Vriendin, zwanger maar geen vruchtje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Veraenroy, Mar 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Mijn vriendin heeft 6 weken de eerste terugplaatsing met ivf gehad. Zij is hierdoor zwanger geraakt. Nu heeft ze vorige week een echo gehad en daarop was wel het vruchtzakje te zien, maar geen vruchtje. Vrijdag moet ze terug voor een nieuwe echo. Ze denkt zelf dat het vruchtje nog te klein is geweest om zichtbaar te zijn op de echo. Volgens het ziekenhuis was ze 7 wkn zwanger, maar zij zelf dacht maar 5 weken ivm datum terugplaatsing.

Ze is nu heel onzeker.

Zijn er hier meer vrouwen die dachten dat ze een leeg vruchtzakje hadden, maar toch zwanger bleken te zijn en het vruchtje te klein was om te zien op de echo.

Ik hoop dat er meiden zijn die dit ook gehad hebben, zodat ik haar dit kan laten lezen, en ze misschien wat meer goede moed krijgt.

Groetjes Vera

2. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Geen ervaring mee maar weet wel dat de telling totaal anders is met ivf. Had een vriendin van mij ook. Niemand weet hoe lang zij precies zwanger is geweest (iedereen blijkt anders te tellen...). Ik moet er even bij zeggen dat ze een kern gezonde dochter heeft gekregen met dank aan ivf

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mijn buurvrouw heeft het ook gehad, welliswaar niet via ivf. Bij de eerste echo was er ook alleen een vruchtzak te zien. Ze moest 2 weken later weer komen en toen bleek gelukkig alles goed. Bleek dat ze korter zwanger was dan ze dacht.

Ik hoop dat het voor je vriendin net zo gaat! Succes

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb geen IFV gehad, daar kan ik niks over zeggen.
    Maar ik had alleen een vruchtzakje op de echo
    makte me wel zorgen maar mijn gyn heeft gezegd dat het normaal was voor de termijn. toen was ik 5 weken

kijk maar in mijn album

5. Ik heb het ook gehad ik bleek 4weken ipv 6 weken te zijn.
    Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en toen zag je alleen slijm geen vruchtzakje.

Waarschijnlijk is het te vroeg geweest de echo

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Ik denk niet dat het met IVF te maken heeft hoor. Dit kan iedereen gebeuren. Je krijgt met IVF alleen eerder een echo, dus wordt het geconstateerd.
    De telling is inderdaad overal anders, dat ligt aan het protocol (kort of lang schema).
    Ikzelf heb een kort schema gehad maar hoor volgende week bij de echo...jaja spannend..hoever ik precies ben. Het kindje groeit in het begin bij iedereen even hard, vandaar dat ze dan bepalen hoever je precies bent.
    Het nesteld vast ook niet bij iedereen op hetzelfde moment in.
    Heel veel sterkte voor je vriendin!
    Elmo

7. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb met 6 weken (tenminste ze dachten dat ik 6 weken was, bleek rond de 4,5 week te zijn) een termijnecho gehad, omdat ik door de pil heen zwanger ben geraakt. Hierop was helaas alleen een vruchtzakje met een dooierzak te zien, maar geen vruchtje (in augustus 2006 heb ik hierover ook een onderwerp geplaatst en veel reacties op gehad).

Ik heb destijds na 2 weken nog een echo gehad en daarop was toen wel een heel klein vruchtje te zien.

Inmiddels ben ik 36 weken zwanger, dus het kan ook goed gaan, maar ik kan mij nog heel goed herinneren hoe ik mij toen voelde.

gr. Naja

Share This Page