Hello!!! Even een vraagje... Ik heb al een behoorlijke buik en de kleine meid schopt enorm! Ik heb soms geen idee hoe ik lekker moet gaan liggen. Ik heb al een voedingskussen gekocht maar hier kan ik niet aan wennen om mee te slapen. Als ik me dan om wil draaien dan moet ik eerst een hele verhuizing doormaken met die voedingskussen dus tegen de tijd dat ik dan goed lig dan ben ik al weer klaar wakker zeg meer! Wat doen jullie nou om een beetje lekker te liggen????
Ik ben een echte buikslaper en dat gaat nu ook niet zo makkelijk meer. Dus ga ik half op mijn buik liggen met 1 been opgetrokken, zodat ik meer op mijn been dan op mijn buik lig zeg maar. Of ik slaap op mijn zij.
Ik lig ook vooral op mijn zij, met het bovenste been wat hoger opgetrokken en mijn buik lekker goed naar beneden op het matras. Als ik op mijn rug lig, leg ik mijn onderbenen iets omhoog op een kussen. Ik heb nog nooit iets met een voedingskussen geprobeerd trouwens, geen idee wat de dames daarmee doen om beter te slapen.
op mijn linker zij, met een plat hoofdkussen die mijn buik ondersteund, trek ik iets naar mijn knieen zodat ik een punt tussen knieen kan doen zodat deze niet tegen elkaar drukken
Ja maar als ik mijn buik dus echt zo op het matras leg, dan trapt ze gewoon in het matras lijkt wel. En als ik me dan omdraai dan gaat ze daar trappen!!! Whahaha het is me er eentje!!! @ Babel44: Als je op je zij gaat liggen en je benen optrekt dan leg je een deel van het voedigskussen tussen je benen. Je benen komen dan niet helemaal op elkaar en dit is ook lekker voor als je bekkenklachten heb. Het andere gedeelte van de voedingskussen leg je onder je buik ter ondersteuning. Dit ligt best goed hoor maar als je om wil draaien dan moet je heel die voedingskussen mee verhuizen en ja... dan ben ik dus al klaar wakker!!! Hoop dat je hem snapt zo hihi...
Bij mij verschilt het een beetje. De ene keer lig ik op mijn zij, en dan iets voorover zodat mn buik wel op bed ligt. De andere keer lig ik toch liever op mn rug. Als ik last heb van mn ribben pak ik t voedingskussen erbij, maar dat is meer om tot rust te komen. Inslapen doe ik meestal zonder.
Heee meis! Ik heb ook een voedingskussen gekocht omdat ik niet meer kon slapen.. Maar is bij mij ook niet echt een succes Halve wegen de nacht ligt het ding weer op de grond.. Heb ook het idee dat ik bijna niet meer draai door dat kussen.. Wordt helemaal stijf:S Alles goed verder? Liefss
ben n buikslaper.en slaap grotendeels nu op mn linkerzij.half een beetje op mn buik,met een voedingskussen tussen mn benen. het is echt mn maatje.ik lig er helemaal tegenaan.dus vannaf mn wang zeg maar,helemaal naar tussen mn benen.en als ik me omdraai gaat ie automatisch mee.(gebruikte m al bij de eerste) zo nu en dan lig ik lekker ff op mn rug.tot ik dat zat ben. ben al blij dat mn bekken niet zo knakken snachts zoals bij de eerste en in t begin bij deze.
elke houding die ik aanneem gaat kort daarna pijn doen. Wanneer ik op rechts lig, dan begint het kindje te trappen en te stoten dat ik mezelf maar weer snel naar links draai, zodra i daar weer ff op lig beginnen me schouders en me bovenbenen pijn te doen. op me rug liggen is geen optie, want dan stokt mijn adem. ik ga me voedingskussen vandaag maar eens uitproberen
Ja, ik snap m hoor! Ik heb gelukkig geen last van mijn bekken. Mij lijkt zo'n kussen tussen mijn benen heel storend 's nachts, en onder mijn buik ook eigenlijk. Maar als het helpt bij klachten, fijn! Ik vind het juist een fijn en stevig gevoel om mijn buik echt "op het bed te leggen" zeg maar. En van mijn benen die op elkaar liggen heb ik ook geen hinder, doordat ik het bovenste been iets hoger (dichter bij mijn hoofd zeg maar) neerleg dan het onderste been. Zo kantel ik ook een stukje naar voren, waardoor die buik beter op het matras kan liggen. Bij mij ligt ze ook in het matras te trappelen bij het stuk buik dat het bed raakt trouwens , haha, dat komt volgens mij gewoon omdat je buik daar toch iets indrukt en dus wat dichterbij haar ligt. Maar ik stoor me daar gewoon niet aan en het gaat gelukkig niet de hele nacht door - of ik slaap gewoon diep, ben moe genoeg.
Als je op je zj ligt leg je em tussen je benen. Of als je half op je buik ligt, leg je em onder je opgetrokken been.
Ik ben een echte buikslaper en slaap nu steed vaker op m'n linkerzij, half op m'n buik met m'n been opgetrokken.
Ik slaap of op mijn zij, of half op buik/half op zij met een been opgetrokken. Laatstgenoemde houding was al mijn favoriete slaaphouding vóór de zwangerschap, dus ik slaap nog steeds heel goed, er zit niet zo veel in de weg.
Lekker liggen..?? Niet..! Ik vind liggen, zitten en slapen niet echt super meer. Ik lig dan ook alle kanten op om een beetje af te wisselen. Een voedingskussen twijfelde ik ook teveel over ivm de grote verhuizingen. Ik heb in de plaats daarvan een klein kussentje gekocht voor tussen mijn benen/ knieen. Dat wil soms ook wel eens fijn zijn. Blijft lastig, vooral s'ochtends: altijd zere rug en niet lang kunnen liggen..!
Slaap vanaf 18 weken halfzittend tot zittend..... merk dat ik dan IETS minder last heb met draaien.... hang dus wel eens schuin tegen het hoofdeind... en idd een kussen tussen mn benen....
Idd een voedingskussen om mee te slapen....ging hele tijd goed maar de afgelopen 2 weken slaap ik SLECHT!!!!! Bah bah bah..ben zó moe maar het lukt gewoon niet! draaien, plassen etc... lig niet meer lekker en ben het ZAT! x
Hier is het voedingskussen mijn grootste vriend. Mijn vriend noemt hem Hans (naar Hans Worst, hij vindt 't net een worst ) en die gaat dus lekker met mij mee naar bed. Wat betreft draaien met Hans, ik werd altijd al 'wakker' als ik ging draaien ivm niet zomaar kunnen draaien ivm rug en bekken dus daar heb ik geen last van. Soms ligt hij tussen mijn benen en soms alleen mijn bovenste been erop. Zo slaap ik stukken beter.
Net als tijdens m'n eerste zwangerschap ben ik ook nu weer verslaafd aan mijn voedingskussen in bed! Ik zou niet meer zonder kunnen. Het draaien gaat trouwens automatisch in m'n slaap tegenwoordig, hij zit zo klem tussen m'n benen dat ik 'm met 't draaien gewoon met me meedraai. Ik draai altijd via m'n rug (dat is wel iets wat ik mezelf heb aan moeten leren trouwens) en dan gaat 't best makkelijk eigenlijk! Vorige keer heb ik tot het einde van de zwangerschap aan toe zo iedere nacht lekker geslapen, hopelijk gaat dat dit keer weer precies zo.
net als andere al schreven, slaap ik ook meestal prettig met een voedingskussen. Knus in m'n armen en tussen m'n benen... Maar ik slaap ook nog steeds veel op m'n rug, automatisch eigenlijk. Laatste week ging dat ineens wat minder, maar nu ik iets hoger in bed lig op 2 kussens of eventueel in een nestje van het voedingskussen (ook érg lekker om te lezen en toen ik hartstikke verkouden was) en dan een kussen tegen m'n billen als het ware, zodat m'n bekken iets gekanteld blijft. Nu lig ik weer prettig op m'n rug. Lekker ontspannen.