Ik heb even wat vraagjes over het voedingsschema van mijn zoontje. Ons cb helpt ons hier nl heel niet mee, geven nooit tips of wat oiver voeding, zeggen altijd alleen dat het prima zo is, maar nu twijfel ik. Mijn zoontje is 10 maanden en dit is zijn voedingsschema: 8:00 fles 180 cc (papfles) 9:30 fruit en evt rijsdtwafeltje of koekje 12:30 1 boterham, restantje fruit en een paar slokjes roosvicee 15:00 180 cc fles 18:00 avondeten (potje Olvarit) + toetje (joghurt of kwark) 20:00 fles 180 cc Nu wil mijn zoontje de laatste paar dagen niet goed drinken...de middagfles duwt hij boos weg en ook de avondfles drinkt hij niet geheel leeg! Ook drinkt hij weinig van de roosvicee. De rest van het eten gaat ook iets moeizamer, maar gaat uiteindelijk wel (bijna) op. Moet ik me zorgen gaan maken dat hij te weinig vocht binnen krijgt? Of moet ik mijn schema gaan bijstellen en is hij toe aan een fles minder? Wat kan ik hier het beste mee doen?
Hoi! Als ik zo kijk naar je schema, dan ziet dit er goed uit! Voor de leeftijd van je zoontje mag je of 3 flessen van 180/6 geven of 2 flessen van 210/7. Misschien zou je eens kunnen proberen om over te gaan op 2 flessen van 210/7 en is hij hier al aan toe. Aan ander drinken moeten veel kindjes even wennen, dat is niet erg hoor. Je kan ook afwisselen met diksap, water en lauwe thee zonder suiker. Ander drinken wordt vanzelf meer als je zoontje hier meer aan went. Als je gaat minderen met flesvoeding krijgt hij ook meer dorst. Je zoontje drinkt voldoende als hij minstens 500 ml drinkt en voldoende plasluiers heeft. Verder haalt hij nog vocht uit zijn fruit, avondeten en toetje. Groetjes Linda