Voel je de baby elke dag even veel bewegen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikkie, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en sinds drie weken ongeveer voel ik af en toe onze baby.
    Nu vandaag weer wat minder en dan ga ik me gelijk zorgen maken.
    Moet je elke dag je baby al voelen of is dat pas als je verder in de zwangerschap bent?
    Gister was hij weer erg druk, vandaag voel ik 'm bijna niet.
    Met de echo ging hij halverwege gewoon weer verder slapen met zijn gezicht naar mijn rug toe zodat we een mooie foto misliepen.
    Ik heb geluk, ik mag van de VK deze week nog een keer voor een echo.
    Maar goed nu over het bewegen.
    is het normaal dat je het de ene dag meer voelt dan de andere?
    Ik vind hem nog niet superdruk, ik weet dat dat ook niet hoeft.
    Mijn vriend was in de buik erg rustig, zijn moeder merkte er maar weinig van. Toen ze zwanger was van zijn broer was het het tegenovergestelde dan zag je de hele buik heen en weer gaan later in de zwangerschap.
    Qua baby was mijn vriend ook erg makkelijk, hoop stiekem dat onze zoon op hem lijkt!

liefs Nikkie

2. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi Nikkie,

Bij mij is de baby de ene dag ook drukker dan de andere. Die rustige dagen hoeven van mij niet zo (ben dan meteen bezorgd :rolleyes: ), maar de baby heeft dan eventjes wat rust nodig, denk ik.
    Zeker met 19/20 weken hoef je je nog geen zorgen te maken als je kleine niet iedere dag voelt. Vanaf 26 weken is het wel belangrijk dat je de kleine regelmatig voelt.

Groetjes Susanne

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Rond deze tijd mag je al blij wezen dat je uberhaubt je baby al kunt voelen. . . bij mij begon het pas bij 22 weken!
    Vanaf 26/28 weken moet je je baby elke dag zo'n 10 keer voelen. (weer niet meer precies welke het was)

Mijn kereltje heeft ook zijn rustige dagen, dat is meestal na 2 dagen flink feesten en bloemetjes buiten zetten moet hij één dag bijkomen lijkt wel :) Mijn VK zei dat iedere baby zo zijn eigen patroon kan vormen en dat heb ik ook echt gemerkt! Maak me minder zorgen dan in het begin als ik hem een dag minder voel want ben nu een beetje aan zijn patroon gewend!

4. acire

acire Fanatiek lid

je hoeft de baby inderdaad niet elke dag te voelen nu.
    later wel, en dan nog niet eens zo heel veel.
    ik heb het vorige week aan mijn verloskundige gevraagd en ze zei dat als ik haar 5 keer op een dag voelde dat dat goed genoeg was.
    al maak ik me toch zorgen als ik haar niet veel voel.

5. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Daniëlla had ook een patroon van een paar drukke dagen en dan weer een rustige dag. Ze was een erg druk kindje in de buik dus ze had soms even een adempauze nodig denk ik :)

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nou ik ben benieuwd...
    Sinds een week voel ik de baby toch al wel elke dag. Vooral als ik in bed lig hoor.
    Gister middag was ik op verjaardagsvisite en toen voelde ik ook een duidelijke plop.
    Echt harde trappen zijn het nog niet. Maar die wens ik ook niet perse hoor want ik hoor wel dat dat ook niet altijd leuk is.
    Maar de ene keer is ie dus s ochtends veel actiever dan de andere keer.
    En s avonds ook.
    Overdag merk ik er niet zoveel van.
    Ben maar een bofkont dat ik m nu al vaak voel denk ik?
    De placenta lag ook mooi aan de achterkant daar komt het ook van zei de VK.

liefs

7. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Nikkie,

Helemaal niet gek hoor - bedenk dat het nogal uitmaakt waar je beebje schopt, of je het voelt of niet! Als de mijne met de voetjes en armpjes naar mijn rug toeligt en dus met name je ingewanden raakt, merk je er niet veel van rond deze tijd. Pas later in de zwangerschap is het kindje zo groot dat je veel meer bewegingen voelt.

Geniet ervan!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn placenta ligt aan de voorkant en ik voelde het met 19 weken ook al duidelijk, met 20 weken zag ik ook mijn buik bewegen. Heb dus heel veel geluk gehad en vind het echt heel erg leuk! Ook dat harde schoppen vind ik juist erg leuk. Behalve vanavond dan, baby heeft besloten in mijn blaas te trappen de hele avond en dat geeft echt pijnlijke steken, alsof zijn/haar voeten in mijn vagina zitten. Dat maakt me dan op zich nog niet uit, behalve dat ik nogal de neiging heb om me zorgen te maken bij elk pijntje ;)

Volgens mij hoef je pas rond de 26 weken elke dag je baby te voelen, dus als het je wat minder voelt soms, maakt dat helemaal niet uit. Onze baby was ook erg beweeglijk t/m 28 weken, daarna was er blijkbaar minder en dus voel ik de kleine minder/anders. Ik vind het ergens wel jammer, dat harde schoppen is een stuk minder geworden. Maar ik zal straks wel blij daarmee zijn als mijn baarmoeder bij m'n ribben zit... (en nu zo in mijn blaas hoeft dat harde schoppen ook niet, maar aan de andere kant, als de baby het goed heeft, ben ik al tevreden).

9. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik voel 'm vanochtend al weer een paar keer gelukkig :D
    Misschien moest ie gister even uitrusten haha. Ik heb nu vannacht ook eens heerlijk geslapen en ben nog vrij deze week.
    Tot nu toe is het ook al een aardige druktemaker.
    Toen ik mijn broer vertelde de baby al aardig vaak te voelen geloofde hij me niet (ze hebben zelf al een kindje).
    Maar het is toch echt zo.
    Bij mij ligt mijn placenta aan de achterkant.
    Tsja in je blaas trappen lijkt me ook niet echt lekker.
    Is het trouwens ook waar dat jongetjes lager trappen dan meisjes.. of andersom?

liefs

Deel Deze Pagina