Help..Opnieuw zwanger na miskraam??

Discussie in 'Miskraam' gestart door happiness, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier. Even in het kort:
    Ik ben in november erachter gekomen dat ik zwanger was. (na aantal testen met vage streepjes, daarna gelukkig duidelijker). Meteen had ik ook al het sterke gevoel dat er iets niet klopte :(. Ik kon niet blij zijn en wist gewoon dat het fout zat. Ook namen mijn kwaaltjes langzaam af.
    Dit gevoel bleek helaas te kloppen. Na een aantal weken met wat bruine afscheiding, heb ik 6 december een miskraam gehad na 8w en 2d. Ontzettend verdrietig maar ik sterk me in het geloof dat er dan iets mis was met het vruchtje.
    Meteen die week ook naar de verloskundige geweest. Uit inwendige echo bleek dat mijn baarmoeder mooi schoon was. We mochten gewoon verder gaan.

Nu zit ik 1 dag na mijn NOD en heb vanmiddag een test gedaan van Kruidvat (2 voor 5 euro). Ik voel me weer wat vreemd en heb sterk het gevoel weer zwanger te zijn.
    Nu geeft deze test een lichte streep maar duidelijk genoeg om hem zo te kunnen zien.
    Wat moet ik hier nu mee?
    Ik vraag me af of dit nog van mijn vorige zwangerschap kan zijn of dat dit een nieuwe prille zwangerschap is.

Heeft er iemand ervaring hiermee?

(Ik hoop vurig dat we weer opnieuw zwanger zijn, is zoals bij zovelen onze grootste wens. Durf echter niet te hopen).

Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen over positief testen na een miskraam

2. YSje

YSje Lid

29 dec 2009
    14
    0
    0
    Beleidsmedewerker
    Gorinchem
    Hallo Hapiness,

Uit ervaring weet ik helaas dat de hormonen na een miskraam weer vrij snel uit je bloed verdwijnen. Per 2 dagen halveren ze ongeveer. Met een miskraam na 8 weken op 6-12 kan er nu niet veel meer zijn.

Wanneer je zeker wilt zijn dat je echt zwanger bent kun je over een paar dagen nog een keer een test doen. Die zou dan duidelijk donkerder moeten zijn. Let wel dat je NOD na een miskraam niet precies 28 dagen hoeft te zijn, dat duurt vaak nog wel iets langer (bij mij minimaal 35 dagen).

Aan de andere kant; het schijnt dat je kort na een zwangerschap wel extra vruchtbaar bent!! Ik zal voor je duimen!!!

3. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Volgens mij reageert ieder lichaam anders op een miskraam en is dus ook bij iedereen het herstel anders. Ik testte bij mijn laatste MK (curr) na ongeveer 2 wkn niet meer positief maar het duurde 2 cycli voordat ik weer een eisprong had. Ik denk dat er niks anders opzit dan afwachten tenzij je via de dokter je bloed laat testen of hormoontoename.... Ik hoop in ieder geval voor je dat het weer raak is!

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    goh ik heb vandaag precies het zelfde.

Ik heb op 2 december een miskraam (zie onderschrift) gehad en voelde me deze week weer anders dan normaal (vooral meer zuur dan normaal maar verder geen symptomen) dus dacht doe ook eens een test van kv (2 voor 5) en inderdaad ook heel licht positief. Dus misschien ook wel zwanger. Durf er nog niet echt in te geloven en heb me voor genomen volgende week (als ik nog niet ongesteld ben geworden) de tweede test maar te doen. Want heb hier ook verhalen gelezen dat 4 - 5 weken na de miskraam nog positief getest werd op de hormonen van de miskraam. Dus ik wacht het gewoon nog even af.

Misschien anders even je vk bellen, misschien kunnen ze weer een echo doen om te kijken of er iets zit?
    Ik hoop het voor je en hopelijk gaat het deze keer dan wel goed.

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    het kan denk ik alle kanten op. ik had een mk bij 9+3 weken en bij mij duurde het 33 dagen totdat ik nega testte....
    ik zou gewoon nog een testje doen, dan kan je zien of de streep dikker wordt, dat betekent natuurlijk goed nieuws! ik hoop het voor je!

6. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hier een positief verhaal. 4 weken na mijn miskraam weer positief getest en weer zwanger.
    Ik had wel na twee weken getest om te zien of ik al negatief zou testen, dus ik wist ook zeker dat het een nieuwe zwangerschap was. Ook voelde ik we weer duidelijk zwanger.
    Hopelijk ook goed nieuws voor jou!

7. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hallo meiden,

Allereerst super bedankt voor jullie reacties. Daar ben ik heel blij mee. Ik was al een hele tijd aan het meelezen op diverse forums, dus wilde nu ook maar eens mee gaan schrijven.

Hier komt het.....Kon me uiteraard alweer eens niet inhouden en heb vanochtend de tweede test gedaan.
    De streep was nu nog veel duidelijker dan gisteren.

Zou het dan echt???? Oh ik hoop het zo. En ik hoop zo dat we onszelf niet voor de gek aan het houden zijn en echt weer zwanger zijn.

Dit met hubbie besproken (had de test stiekem gedaan omdat ik hem niet helemaal gek wil maken met mijn getwijfel en gedoe...shame on me) en we hebben besloten nu tot zaterdag te wachten. Dan zou de streep nog dikker en duidelijker moeten zijn.

Voor alle meiden die nu net een miskraam hebben....heeeeeeel veel sterkte. ik weet wat jullie meemaken.
    Voor alle meiden die ook weer aan het proberen zijn na een miskraam.....heel veel succes en toi toi.

8. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Oh...en Yjc.....ik hoop voor jou ook dat de test nog duidelijker wordt. Succes! Ik duim voor je.

9. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi happiness,

Klinkt goed hoor. Zou mooi zijn als de streep zaterdag nog dikker is!
    Ik was ook heel snel weer zwanger na mijn miskraam. Ik zal voor je duimen :)

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Het klinktpositief meid ..Ik heb in augustus een miskraam gehad en precies 29 dagen later had ik weer eenlichte positieve test in handen en check mijn banner ....Hopelijk knalt je test er zaterdag vanaf !!

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @happiness: dat ziet er dus goed uit meid! ik hoop het voor je!

12. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Dankjulliewel!!!

Laten we het hopen!!!
    Maar ben toch ontzettend bang dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben of dat het niet doorzet en ik alsnog ongesteld ga worden.

Denk dat iedereen dat heeft na een miskraam. Het is ook gewoon zo'n wonder om een (gezond) kindje te mogen krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte.

13. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hallo,

We hebben vanochtend wederom een test gedaan. De streep is nu nog donkerder! Hij is nog steeds niet zo donker als controlestreep maar zeker donker genoeg.

We durven dus heel voorzichtig te geloven dat we weer zwanger zijn en zijn natuurlijk ontzettend blij en gelukkig. Toch natuurlijk ook ontzettend bang.....want gaat het deze keer wel goed?
    Helaas zijn er geen garanties in het leven.

Ik doe dus maar heel rustig aan en probeer niet teveel te piekeren.
    Merk overigens dat ik toch met vlagen al behoorlijk misselijk ben. Alsof ik net uit een kermisattractie kom.
    Maar hier ben ik eigenlijk ontzettend blij mee!!! Nooit gedacht dit te zeggen....haha. Laat de kwaaltjes maar komen!!!!!!
    (weet niet of ik dit over paar weken nog zeg... ;))
    Allerbelangrijkste is dat ons kleine wondertje lekker blijft zitten.

Komende week moet ik de verloskundige maar eens bellen. Ze had gezegd te bellen als we weer een positieve test hebben.
    Dus ben benieuwd!

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    gefeliciteerd!!!

hoop dat ik snel je voorbeeld mag volgen.....afgelopen week een miskraam gehad en hoop snel weer zwanger te zijn, aan de ene kant heel bang voor weer een miskraam, maar onze kinderwens is zo groot...

15. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    @kwebbelsnoes,

Wat vervelend voor je. Na hoeveel weken was je miskraam? Heel veel sterkte in elk geval. Ik weet wat je meemaakt. Mijn miskraam was op 06-12. Precies een maand eerder als jou, na 8 weken (vruchtje ca. 5 weken).
    M'n verloskundige zei dat we gewoon verder mochten gaan. Huisart raadde ons aan 1 mnd te wachten zodat we dan duidelijker zouden weten wanneer bevruchting is geweest.
    Wij zijn toch meteen verder gegaan omdat we hadden gehoord dat je na een miskraam vruchtbaarder bent.
    Daar ben ik nu dus heel blij om.

Mag jij ook meteen verder proberen?
    Heel veel succes in elk geval!

16. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Gefeliciteerd happiness! Ik vind die maand wachten ook zo'n onzin. Ze kunnen met een termijn echo toch heel goed de conceptie datum zien?

Na mijn miskraam hebben we geloof ik een keer met een condoom gevreeƫn, maar dat voelde zo tegennatuurlijk. Je wilt niets liever dan een kind en dan ga je met een condoom vrijen? Ik ben beide miskramen een keer ongesteld geworden en daarna was het weer raak. Tussendoor wel negatief getest, dus jouw dilemma had ik niet.

Zoals je aan mijn banner kunt zien is het helemaal goed gekomen!

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ik had een miskraam met 5 weken.

we willen graag gelijk verder, maar heb pas aankomende vrijdag nacontrole bij de verloskundige, dus wil eerst aan haar vragen of we wel gelijk verder mogen of dat we eerst een menstruatie moeten afwachten.

we zullen het zien!

18. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Ik heb wel afgewacht op mijn menstruatie, en ik was zelf veelste zwak om gelijk er voor te gaan. Ik had met de MK 2 liter bloed verloren en ben opgenomen geweest in het ziekenhuis en alsnog geholpen om het bloeden te stoppen.
    Maar nu zijn we er wel weer voor bezig en ik hoop ook zeker dat dit een geweldig jaar mag gaan worden!

EN als ik naar Nijnja kijk dan moet het ook na een mk lukken dat het wel goed gaat.

Gr Sun

19. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ik ben blij dat ik anderen hoop kan geven! Ik vond het een enorme rot-periode en je vergeet het nooit helemaal, maar als je eenmaal een gezond kleintje in je armen hebt, is het leed wel grotendeels geleden.

Ik hoop dat het jullie ook allemaal gaat lukken, ik gun het iedereen!

20. kidz24

kidz24 Niet meer actief

hey ik las jullie tekst en wou me even mengen :)

nijnja je zin raakte me enorm.
    je hebt harstikke gelijk. ik hoop dat het voor ons allemaal zo geld

heb op oud jaars dag een mk gehad.was 5 1/2 week zwanger en de eerste week is als een roes gegaan.
    pas nu realiseerd je wat het inhoud een mk
    veel in de omgeving zijn zwanger en overal word er over gepraat of zie je kinder wagens.
    2 collega;s van mn werk zijn tegelijk met mij zwanger het scheelde maar paar dagen krab een week dus we zouden alle 3 tegelijk met verlof gaan
    bij hun gaat het goed en bij mij ging het mis. echt zo confronterend en voor mij hartbrekend

je gunt niemand een miskraam zelfs je ergste vijand niet.
    daarom hoop ik voor alle dames van dit forum het niet mee te hoefen maken maar helaas is het een realiteit :(

ik gun iedereen en wens iedereen een goeie zwangerschap :D

sterkte meiden :D

gr cyber;)syby

Deel Deze Pagina