Echt niet stil kunnen zitten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sjaam, Mar 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,'
    Soms denk ik wel eens dat er iets mis is met mijn kleine meid.
    Ze kan echt, maar dan ook echt niet stilzitten. Als ik haar de fles geef staat ze de hele tijd tegen de fles, probeerd ze haar sok uit te trekken of zit ze in haar oor of haar te frunniken. Als ze dan klaar is met drinken, gaat ze draaien, weg proberen te komen en dat soort dingen. Oke, dan leg ik haar op het kleed om te spelen en speelt ze lekker.
    Maar zodra je haar oppakt, gaat het weer van voor afaan beginnen. Ze kan ook niet rustig op mijn arm zitten als ik haar naar boven draag, dan hangt zer bijna ondersteboven voor ik boven ben.
    Ze "klapt " ook altijd met haar handjes. open en dicht( snappen jullie dat?)
    Aan tafel zit ze ook niet stil, alleen maar heen en weren en om haar heen kijken.

Is dit normaal?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    mijn zoontje is wat jonger
    Maar precies hetzelfde.
    Op schoot willen, eraf. Staan zitten draaien liggen, en noem maar op.
    Ook in de kinderstoel onderuit gooien rechtop trekken links hangen rechts hangen benen heen en weer schoppen, nooit geen ene seconde stil zitten.
    Alleen wanner hij slaapt;)

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je dochter is heel normaal, hier was dat ook zo, en nu met 14mnd nog steeds, niet stil zitten, rond rennen etc etc

4. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    bij ons wordt dit ook steeds meer. ik geef tegenwoordig drinken in een kinderstoel die achterover kan. rustiger voor allebei en hij kan niet op zijn buik draaien want hij zit vast. hij doet het ook eigenlijk niet meer nu. maar de rest klinkt bekend. ik vind het drammen en omdraaien met de luier en wanneer ik hem moet dragen het irritanst.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier was én is dat ook zo, vanaf het begin al.
    Als baby wilde ze al niet stil liggen om te verschonen/aankleden of even rustig op schoot zitten.

Nu nog steeds, niet in de kinderstoel en ook niet in het winkelwagentje. Continu wil ze gaan staan, doodvermoeiend.
    Laatst haalde ik haar op van het kdv en de kindertjes zaten allemaal netjes en rustig aan tafel wat te drinken. En wie zat als enige vastgesnoerd met een 4puntsgordel in de kinderstoel?? yep, m'n dochter. :) En dat nog met 21 maand.

Dus het gevalletje; 'dat gaat wel over' gaat hier niet op iig.
    Succes! :p

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    haha klinkt heel bekent!
    Liam is inmiddels 1 maar kan nog geen 5 min stil zitten,, ook niet om even lekker te knuffelen,, inmiddels ligt hij wel stil tijdens de fles maar ja die heeft hij ook binnen een paar min leeg hahaha,,

hij is wel met sommige dingen iets rustiger geworden,, misschien het daar ook nog wel komt :) dat ze nu alles nog wil ontdekken en later wat rustiger word :)

Liefsz 8)

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde.
    Tegen de fles aanslaan, wegdraaien als ze op schoot zit, naar voor achter, de hele tijd met dr handen open en dicht, als ik naar boven loop, leunt ze helemaal naar achter of juist naar voren.
    Nee je hebt echt een heeeeel normaal meisje!!!:D

8. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    PPPffff gelukkig maar. Ik zat net met haar aan tafel, man het lijkt wel een stuiterbal. De hele tijd op en neer in die kinderstoel, alles laten vallen, idd handen open en dicht(waarom doen kinderen dat eigenlijk?)

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    ik vraag me dat ook af, misschien weet iemand anders het??

10. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha wat grappig om te lezen dit allemaal, ik zat me namelijk precies hetzelfde af te vragen!! Mijn dochtertje doet steeds haar armpjes wijp, kaarsrecht en dan iedere keer haar handjes dicht knijpen en weer open, het lijkt soms wel een tik!! Ik heb ook geen idee waarom ze dat doen, de osteopaat zei dat kindjes hun spieren aanspannen als ze iets spannend of heftig vinden. En die onrust... ik word er vaak zelf ook een beetje onrustig van ;).
    Gelukkig ben ik niet de enigste met zo'n wiebelkontje :p.

11. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hahaha heel herkenbaar.. toch zit er wel degelijk verschil in.. niet alle kindjes zijn zo druk..

Ik zit met Collin op zwemles, en hij is heeeeel veeeeeel drukker dan de andere kindjes van zijn leeftijd.. die zitten rustig met aankleden, of op schoot te wachten tot de les begint.. de mijne niet.. stil zitten? neee dat kan hij niet! Iedereen zegt ook altijd, Goh hij is wel druk he? ach... ik ben ook druk.. :p

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Hier ook zo'n wiebelkontje. Een heerlijk vrolijk tevreden kind maar vol energie. Volgens mij is er niks mis hoor, het zijn gewoon bezige bijtjes. Ze ontwikkelt zich verder prima en zelfs razendsnel dus laat maar gaan. Vanmiddag had ik haar op schoot en toen ging ze tegen me aan hangen en sloeg haar armpjes om me heen om me een dikke knuffel te geven. Ik schoot helemaal vol dat doet ze anders nooit. Maar dan is het daarna ook gelijk voorbij en wilt ze weer kruipen hihi

Share This Page