Geen blaasontsteking, urine helemaal schoon. Vk weer gebeld en kreeg weer hetzelfde te horen alleen dan netter uitgelegd. Zolang het bij af en toe pijnlijke krampen blijft en niks van regelmaat in te bekennen is hoef ik mij geen zorgen te maken. Wel heb ik voor donderdag een extra controle staan voor mijn eigen gemoedsrust.
ik vind het een makkelijke ractie, bij mijn vorige zwangerschappen had ik een lakse praktijk die door de telefoon makkelijk een diagnose kon stellen, terwijl ik zeker wist dat het mis was, waar ik helaas ook gelijk in kreeg. Nu voor een andere praktijk gekozen, als ik bel mag ik gelijk langs komen en verwijzen me makkelijk door naar het ziekenhuis. Misschien moet je het eens met je huisarts overleggen dat die voor een verwijzing kan zorgen. ( toen ik dat bij mijn laatste zwangerschap deed, kreeg ik daarna een boos telefoontje van de vk)
Ik had zelf niet het idee dat het mis was. Of datThet acuut ernstig was. Gelukkig is ze gisteren super druk geweest.
Zo naar de vk. Maandag geen pijn gehad maar dinsdag wel en gisteren ook. Zowel bij activiteit als bij rust. Moet echt puffen en ze komen, pieken en zakken dan af. Nog altijd geen regelmaat. Kan ik een cervix meting vragen? Ik ben totaal niet sociaal vaardig en laat makkelijk over mij heen lopen
Ben je toevallig klein van stuk? Ik heb namelijk vaak harde buiken omdat ik (naar zeggen van de gyn) wat kleiner ben en alles wat dichter op elkaar zit. Er hoeft ook maar iets met m'n darmen te zijn, of een wat volle blaas en hup harde buik (en soms echt vervelende). En dit begon bij mij ook al vrij vroeg, rond 20 weken, terwijl ik echt niet te gek doe qua lichamelijke dingen. Wel hebben ze de vorige keer de bmm gecheckt of deze door de vele harde buiken niet al was ingekort op het verzoek van de gyn. Wellicht kun je dat ook vragen en ben je gerust gesteld.
Nee ik ben niet klein. Veel harde buiken ben ik bekend mee. Maar deze krampen voelen als de voorweeen die ik bij de anderen had. Die kwamen veel later. En bij dochter deden ze wat meer dan bij zoon. Toen had ik ten tijde van de bevalling een verweekte bmm en nog geen cm ontsluiting. Bij dochter was de baarmoedermond verweekt en2cm ontsluiting door de voorweeen. Echte weeën had ik alleen in mijn rug.
Bij mijn dochter ben ik met 32 weken opgenomen ivm vroegtijdige weeën, maar daar zat wel regelmaat in en was mijn bmm ook een stuk verweekt (geen ontsluiting overigens) Maar als je denkt dat het weeën zijn moet je het misschien ook zo benoemen naar je vk en niet als harde buiken. Dit is naar mijn idee iets anders. Deze zwangerschap ook weer flinke terugkerende buikkrampen gehad. VK vertrouwde het niet dus door naar de verloskamers. toen bleek de bmm niet verstreken te zijn en geen blaasontsteking te hebben en werd ik ook weer gewoon terug naar huis gestuurd, volgende dag dus enorme buikgriep gehad wat de "weeeën" blijkbaar had veroorzaakt.
Ik heb ze precies beschreven en hij is nu van mening dat het voorweeen zijn. Echter met 6 per dag zou het echt nog niks kunnen doen volgens hem. Ik moet bellen als ze echt meer worden. Verder de opdracht gekregen niks meer te doen buiten de opvoeding van de kinderen om. 2 jonge kinderen zijn zwaar zat en extra activiteiten zouden wellicht voor meer voorweeen kunnen zorgen volgens hem.
Is je urine ook op kweek gezet om te controleren op GBS-infectie? Dat duurt een dag of 2 voordat je de uitslag hebt. Dit horen ze eigenlijk standaard te doen bij zwangere vrouwen maar in NL doen ze dat soms niet. Met alleen een dipstick kan je dat niet zien namelijk. Hier leek ook alles schoon maar na de kweek bleek ik toch een fikse ontsteking te hebben.. Zou daar zeker nog om vragen! GBS kan namelijk vroeggeboorte veroorzaken en 1 op de 5 vrouwen is draagster.
Geen idee. Ik heb 2x uitslag gehad. Maar weet niet of de 2e keer gewoon een verhissing was want moest toen eigenlijk een bloeduitslag weten.