baby verslikt zich vaak tijdens borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Faith88, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Beste lactatiedeskundige

ik heb een vraag, mijn zoontje is nu 10 weken en sinds een week verslikt hij zich steeds tijdens de borstvoeding. Het is erg vervelend om te zien, het duurt soms echt een tijdje voor hij bijgekomen is en raakt hierna helemaal overstuur.

Het is niet alleen tijdens de toeschietreflex dat hij zich verslikt maar ook nog na 5/10 min. Tijdens de toeschietreflex haal ik hem eraf en laat de melk dan weglopen. als ik hem tijdens het voeden er even af haal zie ik dat er echt 4 stralen uitspuiten, ik zie ook echt dat hij er moeite mee heeft om het bij te houden!

van te voren kolven heb ik gedaan maar ik heb het idee dat ik hier nog meer productie van krijg! ik heb al zoveel voor mijn gevoel.

Nu voed ik vaak liggend op mijn rug, maar als ik ergens anders moet voeden lukt dit natuurlijk niet.

Heeft u nog tips wat ik zou kunnen proberen, want dit is echt heel vervelend en ik schrik er steeds heel erg van als het gebeurd!
    Hij krijgt trouwens 1 borst per keer, heel af en toe nog een 2e borst.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Het toeschietreflex komt een aantal keren tijdens een voeding, dus aan het begin maar prima ook na 5 minuten: het kan dus echt wel bij het toeschietreflex zitten.

Inderdaad achterover voeden (australische houding) waardoor hij tegen de zwaartekracht indrinkt.

Je kan altijd een lactatiekundige mee laten kijken voor specifieke tips en trics.

Deel Deze Pagina