Hoi allemaal, ik wil straks BV gaan geven. Nu heb ik op dit moment al grote cup (95F) en zie dat bij meeste winkels de voedingsbeha's kleiner zijn. Ook ben ik benieuwd welke maat ik moet aanhouden... Mijn zusje kreeg nl. in kraamweek extra grote borsten (ook door stuwing, maar volgens mij ook gewoon) Is dit normaal? Want anders weet je toch nooit van tevoren welke maat je moet aanhouden? Dus mijn vraag: Veranderde jullie maat nog erg tijdens kraamperiode of kon je gewoon je eigen maat aanhouden? En waar zijn grote (betaalbare!) voedingsbeha's te krijgen? (ervaring?) En hoeveel stuks heb je aangeschaft? (bijv. als voeding niet lukt moet je niet teveel hebben natuurlijk. maar moet ook regelmatig gewassen worden) Alvast bedankt.
Ik ben ook benieuwd naar antwoorden, zelfs bjj de prenatal is de grootste maat die ze hebben een e-cup....ik zit met t zelfde probleem........lastig he?
Ik heb ze in mijn eigen maat (dus die tíjdens de zwangerschap) gekocht. Ik redeneerde maar dat de meeste vrouwen een voedingsbeha halen vóór ze hem nodig hebben en hem dus tegen het eind van de zwangerschap halen. Er zit nog wel wat rek in ook. Vind zelf wel erg veel verschil zitten in voedingsbeha's, veel bieden volgens mij echt helemaal geen ondersteuning... Ik heb een d-cup, helemaal niet zo ontzettend groot, maar wil toch wel graag dat de boel een beetje in model blijft. Heb voedings-beugel-bh's bij de prenatal gehaald.
Ik heb ook een f cup maar kwam daardoor al snel uit bij de duurdere merken. Anita was dan nog een van de betaalbaarste merken a 58,- Balen he? Aan de andere kant wil je met deze cupmaat ook geen slap bh'tje hebben waarbij de boel tot de navel hangt. Over de maat ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik nam vorige keer mijn gewone maat en het was met stuwing juist lekker dat ie een beetje (erg) strak zat. Maar ze geven normaal het advies om pas net voor de bevalling bh's te gaan passen of net na de bevalling. Nou ik had wel wat anders aan mijn hoofd! Vorige keer had ik er trwns 1 gekocht. En had het idee na te bestellen via internet als bv goed ging. Ben na 2 weken gestopt dus gelukkig maar 1 aangeschaft!
Ja vreselijk lastig inderdaad! @Eva: een D-cup kun je nog net wat meer mee krijgen heb ik al gezien. @Eef: Ja mijn kop staat er inderdaad niet naar om net na (of net voor) de bevalling achter bh's te gaan. Vind het normaal al stom werk. Mijn zusje had dan wel hema-beha's (zij had cup D dacht ik) en door stuwing stonden die bandjes helemaal in de borsten. Vind 58 euro errug duur moet ik zeggen. heb normaal bh's van 12-15 euro ofzo. Ik vond wel deze site: Voedingsbh met beugels - Shop4mama: Online Positiemode zwangerschapslingerie bostvoedingskleding waar ze niet zo duur zijn en tot erg groot gaan (cup I!) Maar dan is het nog lastig welke maat je moet hebben....(ja dan moet ik toch bestelling vlak voor bevalling doen oid) Stuwing is maar tijdelijk toch?
hier nu tijdens de borstvoeding een cup- J moet nog nieuwe want ze zitten ook al strak( bijna niet te vinden of onbetaalbaar). tijdens de zwangerschap had ik I voor de zwangerschap was het cup-f. ik heb er 1 gekocht bij de borstvoedingswinkel en 1 op internet.
Ik heb er een besteld bij baby-walz.nl. Daar hebben ze wel grotere maten (ik heb G75) maar ik heb hem helaas nog niet binnen dus kan er nog niet over oordelen. Ik zou trouwens wachten tot je ongeveer 35/36 weken zwanger bent en de cupmaat die je dan hebt nemen. Ik heb er ook maar 1 besteld, als ik er toch nog een bij wil kan ik die altijd nog bestellen.
Dag Dames, Wat goed dat jullie BV willen gaan geven! Ik had normaal een B-cup, tijdens m'n zwangerschap een flinke C-cup en in de tijd dat ik borstvoeding gaf een D-cup. Jazeker dat mijn borsten de week na m'n bevalling dus nog een hele cup groeide. Toen ik stopte met BV zijn ze weer geslonken naar een kleine C-cup, maar ze zijn weer in opmars . Lastig dat grote maten zo moeilijk te krijgen zijn. Ik kocht m'n BH's bij Hema en de grote Prenatal. Misschien kun je op de 9maandenbeurs kijken als je er heen gaat. Of - als je tweedehands geen bezwaar vindt - op Marktplaats. Dat scheelt allicht in de prijs. Ik hoop dat jullie baby's lekker van hun moedermelk zullen genieten. Met name in het begin vraagt het wel wat doorzettingsvermogen, maar het is ook echt bijzonder (en dan is het weer moeilijk te stoppen )
Ze adviseren om pas na de 8ste maand in de zwangerschap voedingsbeha te kopen.. en idd ze kunnen in de kraamweek nog doorgroeien.... hier werden ze na enkele maanden bv wel weer wat kleiner... (na 6 maanden ofzo...) ik zou iig willen adviseren om nog te wachten....... hier heb ik nu weer "goedkope" voedingsbeha gekocht en kijk ik als de bv-goed op gang is wel naar een leuker (duurder) setje.... (grote maten, geen ervaring...)
8e maand vind ik nog te doen om aan te schaffen. Maar na de bevalling heb ik daar geen trek in. Ik heb toen voor mijn zusje in kraamweek een bh gekocht, maar dat kon gewoon ff bij de hema. Maar dat zal bij mij niet gaan, dus wil het voor bevalling wel geregeld hebben.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap mn bh's besteld bij bras4mums.co.uk Daar hebben ze bh's van HotMilk, die zitten heerlijk en je hebt ze tot flinke cupmaten (had zelf na de bevalling 80F, vrees een beetje wat het bij deze gaat worden....) Sowieso zijn er een aantal engelse sites die echt de moeite waard zijn om even te bekijken, en als je je maat weet kan het flink schelen in prijs!
Ja, als je dat niet zo vaak doet snap ik je angst ervoor wel. Maar deze zijn wel echt betrouwbaar, en er zit als het niet goed is een retourenvelop bij. Goeie, snelle service!