Ervaring rug voor/oefenweeën?

Discussie in 'De bevalling' gestart door linthee, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linthee

linthee Actief lid

28 jun 2014
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    Heeft er iemand ervaring met oefen rugweeën?
    Ik heb sinds een aantal dagen meerdere keren op een dag heftige pijnscheuten in mijn onderrug. Dacht eerst misschien een beknelde zenuw maar de pijn is niet constant. Als de pijnscheut weer afgezakt is dan heb ik nergens last van.

Of zou het uit de bekken kunnen komen?
    Moet volgende week naar de gyn maar ben benieuwd naar de ervaringen hier!

Ben 35.5 nu.

2. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik heb voor/rugweeen gehad. Een paar uur voor mijn vliezen braken. Het waren zeker geen pijnscheuten bij mij. Meer een zeurende pijn alsof je de hele dag te lang gestaan hebt. Toen dacht ik: vast vermoeidheid maar nu kan ik zeker zeggen: dat waren voorweeen. Heb overigens tijdens de bevalling alleen maar rugweeen gehad.

3. linthee

linthee Actief lid

28 jun 2014
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    Misschien komt het dan toch van een zenuw of m'n bekken. Ga het woensdag aan de gyn vragen.

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Volgens mij heb ik ook oefenrugweeën. Tenminste, het is bij mij een zeurende pijn die op komt zetten en dan weer wegtrekt. Mijn menstruatie was ook altijd met een zeurende pijn. Bij de vorige bevalling had ik ook alleen maar rugweeën, dus herken dit wel van de echte weeën toen. (hoewel dit nog lang niet zo heftig is). Zou eerder denken aan zenuw die even irriteert.

5. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja, heb ik ook gehad. Helaas geen moedgevend verhaal: ik had het vanaf 32 weken, maar zoon is pas geboren met 41w4d. Ik had het ook aan de vk gevraagd, en zij zei dat het gewoon de baby was die ik voelde bewegen. Maar toen de weeën echt begonnen, wist ik dat het wel degelijk oefenweeën geweest zijn: het was precies dezelfde pijn op dezelfde plek alleen veel langer en intenser. Sterkte ermee!

6. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Gisteren ben ik gestript en heb het idee nu rugweeen te hebben, het gevoel alsof ik de hele dag met een holle rug heb gestaan icm menstruatiepijn die zo lekker doortrekt.

Maar of het echt zo is....

Heb de verjaardag van m'n oma om 11:00 en als de dood dat daar m'n vliezen gaan breken xD

7. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook rugweeën gehad. Lijkt op menstruatiepijn, maar komt en gaat weer. Pijn blijft gelijk en wordt niet erger. Bij mij donderdag begonnen en dinsdag bevallen.

8. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hier ook rugweeen gehad. .indd een pijn die ineens komt opzetten en langzaam weer wegtrekt..vondt ze geen pretje

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ook rugweeen gehad. In tegenstelling tot veel mensen vond ik het reuze meevallen.
    Ik had een soort constante, licht zeurende pijn in de onderrug (alsof ik ongesteld was maar dan lichter). Doordat ik wat bloed verloor vk gebeld voor de zekerheid. Die kwam even checken en zat op 7cm. Heb toen nog staan koken want had nog niet gegeten :D
    3 uur later had ik een mooi meisje in mijn armen.

Deel Deze Pagina