Hoi hoi, Ik heb een vraag. Sinds week 6 heb ik zó'n honger de hele dag, niet normaal. Als ik niet eet wordt ik slap en misselijk. Het liefst blijf ik maar boterhammen naar binnen proppen....maar wanneer is het genoeg??? Ik at eerst maar 3 boterhammen op een dag en nu al 6! En dan nog heb ik honger....ik probeer het met liga's ook maar op te vullen. Mijn vraag is dus: wat is normaal qua eten als je zwanger bent? En moet je gewoon luisteren naar je lijf als je honger hebt? Wie herkent dit en weet wat "normaal" is en hoeveel genoeg is? Alvast bedankt allemaal!!! Groetjes Ilona
Gelukkig!! Een lotgenoot!! Ik heb er ook verschrikkelijk last van. Het werd wel wat minder na week 12, maar toch... Ik heb er gewoon aan toegegeven, als ik niet at, werd ik heel erg naar en als ik dán pas at, kwam het er weer uit. De kunst is om het allemaal een beetje gezond en verantwoord te houden. Dat valt me niet mee, lang niet alles smaakt me en na twee weken min. 8 boterhammen per dag komt dat ook wel je neus uit. Kortom, ik zondig wel eens. Chocotofs bijvoorbeeld... Ik hoop dat het jou wel lukt om netjes de schijf van vijf aan te houden. Succes in elk geval!!
volgens de site van mijn vk, het is dus vrij normaal om 6 boterhammen te eten Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om gezond en gevarieerd te eten. Eten voor twee is niet nodig, maar lijnen tijdens de zwangerschap of de borstvoeding is niet verstandig. De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap: Brood: 6 sneetjes (205 gram) Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4 stuks of 4 opscheplepels (200 gram) Groente: 4 opscheplepels (200 gram) Fruit: 2 stuks (200 gram) Zuivel: 400 ml melkproducten en 20 gram (1 plak) kaas Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-120 gram (gaar gewicht) Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 40 gram Dranken: 2 liter
Ik heb hetzelfde gehad...At ook met gemak 6-8 boterhammen op hoor! Ik probeer het wel gezond te houden. "s morgens in bed eerst een liga, dan steeds brood met boterhammenworst/kaas ed... glas melk erbij... Veel yoghurt en fruit... Probeer snoepen te vermijden. Ik heb gemerkt dat als je eenmaal met snoepen begint je niet meer kunt stoppen en dan schieten de kilo's eraan! Dat lijstje van het voedingscentrum zegt me niet zoveel. Gewoon gezond en regelmatig eten en jezelf niet uithongeren is mijn motto
ik heb het ook heel erg gehad de eerste maanden en ben nu met bijna 36 weken nog geen 7 kilo aangekomen. dus maak je geen zorgen, gewoon eraan toegeven en wel je vitaminen binnenkrijgen. dan kan het haast niet fout gaan. ik heb het idee dat veel aankomen tijdens de zwangerschap aan veel meer dingen ligt dan je eetgedrag (misschien aanleg?) anders zat ik al aan de 30 kilo...
Het aankomen ligt er ook aan of je nog wel goed in beweging blijft enzo.. Ga je op de bank zitten met je voetjes omhoog..nou dan gaat het hard hoor
ja maar dat doe ik ook al een tijdje ivm bekkenklachten. (moest met 16 weken stoppen met sporten bijv.) sinds de 31ste week beweeg ik nauwelijks nog want ik ben steeds bekaf, maar aankomen...ho maar...
Hoi hoi ik eet me al weken lang helemaal suf nadat ik ruim 8 kilo ben afgevallen door t misselijk zijn in t begin maar ik kom geen gram aan! moet er zelfs snachts uit om een bord brinta te eten want kom m gewoon niet door. en dan ga ik met een volle maag naar bed Het is ook in vlagen, een paar dagen niet, dan een paar dagen super veel honger, zal met groeispurtjes van t kindje te maken hebben.. t ligt evengoed op groei dus ja t hoeft er gelukkig niet vanaf na de zwangerschap. maar goed ik ben net over de helft dus ik zeg t maar niet te hard haha
Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben!!! Erg fijn de reacties! Ik herkende mezelf helemaal niet omdat ik normaal niet zo'n eter ben maar ik kan nu net zoveel op als mijn man!!! hahaha! Ik heb er s'nachts gelukkig geen last van maar wel overdag. Gelukkig valt het mijn collega's nog niet zo op, ik eet stiekem achter het beeldscherm! Ik hou het idd wel gezond: brood en liga maar geen snoep. Alleen vandaag naar de Mac geweest, mmmmm! Nu mag ik dus de komende tijd niet meer.... Blaine: tnx voor het schema qua eten, zo te zien doe ik dus niet heel gek! Marieke: ik hoop dat ik ook niet al te veel aankom met al mijn ge-eet. Maar het is dus mogelijk, yes!
Hey meis! Echt heel normaal hoor, hier nog iemand die de eerste drie maanden de bakker elke dag losmaakte van zijn broden. Ik at en eet nog steeds meer dan normaal en ben tot nu toe maar een kilo of 2-3 aangekomen. Mijn dietiste zei ook dat ik gewoon mijn normale ritme kon volhouden, alleen wat meer brood eten. Ik zit dus op 5/6 boterhammen op een dag. Dat is echt prima. Je lichaam verbrandt alles met een rotgang volgens mij, zeker de eerste drie maanden. Eet smakelijk En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Oh in het begin van de zwangerschap had ik ook abnormaal veel honger. At dan meer kleine porties verdeeld over de dag ipv een paar grote maaltijden
Ik heb precies hetzelfde gehad. Soms had ik gegeten en dan barstte ik een uur later alweer van de honger! Ik werd ook regelmatig 's nachts wakker en dan kon ik niet meer slapen van de trek, dus ging ik er maar uit om wat fruit of zo te eten.... Als ik niet at werd ik gewoon helemaal niet lekker, licht in mijn hoofd. Met een week of 11 was het gelukkig helemaal over. Je lichaam verbruikt 1x zo veel energie als dat je niet zwanger bent, gewoon aan toe geven dus! Ik zou het inderdaad ook wel bij gezond eten houden, anders kan het inderdaad heel hard gaan Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!