Komt dit door strippen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pipi, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben maandagmiddag gestript, daarna wat menstruatieachtige krampen en harde buiken, dinsdag en vandaag delen van de slijmprop verloren. Gisterenavond kreeg ik een soort weeen, maar niet regelmatig en ook niet heel pijnlijk. Nu nog steeds heel veel harde buiken.
    Vind het zo vermoeiend! Begint het nu of niet...?

Volgens de verloskundige zou je binnen 24 uur effect van het strippen moeten hebben, dus komen deze harde buiken dan niet van het strippen?
    Vrijdag kan ik weer gestript worden, maar vraag me af of het wel echt iets oplevert.
    Herkennen jullie dit?

2. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    Ik wil juist graag gestript worden maar ze willen het niet doen :x
    een vrouw had het bijna gedaan maar omdat ik te veel pijn had deed ze het maar niet achteraf wel erg jammer maar wordt het strippen gewoon door de vk gedaan of de gyn want ik moet als ze er maandag niet is naar de gyn en ik wil absoluut niet ingeleid worden :p

het kan ook zijn bij jou dat het strippen nog geen effect had

3. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook zelf op aangedrongen omdat ik het zo zat ben...
    Zou kunnen dat het nog te vroeg was
    Zowel de gyn als de verloskundige kunnen strippen. Het is inderdaad niet echt prettig, maar gewoon diep door blijven ademen dan was het bij mij te doen.
    Wanneer moet je weer naar de verloskundige?

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

eerst wat ik idd ook dacht...je hoort gelijk iets te voelen he...

5. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou pipi ik zit in precies hetzelfde schuitje.
    Ma midd gestript met 3 cm ontsluiting. Gister slijmprop verloren.
    Nu vandaag flink krampen.... loop als sinds 23 wk met teveel harde buiken dus die zijn er ook gewoon nog.

Ik heb ook hoge bloeddruk en beetje eiwit dus als ik vrijdag niet bevallen ben gaan we inleiden.

Ik hoop dat t wat gaat doen. Goed te lezen dat jou gyn zei binnen 24u, bij mij zeiden ze niks....

6. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    ik moet maandag weer heen

7. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou hoop dat ze ma iets voor je kunne betekenen.
    Het strippen opzich heb ik niet als heel pijnlijk ervaren. Succes en ook hopen dat t wat doet en niet voor niks is.

Mijn krampen zijn weer minder dus zal niks zijn....

8. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    hoi hoi,

bij mijn eerste ben ik ook op een maandag met 41wk gestript met 2 cm ontsluiting. na het strippen geen last gehad (strippen deed wel pijn) en dacht echt dat het niks deed. maar de volgende dag verloor ik de slijmprop en bloed en kreeg ik pas einde v.d middag wat voorweeen en pas s'avonds echte weeen... ik ben uiteindelijk op woensdag bevallen!

je hoeft dus niet direct wat te voelen, maar weet ook niet of je misschien nog net een 2e zetje nodig hebt...

sterkte! hoop dat t snel doorzet!

9. Mommy2010Tony

Mommy2010Tony Actief lid

22 apr 2012
    269
    0
    0
    Bij mijn schoonzusje heeft het (2x) strippen zelfs helemaal geen zin gehad en ze moest alsnog ingeleid worden.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is een beetje het nadeel van (vroeg) strippen.. Het kan je lijf wel een beetje prikkelen, maar als het niet klaar is, dan is het alleen maar voorwerk..
    Een kennis heeft zich zo 3 keer laten strippen en was doodop van de spooknachten tegen de tijd dat de bevalling wel kwam (op 41+6)

11. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, heel verschillende ervaringen zo te lezen.
    Jij ook sterkte Noel82!
    Hoop maar dat die voorweeen ook iets doen...

12. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja pipi als die voorweeen maar helpen.
    Afgelopen wknd had ik ze ook en maandag had ik al 3cm ontsluiting! Dus scheelt al veel. Ik moet vrijdag weer terug afspraak maken voor inleiden.
    Hoop dat t voor die tijd doorzet....

Bij jou nog geen veranderingen pipi?

13. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog geen verandering helaas, wel nog meer voorweeen (zal wel komen doordat het avond is). Ik moet ook vrijdag weer!

14. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik ben op maandagmiddag gestript. Had toen al 3 cm ontsluiting. 's Avonds wel ruim twee uur voorweeen gehad. Echt om de 5 min. Daarna niets meer. :x

De volgende dag contact met de VK gehad. Ze was benieuwd of ik al meer ontsluiting had....ja, dus....nu 5 cm :$. Omdat de kans bestond dat ik 's nachts ineens persweeen zou krijgen besloten om in het ziekenhuis de vliezen te breken. Als ik geen weeen zou krijgen zou ik ingeleid worden. Maar na het breken van de vliezen kreeg ik na 15 min. flinke weeen. Anderhalf uur later lang mijn zoon in mijn armen!! :)

Inleiden hoeft dus niet perse he?! Vraag eens of de vliezen alleen gebroken kunnen worden en kijk wat je lichaam doet. ;)

15. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou ook toevallig dat wij zo gelijk op gaan. Kleine is hier super druk dus daarom harde buiken denk. Had bij mijn dochter helemaal geen harde buiken tijdens weeen. Slaap jij goed? Ik die geen oog dicht al 2 nachten niet omdat ik ook bang bent dat t begint terwijl ik slaap ofzo.

Ik hoop dat ze me vrijdag nogmaals strippen en dat ik eventueel maandag pas ingeleid word. Tenzij mijn bloeddruk weer zo hoog is zal t gelijk vrijdag zijn. Maar ik hoop nog op natuurlijk begin.... Spannend hè

16. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja mama dat is fijne bij vk kun je sneller terug komen. In het zh strippen ze normaal niet snel. Ik had ook goede 3cm, maar vrijdag pas weer afspraak. Ik zou idd graag hebben dat ze vliezen breken ging bij mijn dochter ook prima.

Maar ik ben wel beetje afhankelijk van die bloeddruk. Ik had maandag al beetje eiwit in urine en nog doen ze vrij weinig vind ik, maar ok we zulle zien.

17. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoe ging het pipi en desi? Ik ben niet gestript meer. Ik moet as maandag om 7 binnen zijn om inteleiden.... spannend hoor.

Hoor wel hoe t bij jullie ging...

18. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik ben gestript met 39 weken & 2cm.....na het strippen menstruatieachtige pijn gehad. Maar t heeft niks gedaan.

Uiteindelijk ingeleid met 41+2 en nog steeds 2cm ontsluiting. Het heeft dus zelfs geen extra ontsluiting gegeven.

19. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noel, ik ben gisterenochten bevallen van een zoon! Het ging echt supersnel, binnen een paar uur was hij er!
    Hoe gaat het nu me jullie?

20. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Oh super pipi! Gefeliciteerd!
    Ik moet nog hele wknd die pff
    Buik blijft onrustig maar zal zo blijven, ik hoop dat ma ook lekker snel gaat dat ik snel thuis ben.

Genietse!

Deel Deze Pagina