hoi meiden, sinds deze week drinkt Soraya uit de fles, en 1 flesje borstvoeding, maar ik heb zowat niets meer, dus ik ga over op volledige flesvoeding. Nou heb ik alleen wel wat vraagjes, en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden. Vitamine K is alleen voor bv, dus bij kv hoef ik die niet meer te geven toch? Hoe moet ik dat met de voedingen doen? Met bv wachtte ik 4 uur, en als ze dan nog niet wakker was maakte ik haar wakker, is dat met fles ook zo of moet je dan strakke schema tijden aanhouden? Ze zit nou ongeveer op de 165 ml, de ene keer 150 en de andere keer 180, is er een bepaalde richtlijn? En wanneer mag ze meer? Hoeveel voedingen per dag moet ik doen? Ze zit nu op de 6/7 voedingen. Alvast heel erg bedankt meiden!
Bij KV hoef je idd geen extra vitaminen toe te voegen, alles zit er al in. Met FV kun je idd ook gewoon af wachten hoeveel uur er tussen komt. 4 uur is perfect. Mijn kraamzorg heeft mij geleerd minimaal 2,5 uur, max 4 uur, maar als hij dan sliep liet ik m ook wel slapen hoor, maakte ik m niet wakker. als hij honger had, kwam hij toch wel. Langer dan 4,5 uur op de dag zat er nooit tussen. (s nachts wel langer). Je hoeft dus echt geen strakke tijden aan te houden. Ik ben zelf van mening dat wij ook nooit op exact dezelfde tijden honger hebben en eten. ik hield alleen wel die 2,5-4(+0,5) uur aan want mn zoontje was ook erg hongerig en als hij dan na 2 uur kwam dan probeerde ik het wel iets te rekken omdat hij anders teveel voeding kreeg. Voor FV staat: max 1 liter. De grootte van de flesjes is dan afhankelijk van hoeveel voedingen je geeft. Je kan 5x180/6(=200cc) geven, of als je nog 6 voedingen geeft ca 6x 165 (150+5). Hoop dat je er wat aan hebt?