veel harde buiken

Discussion in 'Zwangerschap' started by aukje86, Sep 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Hallo,

Ik ben nu 35 wk en 4 d zwanger van mijn tweede kindje. Vorige week kreeg ik steeds wat ongesteldheidspijn en lage rug pijn, dit hielt een paar dagen aan. Nu is dat over gegaan in heel veel harde buiken. Elke tien minuten heb ik wel een harde buik, soms nog vaker. Gekke is, ik ben al met verlof en rust heeel veel (wat vaak het advies is tegen harde buiken). Maar dat veranderd dus niets...
    Herkennen jullie dit?

Ik vraag me ook af wat nou de gevolgen zijn van zo veel harde buiken. Omdat het advies wat je vind op websites is toch te bellen als ze zo vaak komen, maar nergens staat 'want anders....'

Ben benieuwd wat jullie vinden, weten en denken!

2. Sannah

Sannah Lid

Apr 27, 2009
    92
    0
    0
    Hoe is het nu? Er heeft niemand gereageerd zag ik.... ik weet het ook niet zo goed eerlijk gezegd, maar dit is wat ik gisteren erover las: oefenweeen doen geen pijn. Als ze pijnlijk zijn moet je sowieso bellen dus. Maar als je zo vaak hebt en wel rustig aan doet, zou ik maar even bellen.
    Misschien staat nergens bij wat de gevolgen zouden kunnen zijn omdat dit bij iedereen anders kan zijn en omdat je je er alleen maar zorgen door gaat maken, terwijl bij jou de gevolgen er helemaal niet zijn of anders zijn... Internet is handig, maar iedere vrouw en zwangerschap is anders, dus de vlos kan je denk ik toch het best helpen!
    Beter een keer teveel gebeld en gechecked, dan te weinig, toch??

3. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je reactie!

Vandaag gaat het gelukkig al weer een stuk beter. Pas een paar harde buiken gehad en alleen bij inspanning. Dus het zal wel los lopen. Woensdag weer naar de VK. Zal het dan met haar bespreken.

4. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hoi Aukje,
    Ik ben nu 36 wk en 4 dg zwanger en had afgelopen weekend ook ontzetend last van harde buiken. had net zoals jij elke 10 min wel een harde buik. Dit ook terwijl ik erg rustig aan deed. Had er vooral last van toen ik een middagdutje aan het doen was.
    Gelukkig heb ik er vandaag ook weer minder last van. Zou het niet gewoon bij de termijn horen? Ben benieuwd wat jouwn verloskundige erover zegt!

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    ik heb ook veel harde buiken en volgens de vk moet je dan stapje terug nemen.. het is verder niet erg zolang ze niet pijnlijk zijn en met regelmaat komen

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik reageer nu ook maar even, ik had de laatste drie weken regelmatig harde buiken, maar na even rusten/liggen trok dat snel weg, maar sinds zondagnacht blijft de buik hard, en vannacht deed ook echt pijn, en vanochtend kreeg ik ook pijn in zij en onderin mijn rug, bij mij dus ook geen verandering tijdens de rustmomenten (nacht) zoals ik ook bij jou lees.
    Dus ik heb z'huis gebeld, alles is gecheckt, maar de klachten bleken dus door blaasontsteking te komen! Dus ik zou zeggen, bel je vk even en overleg, of anders even testje laten doen bij HA?
    Blaasonsteking schijn je in zwangerschap soms niet te voelen (je voelt geen pijn bij plassen) maar kan dus wel harde buiken veroorzaken.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik heb echt superveel harde buiken gehad. Het begon met wat ze dachten dat blaasontsteking was, wat eindigde in nierstenen/stuwing, waarvoor ik in het zh werd opgenomen.
    Bij mij resulteerde deze harde buiken in het begin tot verweekte bmm en 1 cm ontsluiting toen ik mijn bevalling begon had ik uiteindelijk 4 cm ontsluiting alleen door de harde buiken.
    Het is iig goed als je rust neemt maar ik las dat je dat al deed.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ohja de harde buiken begonnen bij mij ongeveer rond de 30 wkn

9. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Dank je wel voor jullie reacties! Vandaag bij de VK geweest. Het is geen blaas ontsteking en hoewel ik al rustig aan doe, moet ik nóg rustiger doen.... Ze denken dat ik een hele gevoelige baarmoeder heb waardoor ik dus zo snel harde buiken krijg.
    Niks aan te doen....

Share This Page