ongevraagd advies/ergenissen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by toerist18, Feb 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nog zoiets, van die bemoeizuchtige (vreemde) mensen, van familieleden kan ik het meestal wel hebben...
    Vrouw in de wachtkamer, zo jij bent goed ingepakt, je moeder is zekers bang dat je het koud hebt.
    En ook erg; iemand (wel een familielid) die Steven zomaar even een likje slagroom geeft, terwijl ik ervoor zei, dat mag hij nog niet :evil:
    Nog meer mensen met dit soort ergenissen?

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    O herkenbaar dat anderen al van alles in zijn mondje willen stoppen!

Voor de rest heb ik er niet zo'n last van.

3. munt

munt Actief lid

Dec 11, 2005
    290
    0
    0
    friesland
    goh verschrikkelijk zulke mensen.
    Ik heb het er al niet op dat familie leden denken dat ze het beter weten of dat ze maar doen wat hun willen,maar vreemden :evil: tsjongejonge waar bemoeien ze zich mee.

oke marielle adem diep in en rustig uit ;)

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ook zo'n een: "Denk om zijn nekje!" Terwijl hij zijn hoofd allang zelf omhoog kan houden! :rolleyes:

5. Niet meer actief

Ja Setteke die hoor ik ook vaak. Zo irritant. Vooral oudere mensen heb ik last van. Mijn oma bijvoorbeeld heeft alles al opgesomt wat ze kan krijgen en wat er kan gebeuren.

Goh oma ben met haar in bad geweest. Oma: Kijk maar uit dat je niet valt.... Kom met de maxi cosie bij oma. Oma: kind kijk uit dat je niet valt. Schoonmoeder na de eerste keer dat ik met haar gewandeld heb: Heb je haar wel warm ingepakt... grrr

Ik merk dat ik er steeds minder tegen kan. Krijg soms echt het idee alsof ik haar aan allerlei gevaren blootstel. Dat is natuurlijk niet zo, maar voel dat soms wel zo. Mensen nog tips?

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    TIPS?! T ene oor in, t andere uit.. Enneh ze bedoelen t waarschijnlijk goed. ;)

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik weet ook wel dat mensen het goed bedoelen, maar soms moet ik me inhouden om niet een snauw terug te geven!

Maar goed, wil me niet laten kennen, dus zeg vaak maar niks. Vervolgens ga ik er over nadenken en dan word ik nog onzeker ook! Doe ik het wel goed? Aargh! En bedankt!

8. Niet meer actief

dames... leer er juist wel wat van te zeggen! Echt.. dat helpt en wordt meestal nog gewaardeerd ook!

9. ik heb hier eigenlijk helemaal geen last van, misschien durven ze me niet aan te spreken haha
    krijg alleen opmerkingen dat het een oh zo'n lekker kereltje is enz

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Van vreemden heb ik er geen last van, wel van betweterige ouders :evil:

11. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Ik had het vooral met de borstvoeding.. mijn schoonmoeder is nogal anti-borst geloof ik; en bij elk huiltje was het 'krijgt ze wel genoeg? zit er wel genoeg voeding in je melk? ik hoorde dat krampjes veroorzaakt worden door de borstvoeding.. laatst hoorde ik dat iemand te weinig melk had en dat dat kind daardoor zo huilde' , wat een gedoe, een fles is veel makkelijker' blablablablabla.. Om gék van te worden, en dat bandje werd elke keer afgedraaid zodra schoonmams over de vloer was..

Ik heb me doodgeërgerd toen.. Je geeft je kind het beste wat je kan, en dat is niet altijd makkelijk, en als er dan zo iemand met zo'n 'positieve' inslag naast je staat.. Grrr.. kan er nu nog boos om worden.. En bij mijn schoonmoeder kun je vertellen wat je wilt, argumenten geven en alles; het gaat het ene oor in en het andere net zo hard weer uit; haar mening is de waarheid en daar wordt niet vanaf geweken..

12. vosje

vosje Actief lid

Jan 25, 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Ik moest gelijk lachen :D dit kom zeer bekend voor. Wat ik ook erg vind, als je ouders en schoonouders niet naar jouw advies wil luisteren. bv hoe je het makkelijkst een pamper aan kan doen. (wij kregen nog katoene luiers) En dan krijg je als antwoord, jullie zijn toch ook groot geworden.

Mijn advies is als je kraamtijd heb, vraag dan aan de kraamzorg of ze opa en oma uurtjes houden. Om hun ook te leren hoe je het kindje in bad doe of hoe je een pamper om moet doen. ;)

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Of het speeltje dat boven de commode hangt niet te laag hangt, want dat is slecht voor zijn oogjes :) :) :)

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Hmmm is dat toevallig mijn moeder waar je het daar over hebt :rolleyes: :D

Wij hadden kraam visite en Kylian had in die tijd een mobiele aan de box hangen. Hij vond het helemaal geweldig om tegen die dingen te slaan want daar kon hij net bij.
    Tot mijn stomme verbazing ging de visite zelf de mobiele hoger hangen zodat hij er niet meer bij kon want dat was gevaarlijk en dat hoorde dus niet volgens hun.
    Mijn man heeft de mobiele toen meteen weer laag gehangen en gezegd dat een beetje gevaar het leven spannend maakte :)

Groetjes Anita

15. sim

sim Niet meer actief

haha, lekker herkenbaar dit!

ik heb er ook nog een paar van voorbijgangers. mijn zoontje heeft spruw, daar moest ik uitgeperste sinasappelsap opsmeren, terwijl als ik dat eet krijgt hij geheid de volgende dag krampjes.
    en als ie niet wil slapen, wat dacht je van een lepeltje jenever met suiker :confused: :confused: :confused:
    misschien kon ik ook al wat pap door de voeding doen, want als hij honger heeft doet hij daar wat langer over (hij wordt morgen 6 week)

ach inderdaad gewoon doen wat jij goed vind, en dat van die borstvoeding en krampjes, dat denken heel veel mensen, maar dat is gelijk bij flesvoeding. doe wat jij het beste lijkt en vertrouw op je moedergevoel de rest ene oor in en andere uit! jij weet het beste wat goed is voor je kind!

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn vader geeft Tymen suiker aan zijn speen als hij huilt :confused:

Hoezo ongevraagd advies? Ongevraagd doen! En als ik er wat van zeg krijg ik te horen dat ik er ook groot mee ben geworden! Aargh!

17. sim

sim Niet meer actief

wat voor scherp antwoord zou je daar nou op kunnen geven?

18. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Dan heb ik nog een 'leuke':

Glenn huilt tegenwoordig heel veel in zijn slaap, bijna bij het zotte af. We hebben nu ook gezien dat ie daar pijn bij heeft, ligt te krioelen door zijn bedje heen. Dit alles in zijn slaap dus. Dit werd alleen maar erger. Hij werd zelfs wakker van zijn eigen gehuil en pijn. Toen nóg harder huilen, niet meer te kalmeren. Hij huilde van 12 uur tot 5:45 met hevige pijnen. We hebben dus het ziekenhuis opgebeld, wat leidde tot opname. Wat zeggen schoonouders: Glenn mag best huilen hoor, daar word ie groot en sterk van.

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    of deze; dat is heel goed voor haar longetjes hoor!
    je moet er niet te snel heen gaan want daar worden ze verwend van...

GRRRRRRRR :evil:

Sommige vrouwen die geven mij het gevoel van ik weet het wel hoor, want ik heb al twee kinderen groot gebracht en jij komt net pas kijken....

maar ik laat ze kletsen hoor, doe het toch op mijn eigen manier \:D/

Share This Page