ik ben nu dus over de 40 weken maar heb sinds vanmiddag om de 10 min harde buiken.. dit heb ik hiervoor nooit zoveel gehad. wat zal dit betekenen? zijn het ook een soort oefen weeen ofzo en is het wel normaal om de 10 min. een harde buik?
Ik heb sinds een paar dagen soms aanhoudende harde buiken, ik weet niet om de hoeveel tijd, ik hou het niet bji. Soms zijn ze een beetje gevoelig. Ik denk dat het oefenweeen zijn, ik hoop voor jou (en mij ) dat het snel gaat doorzetten.
Ik ben met 33 weken zwangerschap opgenomen geweest met harde buiken om de 3 minuten. Dit zorgde gelukkig niet voor ontsluiting, vandaar dat ze het nog voorweeen noemen. In principe schijn je weeen wel te voelen. (dat ze echt pijn doen) en zijn dit waarschijnlijk gewoon voorweeen. Hou er wel rekening mee dat er ook mensen zijn bij wie het geen pijn doet. (hoe oneerlijk ) Als ze dus echt heel regelmatig komen en om de 5 min zou ik gewoon de VK even bellen. Ze kan dan zo voelen hoe en wat.. succes!
Inderdaad kun je soms ook verder zijn dan je zelf wel beseft. Met onze eerste (ik wist dus ook niet wat echte weeën waren) voelde ik al een halve dag en nacht 'gekriebel', en inderdaad, om de paar minuten wel. Ik was al 15 dagen overtijd, en zou even voor controle naar het ziekenhuis de volgende dag... Maar onze verloskundige had gezegd dat gekriebel alleen maar oefenweeën waren, dus ik belde haar niet. Pas als ze écht gingen 'doorknijpen', zo had ze gezegd, dan waren het echte weeën. Dus wij maar naar het ziekenhuis voor de controle. Bleek dus dat ik toen al 7 cm ontsluiting had, en ik mocht niet meer naar huis. Ben een paar uurtjes later bevallen in het ziekenhuis, terwijl dat helemaal niet de bedoeling was geweest. Nouja, het was wel leuk
Klinkt inderdaad als oefenweeën. Heb het bij de eerste ook gehad. Hield bij mij alleen wel een paar weken aan . Hopelijk is het een goed teken en gaat het vlot beginnen bij je.
Ik ga er bij mij nu ook vanuit dat het voorweeen zijn, maar vandaag doen ze soms wel wat meer pijn, maar heb niet het idee dat dit het nou al echt is. En desnoods bel ik de verloskundige als ik persdag krijg . Heb op een ander forum zoiets gelezen, ze begon net te denken dat het misschien toch wel echte weeen waren en toen ze de verloskundige had gebeld, kreeg ze persdrang en een kwartier later was haar kindje geboren. Dus wat met zegt, 'echte weeen herken je wel', daar durf ik inderdaad niet op te vertrouwen. Maar ik ga er maar vanuit dat ik niet bij die gelukkigen ga horen en het vanzelf wel echt pijn gaat doen .