veel harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door zonnetje1986, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1986

zonnetje1986 Actief lid

17 feb 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik loop eigenlijk sinds ik zwanger ben in de ziektewet de eerste 3 maanden vanwege hg zwangerschapsmisselijkheid.

En daarna was ik vaak duizelig harde buiken en heel erg moe ze hebben me gezet op 2 uurtjes te werken.
    Eigenlijk na me werk zijn die harde buiken het ergste en ben ik na die 2 uurtjes gewoon niks meer de hele dag.
    Vaak als ik dinsdag gewerkt heb meld ik me woensdag ziek omdat het gewoon niet gaat.

Eigenlijk ben ik niet meer in staat om te werken ik ben vaker thuis dan op het werk. Nu heb ik voor morgen een spoedafspraak staan bij de arboarts ben best wel onzeker hierover.

2. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Waarom onzeker? Je bent eerlijk en geeft aan hoe het gaat. Daar heb jij ook niet voor gekozen. Sterkte!

3. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Overleg eventueel eerst even met je verloskundige, van te voren. Ik zat me heel schuldig te voelen toen ik met 20 wkn thuis kwam te zitten, maar van het UWV begreep ik dat je werk juist dan een volledige vergoeding krijgt. Daar hebben ze vaak meer aan dan dat je het telkens een beetje probeert en het niet lukt. Sterkte !

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Rot voor je, maar het is nu eenmaal niets anders, toch? Goed luisteren naar signalen van je lijf.
    Ik heb bij de eerste vanaf 26 wkn volledig in ziektewet gezeten (bekkeninstabiliteit, harde buiken en oververmoeidheid), bij de tweede vanaf 18 wkn (extreme misselijkheid, oververmoeidheid en bekkeninstabiliteit), bij de derde vanaf 6 wkn (hyperemesis gravidarum). Nooit meer teruggekomen tot na bevallingsverlof. Het ging simpelweg niet meer.

Bij de tweede was ik mij al ziek-beter-ziek-beter aan het melden vanaf 8 wkn en toen heeft mijn baas op een gegeven moment gezegd dat ik me niet meer beter mocht melden. Ze konden het werk op de werkvloer veel beter doen als ik gewoon structureel afwezig was ;). Mocht wel boventallig (arbeidstherapeutisch) komen als ik dat wilde, maar ik had geen rooster meer.
    Bij de derde hebben mijn baas en ik meteen al frequent om tafel gezeten en meteen ook de bedrijfsarts ingeschakeld zodra duidelijk was dat ik zwanger was, met de vorige ervaringen in het achterhoofd... Bedrijfsarts en ik hebben tot 26 wkn nog af en toe een poging gedaan om therapeutisch terug te keren op werkvloer, maar dat is nauwelijks van de grond gekomen. Met 26 wkn heeft de bedrijfsarts me veel succes gewenst met de bevalling ;), hoefde niet meer terug te komen, tenzij ik na bevalling werk niet zou kunnen hervatten.

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @zonnetje ik hoop dat je arbo arts begripvoller is dan die van mij..
    Ik kwam al binnen en hij zei Oh ik zie het al.. Dat is een gezonde ziekte!
    Terwijl ik bloedingen had enz..

Mijn eigen werk snapte er niks van dat ik weer aan de gang moest en waren er zelfs op tegen.. Maar had geen keus en moest weer beginnen!
    Totdat ik weer een bloeding kreeg.. Toen was voor mij de maat vol

Succes morgen !

6. Patriezz

Patriezz Lid

27 mrt 2012
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat is wel heel apart, de meeste zijn juist heel voorzichtig en nemen geen enkel onnodig risico. Bedijfsartsen hebben hier richtlijnen voor.

Deel Deze Pagina