Sinds een week heb ik last van harde buiken. Dinsdag ben ik bij de gyn geweest, omdat het er behoorlijk veel waren en ze ook pijn begonnen te doen. In eerste instantie werd gedacht dat het mijn darmen waren (zat al tijden verstopt en had veel bloed bij de ontlasting door de druk die ik moest zetten), heb speciale vezelzakjes meegekregen en sindsdien goede ontlasting steeds. Maar ze blijven maar komen. Donderdagnacht zoveel last gehad dat ik maar weer gebeld heb. Vlgs dienstdoende VK hoorde het erbij en moest maar een kruik of bad nemen.. Gisteren voor de zekerheid urine laten checken, geen blaasontsteking.. Ik heb wel constant aandrang om te plassen en door de bewegingen van de baby (hij is erg beweeglijk) veel druk op mn blaas. Maar die harde buiken komen zo vaak! Gisteravond bijna non-stop. Vannacht een goede nacht gehad, maar de ellende begint weer...Ik begin heel erg te twijfelen of dit wel normaal is? Wanneer moet ik weer aan de bel trekken? De VK gaf mij namelijk het idee dat het volkomen normaal is... Ik ben eigenlijk best onzeker
Bij twijfel aan de bel trekken. Ik had van de week ook last van harde buiken en mij is anderhalve week rust geadviseerd door mijn vk. Mijn advies naar jou is bellen!
inderdaad gewoon bellen hoor! maar ik heb ze ook nu vanaf week 20, heel vaak en veel en ik ben er wat gewend aan geraakt. ik probeer zoveel mogelijk rust en ontspanning te zoeken, maar ze blijven komen. met de kleine gaat alles perfect, dus ik maak me er niet zo heel veel zorgen meer over. maar blijf onthouden: als jij je zorgen maakt áltijd de vlos bellen hoor!
Bellen hoor! Hier ongeveer hetzelfde gehad. (alleen nie tzo'n last van darmen) en uiteindelijk moest ik toch rustiger aan doen, en volgens de VK heb ik wel wat weeën gehad. (de boel is nog potdicht alleen mijn baarmoedermond lag centraal, dus ik vraag me af in hoeverre.. ) Succes!
Inderdaad gewoon bellen. Ik ben ook zo'n twijfelkont, maar uiteindelijk ben ik sinds 3 weken halve dagen gaan werken i.v.m. heeeeel veel harde buiken! Rust is toch de beste remedie.. Succes!
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb gisteren een goede dag gehad (wel iets drukker dan normaal), maar sinds gisteravond is het weer wat begonnen.. Niet echt regelmatig, maar sinds ik wakker ben (2 uur geleden) heb ik alweer 4 harde buiken gehad.. Ben al best vaak extra op controle geweest en ik weet het, ze zitten er voor mij, alleen ben ik ook zo'n twijfelkont. Zit nu ook steeds in dubio van 'wel/ niet' bellen. Laat ik zeker voorop stellen dat de gezondheid van mijn kindje veruit op de 1e plek staat! Als ze blijven komen ga ik zeker bellen!
Nou ik heb er ook behoorlijk last van. De VK zei dat het niets met de zwangerschap te maken had en dat het gewoon stress was wat er nu allemaal uit moet. Nou ik zit nu al 1.5 week thuis en heb verder zelf niets gedaan wat hij en de huisarts mij aanraadde en nog is het precies hetzelfde. Ik ben ook heel erg duizelig en trillerig en ben bang de auto in te stappen.. Kan ook zo ineens wegvallen. De Vk zei vanmorgen wel dat ik voorlopig nog niet mag gaan werken, maar daar houden de harde buiken echt niet van op hoor. Vanmiddag maar weer een afspraak gemaakt met de huisarts.. Laat die het dan maar verder uitzoeken. Ze zeggen allemaal zo makkelijk van " het hoort er allemaal bij" ja dat geloof ik best, maar ze stellen mensen zo echt niet gerust. Althans mij zowiso niet. Wat jullie? Kuss Diaan
Hey Diaan, wat naar zeg dat je er ook zo duizelig en trillerig bij bent! Is je bloeddruk wel eens gecontroleerd? Zou best kunnen dat het komt doordat ie erg laag is. Ik had dat de eerste weken van de zwangeschap heel erg. Sterkte! En idd, mensen kunnen heel gemakkelijk zeggen van 'het hoort erbij'. Maar het gebeurd wel allemaal in JOUW lichaam en dat kan je knap onzeker maken. Helemaal bij een eerste merk ik hoor! Ik heb gistermi. na de zoveelste harde buik toch maar naar het ziekenhuis gebeld. Moch gelukkig gelijk komen en heb een uur aan de CTG gelegen en nog wat onderzoeken gehad. Alles is gelukkig in orde!Ben 'gezegend' met een overgevoelige baarmoeder die op de kleinste prikkel reageerd door hard te worden. Met een beetje 'pech' blijf ik hier last van houden. De baby is ook onzettend druk aan het schoppen en bewegen, voel hem de hele dag door wel.. (Ben ik alleen maar blij om eigenlijk, anders zou ik nog onzekerder zijn.. )Dat kan er ook mee te maken hebben.. Ze hebben me op het hart gedrukt dat ik me geen zorgen hoef te maken, het is gewoon vervelend en doe daarom maar zo rustig mogelijk om mezelf niet nog es extra te belasten..
Hoi Marjo, Nou bij mij hebben ze al vaker de bloeddruk gecontroleerd en steeds is hij goed. De polsslag is het enige wat iets te hoog is. Gistren ben ik weer bij de HA geweest en die zei me weer dat het toch echt met de hyperventilatie te maken heeft en de stress die ik heb gehad. Ik moet nog rustiger aan gaan doen. En die harde buiken kon ze alleen maar zeggen dat het met de stress te maken had. Afgelopen nacht heb ik wakker gelegen van de pijn en mijn VK is niet zo makkelijk van kom maar direct helaas. Ook heb ik waarschijnlijk last van bekkeninstabiliteit en ze drukte me gisteren maar iets op het schaambeen (zoals ze zelf zei), maar ik verging zowat.. dat deed me zo zeer en 's nachts slaap ik niet van de pijn. Ze raadde me aan om 2 paracetamol te nemen voor ik ging slapen en afgelopen nacht ging het goed alleen kreeg rond 4.35 uur flinke steken net onder de borsten, dat ik echt moest gaan staan en lopen.. ik verrekte van de pijn, maar nu is het weg. Hoor je gauw...