hoi,. even een paar ervaringen over jullie gebruik van luiers en het gewicht van je kindje dochter is 5100 gr en heb huggies gekocht, maatje 3 vanaf 5-9 kilo zelf heb ik het idee dat ze erin kan zwemmen en dat doorlekken makkelijk gaat. ga toch maar weer even over naar maatje 2 denk ik totdat ze meer dan 6 kilo gaat wegen. hebben jullie dit ook? alvast bedankt voor ervaring
Ik zou het gewoon bij 2 houden zolang die passen en hun werk goed doen. Ze zijn uiteindelijk ook goedkoper.
Ja ik ook, ik zit nog steeds aan nummer 2 terwijl mijn zoontje al 8 kilo is, klopt niks van die maten Dit is wel pampers trouwens maar ook tot 6 kilo.
ik stap over als de luier niet meer lekker past. Hier was dat als dochter de grens van de maat had bereikt. Maat 2 is van 3-6 kg en maat 3 van 5-9, ik stapte dan rond de 5,7 a 6 kg over. Dochter weegt nu 10,5 kg en ik gebruik nog steeds maat 4 (7-18 kg) terwijl 4+ ook zou kunnen (9-20kg).
Ik zou het nog even bij nummer 2 houden, je merkt idd snel genoeg dat ie niet meer past bijv doordat hij doorlekt. Mijn zoontje zit al in 4 al een tijdje hoor, hij weegt 9,5 kg, en overdag gaat dat harstikke goed,maar hij slaapt van 19.00 tot volgende ochtend 7.30 nou dan zit mn luier overvol!!!! Hijlekt nog net niet door! ik gebruik ook pampers
Julie weegt 6,5 kilo en zit in maat 3 van Pampers. Op het KDV gebruiken ze Aldi en daarvan heeft ze ook maat 3. Wij hebben tot ze ongeveer 6 kilo woog Pampers maat 2 gebruikt, maat 3 was toen echt nog te groot. Ik denk dat de pasvorm ook erg afhankelijk is van de "vorm" van je kindje en niet alleen van het gewicht. Gewoon goed kijken naar hoe de luier past dus, en niet alleen naar wat op de verpakking staat.
Bij ons vielen de Huggies ook groot! Julia was 5,5 kilo en toen zaten ze ook nog vreemd ruim. Nu is ze (hopelijk) rond de 6 kilo en heb ik het pak toch maar gebruikt. Nu zitten ze beter, maar nog steeds passen de pampers en de C1000 luiers beter om haar buikje! Altijd zelf een beetje uitproberen. Wat te groot is, laat ik vaak nog eventjes staan. Ik ging pas naar een grotere maat als ze een aantal keren was doorgelekt. Tot nu toe kloppen de maten/gewichten vaak aardig met elkaar, maar per merk verschilt het wel. De pampers vallen voor mijn gevoel iets kleiner dan Huggies of C1000, maar ook omdat ze zo soepel zijn en ze dus niet zo'n enorme luier tussen d'r beentjes heeft
Mijn zoontje heeft ook pas sinds vorige week Pampers nr. 3 aan terwijl hij al ruim 7 kilo weegt. Huggies nr. 3 zijn hem nog te groot. Ik kijk ook niet naar de maataanduiding op de verpakking maar of ik vind dat ze (nog) goed passen.
Onze dochter heeft ook heel lang in 2-tjes gezeten. De gewichtsaanduiding is een redelijke indicatie, maar wij hebben een hele slanke dame en dan kun je ook niet alleen naar het gewicht kijken, want onze dame is nu 75 cm en heeft een gewicht van wat kindjes normaal met 65 cm hebben. Dan zijn ze dus een stuk dikker (in verhouding) dan onze dame. Wij hebben dus ook langer een kleiner maatje, omdat maatjes groter dan vaak nog doorlekken.