Klein kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anique, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Vandaag ben ik bij de verloskundige geweest en ze zei dat het kindje wat aan de kleine kant was, en ik krijg morgen een echo om even te checken of ze niet TE klein is. Ze maakte zich geen zorgen want ons eerste kindje was ook niet erg groot, en ik en mijn man zijn allebei ook aan de kleine kant. EN daarom maak ik me ook niet ECHT ongerust.. maar toch spookt het een beetje door m'n hoofd.
    Wie heeft dit ook gehad? En hoe liep het bij jullie?

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Sorry, hier het tegenovergestelde. Morgen een echo ivm de grootte van het kindje... Ben niet bekend met kleine kindjes ;)

Maar ik zou me ook nog niet al teveel zorgen maken idd. Zeker niet als jij en je partner ook allebei klein zijn. Je moet maar zo denken: Die echo is niet voor niks, het zekere voor het onzekere. Beter een keer teveel checken, dan te weinig.

Succes in elk geval!

3. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hoi ik heb 2x een spoed echo gehad omdat de verloskundige ons kindje te klein vond.
    Gelukkig was er 2 keer niks aan de hand allemaal paniek om niks bij ons gelukkig.

Hpoelijk morgen bij jou ook alles goed.

Liefs Romy

4. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik heb afgelopen vrijdag nog een echo gehad (ook een topic)
    Ze vond dat hij twee weken achter liep en mijn baarmoeder niet gegroeid was. Naar de gyn geweest en ze voelde aan mn buik en hij was ingedaalt. Echo gehad en hij liep halve week achter of een halve week voor. Zover zij keek kon ze niet zeggen dat het klein kindje is. maar ik krijg a.s woensdag nog een echo en dan kijken ze er precies naar. Dus ben erg benieuwd, maar maak me er totaal geen zorgen over omdat de gyn zei dat ik waarschijnelijk niet hoef terug te komen.

Maar hoe achter is het kindje dan?? Kan makelijk zijn dat ze het fout had net zoals bij mij.

Gr

5. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hier bij de eerste voelde de vk en schatte het kindje toch wel erg klein in. Toen ik bij de gyn kwam gaf deze te kennen dat hij het maar een beetje overdreven vond dat ik was doorgestuurd. Hij had ook gevoeld en hem leek de doorverwijzing niet nodig. Bij de echo bleek echter de vk gelijk te hebben. Mijn baby had een fikse achterstand en is uiteindelijk met ruim 38 weken met 2015 gram geboren. Dysmatuur dus. Compliment voor de verloskundige, dat had ze heel knap gevoeld.

Bij de tweede werd weer gezegd dat ze te klein zou zijn. Maar dit keer bleek ik gewoon weinig vruchtwater te hebben. Het is ook zo moeilijk te zeggen, zelfs met een echo zitten ze er nog wel eens naast. Ze dachten dat vanwege het weinige vruchtwater de baby wel vroeg zou komen. Uiteindelijk is ze op de uitgerekende datum met 3350 gram geboren.

Dus het kan heel goed dat ze het van buiten voelen dat het aan de kleine kant is, maar ze kunnen zich er ook op verkijken. Met de echo zien ze het beter en zelfs als je kindje aan de kleine kant is, is er in principe nog niets aan de hand.

Maar begrijp je zorgen wel hoor, schrok me ook de halliebabbies ;)

Liefs Elea

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn vk stuurde me met 32 weken door voor een groeiecho. En ons kindje is echt veel te klein. Hij groeit bijna niet meer en sta nu onder strenge controle.
    Succes met je echo !

7. Anique

Anique Niet meer actief

Nou wij hebben inmiddels die echo dus gehad. De placenta en de navelstreng functioneren goed, en verder loopt ze ongeveer gemiddeld 1,5 week achter qua groei. Maar ze zei dat het niet verontrustend was.. dus daar vertrouwen we dan maar op...

8. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier had ik dat ook hoor. Kindje is nu ong. 2645 gr en loopt met buikje en beentje ong. 2 weken achter,maar met hoofdje weer ietsje voor. Ze zeiden dat zolang het allemaal binnen de marges is het geen probleem is, elk kindje groeit anders en belangrijkste is dat het blijft groeien!!!! hier 3 groeiecho's gehad vanaf week 30 en kindje groeit in zn eigen lijn prima door alleen is geen 8 ponder hahahaah ;)

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    had ik ook hoor.
    bij ongeveer 38weken nog naar de gyn gestuurd voor een uitgebreide echo omdat de vk dacht dat alyssa veel te klein zou zijn.
    gelukkig bleek op die echo dat alyssa als ze op dat moment geboren zou worden ze op ongeveer 2600gr zou zitten.
    ik mocht dus gelukkig gewoon thuis bevallen omdat de gyn ervan uitging dat het nog even zou duren.

uiteindelijk is alyssa geboren bij 39weken en 2dagen en was ze 47cm en 2920gr.
    wel een kleintje maar het gewicht was gewoon goed.
    we moesten dr temp wel goed in de gaten houden omdat ze klein was.

liefs doris

Deel Deze Pagina