoon even de sproeier zachtjes over z'n hoofdje in het bad), en ik heb de berg voorzichtig van zijn hoofdje gehaald, en toen het eenmaal weg was is het niet meer teruggekomen.
Hier een klein beetje berg gehad! En gelukkig goed te verwijderen met olie. Uurtje in laten trekken en met kaartje er vanaf geschraapt! Nu doe ik elke keer haar haar heel goed met schoon water uitspoelen en het is ook niet meer teruggekomen!
ik doe 1 keer in de week wat olie op zijn hoofdje en dan wrijf ik met een watteschijfje met lotion het eraf. dan hoofd met shampoo in wrijven en dan uitspoelen in zijn badje. zo doe ik het. dan is het helemaal weg maar hier keert het wel elke week weer terug. ik denk dat het bij de 1 niet terug komt en bij de ander wel.
Haarlotion van Zarqa, heb gehoord dat dat super helpt tegen berg. Ik gebruik die haarlotion zelf ook maar mijn meisje heeft nog nooit berg gehad.
Ik heb mijn zoontje met olie ingesmeerd, even laten intrekken en toen kon ik met een kartonnetje heerlijk (bijna) alles eraf schrapen! Dit heb ik een aantal dagen gedaan en toen was het voorgoed weg.
Met olie eraf halen is inderdaad wel een manier, het probleem is alleen dat het manneke echt veel en lang haar heeft zoals jullie zien! dus dan lukt het niet met een kartonnetje ofzo om het eraf te "schrapen" en is zn haar echt dagen lang super vet... Gister even goed met een zacht borsteltje het losgeborsteld en daarna met zn bolletje onder de stromende kraan zonder shampoo uitgespoeld en het was bijna weg Dat ga ik nu dus een paar dagen achtereen zo proberen in de hoop dat het dan weggaat en blijft.... thanx
de gouden tip? Haar eraf! Heel kort laten knippen en dan elke dag met olie insmeren en daarna uitkammen met een heel dun kammetje. Heb ik hier gedaan met ons zoontje. Ook heel veel haar en ook berg. Kwam er maar niet vanaf Dus toen toch maar ff door de zure appel heengebeten en zijn prachtige lokken eraf laten halen. Binnen 1 week was ie van zijn berg af en is niet meer terug gekomen
Haar eraf vind ik wel erg drastisch, maar als echt niks anders werkt. En op zich is berg natuurlijk helemaal niet schadelijk, dus als je het niet ziet, lekker laten zitten. Wat hier hielp (dochtertje had ook redelijk lang haar) is met de anti berg pads van de etos alles voor het slapen gaan goed insmeren en dan goed tussen en over de haartjes zodat alles goed vet is. Dan de volgende ochtend met zo'n klein babykammetje (kaartje werkt idd niet, die gaat over de haren heen, maar de tanden van de kam komen wel op de hoofdhuid) erdoor kammen. Daarna haartjes wassen en is alles weer fris en fruitig Als het de 1e keer niet helemaal schoon is, volgende dag, of 2 dagen later gewoon nog een keertje herhalen.
Ik denk niet dat mijn dochter dat een goed idee gaat vinden... We gaan die haarlotion maar eens proberen van Zarqa, waar hebben ze dat?
Tja, mijn meisje heeft toch ook wel een redelijk bos haar, maar zij kan al lekker in de kinderstoel zitten, waardoor ik goed kon zien wat ik precies deed! Haar ingesmeerd en in laten trekken en toen haarlijn voor haarlijn afgeschraapt! Dus als je een pluk haar oppakt, zie je altijd wel een stukje hoofdhuid (denk aan head&shoulders reclame) en dan moet je echt stukje voor stukje schrapen! Je zit wel even, maar het werkt dus wel, ookal heeft je kindje een bos haar! Maarja, zoals ik al zei: Mijn meisje kon toen al in de kinderstoel zitten en dat ging wel veel makkelijker als dat je een kindje hebt dat nog niet goed rechtop kan zitten! En ik vind dat berg er zo smerig uit zien, dat ik waarschijnlijk ook wel haar hoofdje had kortgeknipt om het zo te verwijderen, mocht het niet gelukt zijn met een kaartje. Dan maar even een kort koppie, het is tenminste wel schoon dan! Maarja, ik heb natuurlijk makkelijk praten, want ze is van haar berg af en heeft ook nog haar bos haar gewoon